Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #26 Skrevet 4. juni 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: 👍 Takk for at du brakte dette frem for flere! Det er faktisk ikke alle dyr man kan hjelpe. Stressa dyr går lett i forsvar og de blir de utilregnelige. Barn og slike dyr er ikke en god kombo. Anonymkode: b740e...5b8 Det skal sies at jeg overhodet ikke er bekymra for barna. Mellomste har håndtert han (i orm av å holde han fast når det kommer noen på døra) uten problem. Yngste kan leke med han, men vi har lært han til å trekke unna om hunden viser tegn til å ikke ville. Han har aldri forsøkt å nappe mot barnet eller noe, han sier ifra med piping når han er lei, og enten går han eller så går barnet. Anonymkode: 8b875...af6
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #27 Skrevet 4. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk! Det skal jeg definitivt prøve! Prøvde et sånt med vibrasjoner/lyd, men det beit ikke på han i det hele tatt. Anonymkode: 8b875...af6 Feromoner virker beroligende. Virket veldig bra på hannhunden til min venninne. Han var så plaget når det var løpetid i nabolaget. Sov ikke og bare gråt. Med feromoner roet han seg helt inne. Anonymkode: f5f50...ab8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #28 Skrevet 4. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feromoner virker beroligende. Virket veldig bra på hannhunden til min venninne. Han var så plaget når det var løpetid i nabolaget. Sov ikke og bare gråt. Med feromoner roet han seg helt inne. Anonymkode: f5f50...ab8 Jøss, det høres lovende ut! Anonymkode: 8b875...af6
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #29 Skrevet 4. juni 2019 Har tidligere hatt et.. unnskyld at jeg sier det.. et beist av en hund. Hun hadde alvorlig fryktaggresjon og var direkte farlig i møte med andre fremmede, mennesker som dyr. Fikk henne som omplasseringshund av en som hadde nærmest bare sperra henne inne på et kott hele livet. Dette var ting jeg ikke viste før jeg oppdaget de alvorlige problemene hjemme i egen stue. Hun var en super hund i huset og når vi var alene, men det var akkurat som om noe klikka totalt når vi møtte andre. Vår løsning ble etterhvert å sette henne til å jobbe - hardt. Hver tur måtte hun trekke dekk hvis vi gikk langs veien. Og på fjellturer bar hun kløv. I tillegg gikk hun blodspor hver kveld. I den perioden var ikke jeg i ordinært arbeid så jeg hadde mye tid til å aktivisere hunden, men hjelpe meg jeg brukte mange, mange timer per dag! Det ble heldigvis etter hver bedre, ettersom hunden måtte konsentrere seg mye om "jobben". Gradvis økte vi på å beveget oss mot områder hvor jeg viste det kunne komme folk, fremdeles med dekk og kløv. Men det var virkelig mye prøving og feiling. Etter mye om å men, trodde jeg virkelig at hunden var "frisk" lenge. Dessverre så sleit hunden seg en dag og beit en annen hund og eieren dens. Det endte med at jeg tok avgjørelsen om å avlive selv om offeret ikke krevde det. Hunden var farlig, på tross av all den jobben jeg hadde gjort. Fælt, men det var til det beste. Jeg synes dere er flotte empatiske mennesker som tar til dere hunden. Men jeg ber dere virkelig tenke dere om om hunden er vært det slitet den har og vil påføre dere. Du sier at hunden ikke er farlig, nei kanskje ikke for dere. Men tenk på barna deres, dette er en hund som vil sette begrensninger for om barna kan ha besøk, hvor dere drar på turer og at dere konstant må passe på hvem dere har rundt dere. Dere vil alle lide under dette. Anonymkode: 25cfd...547
oslofrk Skrevet 5. juni 2019 #30 Skrevet 5. juni 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk! Ja vi tenker jo vi er det. Og innser at dette nok var vanskeligere enn vi trodde. Vi kan begge mye om hund fra før, begge er vokst opp med det og mannen har hatt valp som han har trent opp i voksen alder. Så alt basic kan vi. Men dette var langt utenfor vår kompetanse. Har du noe tips om hvordan vi finner en «omplasseringskyndig» veterinær? Artig du nevner at de ikke skal omplasseres flere ganger, for vi overtok han etter at han hadde vært solgt videre, det var riktignok ikke mer enn fjorten dager før eieren ga han opp da. Er det for kort tid? Så sto han fjorten dager på kennel før vi overtok han. Han har absolutt blitt en mye bedre hund, men jeg bekymrer meg oppriktig for den mentale helsa hans. Anonymkode: 8b875...af6 Jeg blir helt varm i hjertet! Tenk at det finnes sånne som dere ❤️
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #31 Skrevet 5. juni 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Har tidligere hatt et.. unnskyld at jeg sier det.. et beist av en hund. Hun hadde alvorlig fryktaggresjon og var direkte farlig i møte med andre fremmede, mennesker som dyr. Fikk henne som omplasseringshund av en som hadde nærmest bare sperra henne inne på et kott hele livet. Dette var ting jeg ikke viste før jeg oppdaget de alvorlige problemene hjemme i egen stue. Hun var en super hund i huset og når vi var alene, men det var akkurat som om noe klikka totalt når vi møtte andre. Vår løsning ble etterhvert å sette henne til å jobbe - hardt. Hver tur måtte hun trekke dekk hvis vi gikk langs veien. Og på fjellturer bar hun kløv. I tillegg gikk hun blodspor hver kveld. I den perioden var ikke jeg i ordinært arbeid så jeg hadde mye tid til å aktivisere hunden, men hjelpe meg jeg brukte mange, mange timer per dag! Det ble heldigvis etter hver bedre, ettersom hunden måtte konsentrere seg mye om "jobben". Gradvis økte vi på å beveget oss mot områder hvor jeg viste det kunne komme folk, fremdeles med dekk og kløv. Men det var virkelig mye prøving og feiling. Etter mye om å men, trodde jeg virkelig at hunden var "frisk" lenge. Dessverre så sleit hunden seg en dag og beit en annen hund og eieren dens. Det endte med at jeg tok avgjørelsen om å avlive selv om offeret ikke krevde det. Hunden var farlig, på tross av all den jobben jeg hadde gjort. Fælt, men det var til det beste. Jeg synes dere er flotte empatiske mennesker som tar til dere hunden. Men jeg ber dere virkelig tenke dere om om hunden er vært det slitet den har og vil påføre dere. Du sier at hunden ikke er farlig, nei kanskje ikke for dere. Men tenk på barna deres, dette er en hund som vil sette begrensninger for om barna kan ha besøk, hvor dere drar på turer og at dere konstant må passe på hvem dere har rundt dere. Dere vil alle lide under dette. Anonymkode: 25cfd...547 Ja, han har stukket av og skremt en ungdom, men ikke bitt. Han er veldig veldig ivrig og roer seg med en gang han får oppmerksomhet/kos. Da er det liksom greit. Han bjeffer som en gal når det kommer folk (som er greit nok, men han må lære å gi seg på kommando) og roer seg ikke før de tar på han... barna har besøk uten problem. Han bryr seg ikke om de. Vi låner ofte en annen hund som stresser mer pga ungene enn vår gjør. Han bare ligger der mens ungene løper rundt. Vi kan fint ha besøk og han elsker oppmerksomhet, men det stresset kan umulig være bra for han Anonymkode: 8b875...af6
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #32 Skrevet 5. juni 2019 7 minutter siden, oslofrk skrev: Jeg blir helt varm i hjertet! Tenk at det finnes sånne som dere ❤️ Han er en veldig flott hund, så vi håper jo virkelig at vi får han til et nivå hvor han fungerer med oss ❤️ Anonymkode: 8b875...af6
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #33 Skrevet 5. juni 2019 Tør du virkelig ha denne hunden i en familie med barn? Er det virkelig verdt det? Anonymkode: 8c984...128
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #34 Skrevet 5. juni 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tør du virkelig ha denne hunden i en familie med barn? Er det virkelig verdt det? Anonymkode: 8c984...128 Absolutt! Han er ikke truende ovenfor barna. De kan kose og leke med han på hans premisser. Alle hunder er jo potensielt farlige og må passes på rundt barn. Men han har aldri vært i nærheten av å være skremmende for barna. Anonymkode: 8b875...af6
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #35 Skrevet 5. juni 2019 Nina Haaland hos Hund i Fokus! Hun har fått min usikre, frykstaggresive hund til å bli helt ok på tur (bedre og bedre for hver dag som går). Kommer noen brått på bjeffer han enda, men han har blitt ufattelig mange ganger bedre. Hun baserer seg kun på atferdsterapi og har kun kurs deretter. I tillegg ligger hun et stykke fra almennheten så kommer det forstyrrelser er det ofte planlagte da hun har mange figuranter man kan trene på. https://hundifokus.no/ Anonymkode: 0ab19...8c4
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #36 Skrevet 5. juni 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nina Haaland hos Hund i Fokus! Hun har fått min usikre, frykstaggresive hund til å bli helt ok på tur (bedre og bedre for hver dag som går). Kommer noen brått på bjeffer han enda, men han har blitt ufattelig mange ganger bedre. Hun baserer seg kun på atferdsterapi og har kun kurs deretter. I tillegg ligger hun et stykke fra almennheten så kommer det forstyrrelser er det ofte planlagte da hun har mange figuranter man kan trene på. https://hundifokus.no/ Anonymkode: 0ab19...8c4 takk for tips! Skal sjekke ut henne Anonymkode: 8b875...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå