Gå til innhold

Dere som har barn som kjører tog av og til...

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere med billetter?

Har NSB, eller VY heter de vel nå, en sånn app som man kan sitte hjemme og kjøpe billett til?

Det blir sånn fremover at sønnen min kommer til å kjøre tog 2-4 ganger i måneden pga fritidsaktiviteten han er med på, og jeg lurer på hvordan vi greiest løser det.

Må innrømme at jeg ikke er så teknisk begavet og vi kjører veldig lite kollektivt siden vi bor i gangavstand til det meste her...

Anonymkode: 4a49a...f4e

Fortsetter under...

Jeg er fra østlandet og har ruter-appen, derfor jeg vet at det går an å kjøpe billett i en app og få den opp i en annen app der, altså at jeg kjøper billett på min telefon også får sønnen den på sin.

Men vi har flyttet et stykke derfra, og jeg aner ikke hvordan Vy-appen virker... Men vi får bare prøve litt og se, regner med det er ganske brukervennlig, selv om jeg er en skikkelig amøbe på disse tingene ;)

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke sønnen din ha den appen på hans tlf da? 

Anonymkode: 87068...468

Joda, det må han jo ha, men han har ikke mulighet til å betale noe på telefonen sin enda (har ikke vipps o.l.). Var derfor jeg tenkte jeg kunne kjøpe billetter i min app også får han de opp i sin. Man kan det med ruter sin app, der kan jeg kjøpe billetter og legge inn at de er til en annen telefon....

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det må han jo ha, men han har ikke mulighet til å betale noe på telefonen sin enda (har ikke vipps o.l.). Var derfor jeg tenkte jeg kunne kjøpe billetter i min app også får han de opp i sin. Man kan det med ruter sin app, der kan jeg kjøpe billetter og legge inn at de er til en annen telefon....

Eller du legger inn ditt kort i hannes app om du tør det. 

Det du kan gjøre er å forhåndskjøpe billett til den tiden sønnen din skal kjøre, da blir den aktivisert da. Men dette må skje på telefonen hans. Om han kjøper ombord koster det 40 kroner ekstra. Dette gjelder hele Norge bortsett fra de som er pensjonister, da også de som er uføretrygdede. 

Hilsen overkonduktø

Anonymkode: b093f...88b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...