Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Hvordan er det med veps evt bier i sør spania (costa del sol) i forhold til i norge? Er det mye plagsomt når man ønsker å sitte ute? Spør fordi jeg har vepse fobi hver eneste sommer..kan nesten ikke være ute i norge på sommeren. Nå skal vi på ferie til costa del sol og jeg undres om det er bedre/verre eller samme som i norge? Anonymkode: a58b2...7f6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Du vet kvepsen er en del større i Spania, ikke sant? Anonymkode: 7a2d4...260
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 Jeg vet at det finnes store veps ja 😱 men er mest mengden jeg bekymrer meg for..når man ikke kan sitte ute uten at det til stadighet kommer veps flygende på deg 😱 en og annen kjempe veps går faktisk fint Anonymkode: a58b2...7f6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 Jeg vet at det finnes store veps ja 😱 men er mest mengden jeg bekymrer meg for..når man ikke kan sitte ute uten at det til stadighet kommer veps flygende på deg 😱 en og annen kjempe veps går faktisk fint Anonymkode: a58b2...7f6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Vi har hus i Spania. Jeg har aldri sett vepsen som er postet over.. Jeg vil si det er omtrent som i Norge,kanskje litt mindre. Vi har aldri blitt stukket.. Anonymkode: ae19d...27b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har hus i Spania. Jeg har aldri sett vepsen som er postet over.. Jeg vil si det er omtrent som i Norge,kanskje litt mindre. Vi har aldri blitt stukket.. Anonymkode: ae19d...27b Takk for svar et spørsmål til: når dere sitter og nyter litt lunsj i sola på terrassen er det en og annen veps eller 20-40 som kommer inn på terrassen? Ja jeg vet..jeg er hysterisk, jeg har vært plaget med vepse fobi så lenge jeg kan huske og har blitt stukket flere ganger og husker hvor hoven jeg har blitt 😓 Anonymkode: a58b2...7f6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takk for svar et spørsmål til: når dere sitter og nyter litt lunsj i sola på terrassen er det en og annen veps eller 20-40 som kommer inn på terrassen? Ja jeg vet..jeg er hysterisk, jeg har vært plaget med vepse fobi så lenge jeg kan huske og har blitt stukket flere ganger og husker hvor hoven jeg har blitt 😓 Anonymkode: a58b2...7f6 Og 1 ting til: vi reiser ikke før midten av august, i norge er vepsen regelrett agressiv på høsten og stikker alt den ser, er det sånn der også at vepsen er mer aggressiv på høstparten? Anonymkode: a58b2...7f6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har hus i Spania. Jeg har aldri sett vepsen som er postet over.. Anonymkode: ae19d...27b Jeg har sett mange av de. De heter vespa cabrero eller noe slikt. Jeg bryr meg ikke stort om vanlig veps, men disse får selv jeg angst av. Anonymkode: 7a2d4...260
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 Vepsen i Spania er stort sett mye mindre hissig og flyr ikke oppi deg hele tiden. Mitt inntrykk. Anonymkode: e2fff...325
CherryC Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 Har ikke lagt merke til så mye veps i Spania jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #11 Skrevet 4. juni 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Vepsen i Spania er stort sett mye mindre hissig og flyr ikke oppi deg hele tiden. Mitt inntrykk. Anonymkode: e2fff...325 Enig i dette. Mitt inntrykk er at de stort sett holder seg ved blomstene. Vi sitter ute og spiser is hver dag i Spania uten problem med veps, selv om vi ser at de surrer rundt ved blomsterbedet. Ingen av oss har blitt stukket av veps i Spania Anonymkode: d1de6...117
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #12 Skrevet 4. juni 2019 Har leid hus i både sør- og nord-Spania flere ganger, men ikke vært plaget av veps. Det året vi var i Frankrike (Provence), var det mye og hissig veps hver gang vi skulle spise på terrassen. Der var det ganske intenst. Mulig det var fordi det var en ganske frodig eiendom med mye trær, hekk, busker, blomster osv. Samt skog i nærområdet. Anonymkode: 086dd...249
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #13 Skrevet 4. juni 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Og 1 ting til: vi reiser ikke før midten av august, i norge er vepsen regelrett agressiv på høsten og stikker alt den ser, er det sånn der også at vepsen er mer aggressiv på høstparten? Anonymkode: a58b2...7f6 I spania er det så varmt i august at ingen er hissige, de er dovne Ta med en allergitablett for sikkerhets skyld, men jeg tror ikke det blir nødvendig. De gangene jeg har vært i Spania har det vært mindre veps enn her (men jeg har aldri vært der i august da, det er for varmt for meg) Anonymkode: 46ddb...bf8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #14 Skrevet 4. juni 2019 Jeg gleder meg til du kommer! hilsen Veps Anonymkode: a13ff...09a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå