Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Hei! Jeg er alene med tre små og har lovet eldste på nå 8 Legoland i nesten to år. Vi bor i Bergen, har venner i Kristiansand så kan reise derfra med båt. Vi kan også reise midt i skoleåret i høst. Søker litt rundt og finner bolig på Lalandia, er dette tingen? Tusen takk om erfarne Legoland-reisere har økonomiske og praktiske tips å dele :-) Anonymkode: 79e10...42e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Ofte har danske Kellogs-bokser (frokostblandinger) rabatter bakpå pakken. Kjøp en sånn, så får du hele flokken inn på halv pris. Pakk en sekk med litt mat, vann og brus (på boks, ikke flaske). Sjekk booking.dk. Det kan være private ferieboliger som er langt billigere. Og, du vet at det er 4 timers kjøring fra båten til Legoland? Anonymkode: fccfc...a40
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hei! Jeg er alene med tre små og har lovet eldste på nå 8 Legoland i nesten to år. Vi bor i Bergen, har venner i Kristiansand så kan reise derfra med båt. Vi kan også reise midt i skoleåret i høst. Søker litt rundt og finner bolig på Lalandia, er dette tingen? Tusen takk om erfarne Legoland-reisere har økonomiske og praktiske tips å dele 🙂 Anonymkode: 79e10...42e Første tips: Ikke dra med to unger under 8 år... det er så mange karuseller de ikke får lov å ta; selv ikke de små bilene der man får «sertifikat» kan de ta. Anonymkode: 11965...748
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 I fjor var det billigst å reise med colorline og få hele pakka fra dem, reise, overnatting og to dager i parken. Du må nesten sjekke hva du kan få billigst, noen ganger er det billigere å bestille båt, overnatting og inngang til parken hver for seg, men for oss lønte det seg å ta pakkeløsningen i fjor. Lalandia er kjempegøy, ungene elsker det. Men det er litt dyrt, du finner billigere overnatting på f.eks kro om du ønsker det. Hvor store er de minste barna da? Vi har vært i Legoland ca annenhvert år og vil si de har noe for de fleste aldre selv om 5-8 år nok er mest midt i riktig alder. Anonymkode: 4ddc6...406
frk Nilsen Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 (endret) Legoland er for alle barn. Ungene her i huset har vært flere ganger i Legoland, og det er ikke noe problem å finne attraksjoner for de minste. Først i år yngste har lov til å ta sertifikat på Legobil, aldri vært noe problem å gå forbi. Så lenge du og barna er klar over høyde/alder på attraksjonene før dere skal ta dem så er det ikke noe problem. Er ungen 119cm så ikke test 120cm karusell, skuffelsen er enorm om det ikke går. Har sett mange gråtende barn med foreldre som prøver å forhandle seg fram at barnet skal få kjøre... Endret 3. juni 2019 av frk Nilsen
soleia Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Har vore i Legoland tre gonger, frå ungane var ganske små, og reiser på haustparten når det er billegare å overnatte, og mindre folk. Våren er sikkert og fint der. Obs at det berre er ope i helgene, inkl fredag, utanfor hovudsesongen. Vi likar hyttene i Lalandia, og ungane elskar badelandet som er inkludert, men om du er åleine vaksen med tre små vert dette for stort og uoversiktleg til å halde kontrollen. Vi har fått gratisbilettar til ungane via BR leker, som no vel er konkurs, men NAF har eit barn gratis, og eg veit det er fleire andre stader ein kan få det. Det er hundrelappar å spare. Ta for all del med ein sekk med niste og drikke inn i parken, og varme klede om de er der utanom sesongen. - og så må eg berre skyte inn at Lego House i Billund og er fantastisk, men kostar ein del det og.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Første tips: Ikke dra med to unger under 8 år... det er så mange karuseller de ikke får lov å ta; selv ikke de små bilene der man får «sertifikat» kan de ta. Anonymkode: 11965...748 Så mye er det ikke, er de over 100 cm så er det masse de kan kjøre. Høydekravene er generelt lavere enn f.eks. Tusenfryd. Min gutt har storkost seg på Legoland siden han var 3, men det kommer vel litt an på barnet også. De tingene han var for liten til hadde han uansett ikke turt. I år er han 7 og passert 130 cm og kan dermed kjøre alt, men han kommer nok ikke til å ville ta de tingene med 130 cm grense uansett. Gleder seg veldig til trafikkskolen da. Anonymkode: 2b8ea...217
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så mye er det ikke, er de over 100 cm så er det masse de kan kjøre. Høydekravene er generelt lavere enn f.eks. Tusenfryd. Min gutt har storkost seg på Legoland siden han var 3, men det kommer vel litt an på barnet også. De tingene han var for liten til hadde han uansett ikke turt. I år er han 7 og passert 130 cm og kan dermed kjøre alt, men han kommer nok ikke til å ville ta de tingene med 130 cm grense uansett. Gleder seg veldig til trafikkskolen da. Anonymkode: 2b8ea...217 Rettelse: Man kan kjøre alt når man er 120 så lenge man har en voksen med seg på noen få av tingene. Anonymkode: 2b8ea...217
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 Hvor gamle er de minste? Mitt råd er å ikke reise alene med de. Har du tenkt å sende 8 åringen i kø alene? Kan jo fort stå lenge i kø. Skal han ta alt alene mens du passer på de to minste? hva med den mellomste? Skal ikke den få ta det han ønsker fordi minsten ikke kan bli med? Ofte er det ikke plass til en voksen og to små oppi karusellene. Hva med å få med besteforeldre? En venninne med barn? Søster? Viss du ikke kan få med deg en til voksen ville jeg fått barnevakt til de to små og reist alene med8 åringen. ellers ville jeg heller tatt turen innom kongeparken på vei fra Bergen til Kristiansand. Det er en ganske liten park der det meste passer fra 90 cm til ca 12 år. Så ville jeg brukt noen dager i dyreparken ikristiansand. det virker lite gjennomtenkt å reise alene med 3 stykker dersom 8 åringen drømmer om å få oppleve legoland. Tenk godt gjennom hvordan du vil løse det med lange køer og om 8 åringen trenger en voksen med seg for å tørre prøve karuseller. Anonymkode: 93d76...255
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Første tips: Ikke dra med to unger under 8 år... det er så mange karuseller de ikke får lov å ta; selv ikke de små bilene der man får «sertifikat» kan de ta. Anonymkode: 11965...748 Det er jo ikke sant? Det er masse man kan gjøre med barn under 8 år. Anonymkode: fccfc...a40
Dorey Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 Hvordan i alle dager løser du det praktisk med tre barn alene på tivoli? Jeg var alene med mine to sist helg, og det var kun gjennomførbart fordi ungene er nære i alder og kunne kjøre de samme tingene, samt at eldste innimellom kunne sitte alene. Utover det er Lalandia veldig bra, men det er dyrt.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Rettelse: Man kan kjøre alt når man er 120 så lenge man har en voksen med seg på noen få av tingene. Anonymkode: 2b8ea...217 Og hvordan skal det skje, da? Med bare én voksen på deling? Anonymkode: 11965...748
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 Hatting pølsebrød har gratis voksenbillett til legoland😊. Vet ikke hva du regner som billig/dyrt. Vi har bestilt pakkereise med colorline i år. 5 stk, tur-retur med båten, 4 overnattinger i ninjagohytte og 2 dager i parken. Ca. 14 000. Jeg synes ikke det er så ille. Til sammenligning har vi gjort det samme i dyreparken, uten reise, og betalt 20-25 000😱. Er dog enig med de andre her, det er vanskelig å gå alene i park med mindre søsken. Da kan du ikke være med 8 åringen i kø (og køene er ofte lange), eller attraksjoner. Anonymkode: d87a4...891
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #14 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Og hvordan skal det skje, da? Med bare én voksen på deling? Anonymkode: 11965...748 Jeg sa ikke at de skulle ta disse tingene, jeg bare rettet opp i en liten detalj i det jeg skrev. Hovedbudskapet mitt var at det er mye de kan kjøre om de er over 100 cm. Anonymkode: 2b8ea...217
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #15 Skrevet 3. juni 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Første tips: Ikke dra med to unger under 8 år... det er så mange karuseller de ikke får lov å ta; selv ikke de små bilene der man får «sertifikat» kan de ta. Anonymkode: 11965...748 Men unger på 8 år pluss begynner å bli litt for store for Legoland da. Anonymkode: bfce4...1e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå