Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Og hva er dårlig? Jeg har hatt en god leder i årevis. MEN, det siste året har vi fått mange nye medarbeidere som ikke leverer det man skulle forvente, og nå ser vi st leder ikle tør ta tak. Hun har altså vært dyktig helt til hun må ta upopulære valg. Anonymkode: 18366...13d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Hun er en medgangsleder, med andre ord. En som er "god" når det ikke er noen utfordringer, men som er konfliktsky når det virkelig gjelder og ting kanskje er ubehagelig. Jeg hadde tatt det opp med henne, og om hun ikke vil ta tak i det må dere gå over henne. De nyansatte må få en tid å komme ordentlig inn i jobben, men om de ikke leverer etter den tid, da er det jo et problem, og det må gjøres noe med for at det ikke skal skape for stor belastning på dere andre. Vet ikke hva dere jobber med, men man kan jo si fra om noen ting til kolleger selv også. Anonymkode: 597c9...67d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 En som er redelig, konsekvent, ikke konfliktsky, behandler sine medarbeidere med respekt og tillit, og holder arbeidsplassen samlet og på en felles god kurs. I min erfaring er det langt imellom dem. Anonymkode: 471e1...7ea
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 En god leder oppfyller bedriftens eller organisasjonens målsettning på lang sikt. Å få ansatte til å trives kan være et middel til å nå det målet. Noen ganger kan også det å bli kvitt ansatte være en del av god ledelse. En god leder skal sjelden være en ekstra mamma. Anonymkode: 92c17...3a3
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #5 Skrevet 1. juni 2019 Jeg har to ledere nå. Én medgangsleder som gjør det jeg trenger. Vi har litt ulike fagfelt så veiledning kan hun ikke nødvendigvis gi. For meg som er selvstendig og dyktig blir hun en leder som legger til rette og stoler på at jeg gjør en god jobb det fungerer veldig bra. Ser dog at hun sliter med å ta tak når noen ikke fungerer. Min andre skjef er en sånn en går på eggeskall rundt. Ja, han tar tak når noen ikke fungerer, men han tar også tak i det som fungerer. Folk får kjeft for bagateller, han viser ingen tillit til oss og det er tydelig at han først og fremst er opptatt av egne karrieremuligheter. Han tar ære for den gode jobben vi gjør og skyver alt ansvar over på ansatte om noe ikke er bra. Han kan skryte av oss, men passer på å fremstille det som at vi gjør en god jobb med å utføre hans visjoner. Det som var topp i går kan plutselig være krise i dag. Jeg vet hvem jeg foretrekker, selv om mer ryggrad i vanskelige situasjoner hadde vært en klar forbedring. Anonymkode: 551af...1ae
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #6 Skrevet 1. juni 2019 For meg personlig er det viktigste frihet under ansvar. Jeg er en stabil og erfaren. Jeg hater å bli fulgt opp, om jeg gjør jobben min før fristen. Andre mennesker trenger jo en synlig leder. En god leder er en som klarer å tilpasse seg mennesketypene de leder. En god leder er ikke redd for å si i fra når det trengs. Til slutt, jeg må ha respekt for min leder og det er viktig at min leder er faglig sterk. Anonymkode: b12f4...b71
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #7 Skrevet 1. juni 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: En god leder oppfyller bedriftens eller organisasjonens målsettning på lang sikt. Å få ansatte til å trives kan være et middel til å nå det målet. Noen ganger kan også det å bli kvitt ansatte være en del av god ledelse. En god leder skal sjelden være en ekstra mamma. Anonymkode: 92c17...3a3 De ansatte gjennomskuer manipulering - også selvom de ikke sier noe for ikke å få lederen på nakken. En slik arbeidsplass får ofte gjennomtrekk av ansatte. En god leder er ikke en ekstra mamma - men en god leder er heller ikke en manipulerende drittsekk. En god leder skaper ekte lojalitet til arbeidsplassen hos de ansatte. Ikke å forveksle med tvungen taushet for ikke å miste jobben. Anonymkode: 471e1...7ea
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2019 #8 Skrevet 1. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: De ansatte gjennomskuer manipulering - også selvom de ikke sier noe for ikke å få lederen på nakken. En slik arbeidsplass får ofte gjennomtrekk av ansatte. En god leder er ikke en ekstra mamma - men en god leder er heller ikke en manipulerende drittsekk. En god leder skaper ekte lojalitet til arbeidsplassen hos de ansatte. Ikke å forveksle med tvungen taushet for ikke å miste jobben. Anonymkode: 471e1...7ea Hvem snakker om manipulering eller å tvinge noen til taushet? Anonymkode: 92c17...3a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå