Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Syngensang skrev:

Der står ingenting om at koppar som får tørke opp har mange bakteriar. Men vannflasker derimot.... 

Vannflasken vaskes hver dag😊 Tror du virkelig kopper i bhg og skoler blir skylt godt og hengt opp godt av barna så de tørker? 😂 Har du ikke vært på en barneskole? Det er KAOS! 

Anonymkode: 94267...ef8

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vannflasken vaskes hver dag😊 Tror du virkelig kopper i bhg og skoler blir skylt godt og hengt opp godt av barna så de tørker? 😂 Har du ikke vært på en barneskole? Det er KAOS! 

Eg jobbar på ein. Og ser at koppane blir drukke av, og hengt opp ned på stativet sitt, med navn på botnen så ein ikkje tek feil kopp. Det går heilt fint. 

Skrevet
1 minutt siden, Syngensang skrev:

Eg jobbar på ein. Og ser at koppane blir drukke av, og hengt opp ned på stativet sitt, med navn på botnen så ein ikkje tek feil kopp. Det går heilt fint. 

Må jo ta masse plass også? 25 kopper på rad og rekke? Og for alle klasser på hele skolen så blir det mye oppvask hver sag, hvem ordner det? Og henter koppene tilbake osv?

Skrevet

Det er så fasinerende alt som faktisk kan skape debatt her inne. 

Her er det altså ganske mange som har en mening om at andre drikker vann fra flaske (!) gjennom hele dagen (!) i stede for å hente seg et glass når de er tørste (!!) 

Fabelaktig. 

Anonymkode: 798e5...0fd

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må jo ta masse plass også? 25 kopper på rad og rekke? Og for alle klasser på hele skolen så blir det mye oppvask hver sag, hvem ordner det? Og henter koppene tilbake osv?

Det må være slitsomt å alltid tenke worst case scenario.

Anonymkode: 709f0...c8e

Skrevet

Hvorfor er dere så tørste hele tiden at dere må sitte med vannflaske hele dagen?? Har dere diabetes hele gjengen??

Anonymkode: 638a7...c78

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja, det er jo mange ting her i livet det er litt arbeid med. Men akkurat dette er overkomeleg altså. 

Skrevet

Trenger ikke annet enn vanlige panteflasker, men har en plastflaske med låsbar tut jeg bruker på treningsturer som fulgte med rumpetaska. Syns disse camelback eller hva de heter er noe herk å rengjøre, det samme med massevis av andre plastflasker. En brusflaske brukes noen ganger for å pantes når jeg trenger ny. Brusflasker er forbruksvare og flirer godt av avanserte drikkeflasker. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De er ikke beregnet for det. Tåler feks ikke nødvendig vask med såpe og varmt vann, kan avgi kjemikalier da eller bli bakteriebombe. 

https://www.klikk.no/helse/velvare/bruker-du-flasker-om-igjen-3736168

Jeg vasker ALDRI drikkeflaska mi. Den er bare min, det er bare vann i den, og tuten er det bare meg som har i munnen og jeg har så langt (ti år nå) tålt mine egne bakterier. Det er ekstremt mye unødvendig vasking.

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er dere så tørste hele tiden at dere må sitte med vannflaske hele dagen?? Har dere diabetes hele gjengen??

Det er ikke problematisk for deg at andre har vannflaske stående på pulten, håper jeg? Det er i så fall rimelig psykt. Og siden du følger så godt med på andres vann ser du nok også at de ikke drikker litervis?

Skrevet
9 timer siden, frk Nilsen skrev:

Det holder å drikke når du er tørst. Får ikke gjort jobben min om jeg skal renne på toalettet halve dagen. 

Drikker du av dassen? 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Imsdalflasker er ikke laget for gjenbruk. 

Greit med en plastflaske av samme materiale som tåteflasker, da slipper du at det smaker plast og de kan vaskes i maskin 

Anonymkode: 9c290...c69

Hvilken flaske er det?

Anonymkode: d7759...13a

Skrevet

Jeg trodde vi hadde nådd et metningspunkt hva fancy ting man kan skaffe seg angår, men så feil kan man altså ta. Drikkeflasker er altså den nye greia folk skal bruke energi og penger på.

Heia kjøpefest!

Anonymkode: 6e9f9...afe

Skrevet

Haha, for noe tull. Jeg drikker vann av glass når jeg er tørst. Drikkeflaske er det siste jeg trenger. 

Anonymkode: 3af48...553

Gjest Antarctica
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du sa ei uke, vaskes hver helg sa du. Og jo,  slike kopper yngler smitte. Vi hadde slike i bhg før de byttet til drikkeflasker som alle måtte ta med fram og tilbake hver dag. Sykdomstilfeller gikk ned. 

Du kan bare Google litt så lærer du litt mer om smitte og hygiene. Det er jo ikke vannet som har bakterier, det er spytt, ubåter og omgivelsene. Vann i romtemperatur med dette i yngler jo. 

Hvis dere ikke klarte å bruke oppvaskmaskin i barnehagen så syns jeg ikke det er noe rart. Men der handler altså ikke om barnehager her.

Skrevet
48 minutter siden, sug lut skrev:

Det er ikke problematisk for deg at andre har vannflaske stående på pulten, håper jeg? Det er i så fall rimelig psykt. Og siden du følger så godt med på andres vann ser du nok også at de ikke drikker litervis?

Litervis ja. Da jeg studerte for 6 år siden hadde alle vannflaske på pulten som de fylte på flere ganger om dagen. Idioti.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes du det er slitsomt å tenke altså? Kanskje du burde øve og prøve å gjøre litt av det hver dag? 

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Jeg vasker ALDRI drikkeflaska mi. Den er bare min, det er bare vann i den, og tuten er det bare meg som har i munnen og jeg har så langt (ti år nå) tålt mine egne bakterier. Det er ekstremt mye unødvendig vasking.

Sorry, men 🤢🤮 Det er det ekleste jeg har hørt! 

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde vi hadde nådd et metningspunkt hva fancy ting man kan skaffe seg angår, men så feil kan man altså ta. Drikkeflasker er altså den nye greia folk skal bruke energi og penger på.

Heia kjøpefest!

Kjøpefest å kjøpe seg en flaske til en hundrings som holder i mange mange år? Eh...

Skrevet
44 minutter siden, Pashla skrev:

Hvis dere ikke klarte å bruke oppvaskmaskin i barnehagen så syns jeg ikke det er noe rart. Men der handler altså ikke om barnehager her.

De vasket koppene også (håper jeg), men det sier seg selv at det er mer hygienisk med flasker som tas med hjem for vask og som ikke ligger og slenger oppi hverandre/renner over i hverandre og mange ulike barn drikker av. Flasker får ikke kontakt/kontaminerer hverandre på samme måte. Det skal ikke veldig mye intelligens og kunnskap for å se det altså. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøpefest å kjøpe seg en flaske til en hundrings som holder i mange mange år? Eh...

Du, jeg er ikke bitter, jeg ser bare muligheter her! Vurderer sterkt å ta patent på et spesialutviklet svettebånd laget av fibre fra tang (miljøvennlig!) som tørker på 2 sekunder og som har antibakteriell funksjon - noe som innebærer at brukeren ikke risikerer å bli befengt av en eneste  baskelusk (vi vet alle hvor livsfarlige bakterier er)! Skal kunne skaffes i fargene blue moon, silver jade og violet dreams.

Konmer til å bli rik 😊

Skrevet

Mulig jeg er gammeldags jeg også, men å være gammeldags betyr også at jeg holder kroppen min sunnere og har sluppet unna yrkesskader. Jeg jobbet på ett callsenter i min ungdom, der hadde vi besøk av en fysioterapaut som så på hvordan vi satt. Snodig nok, så satt jeg helt supert. Vippende i kontorstolen og med beina på bordet, min sjef lo av meg i forkant for han trodde jeg satt så feil. Jeg satt behagelig og jeg endret sittestilling mange ganger i timen. For meg ble dette besøket en nyttig læring jeg har tatt med meg videre i andre jobber. Vi ble anbefalt å ikke ha drikkeflaske, men gå til ett sted for å drikke. Om det var ett kjøkken, eller en pult to meter unna var det samme. For med en drikkepause som betyr at du må bevege kroppen litt så kan du få lært inn vaner som kan forhindre nakke og ryggproblemer. Så hver gang jeg nå går for å drikke ett glass vann, tøyes nakke, rygg , armer og annet som trenger litt annen bevegelse enn de får når jeg jobber. Jeg ruller automatisk på nakken, ruller med skuldrene og igrunn bare ser veldig rar ut der jeg går for å drikke ett glass vann. Min nåværende sjef mobbet meg engang han så jeg gå, jeg er enig at jeg ser litt rar ut, men det er helt greit for jeg har ingen av plagene de andre på jobben har. Jeg er den eneste av 53 ansatte som ikke har vært sykemeldt pga nakke eller ryggsmerter. Jeg tror dette er grunnen. Vi har nå fått beskjed om å ikke ha drikkeflasker på jobb, vi skal bevege oss til kontoret eller kjøkkenet når vi trenger å drikke. De andre har også fått beskjed om å se like rar ut som meg når de går for å drikke. Jeg har en jobb der jeg står mest, noen sitter nesten hele dagen og disse har fått beskjed om å stå og jobbe minst 5 min hver time. Sykefraværet har gått ned etter dette, hvor mye aner jeg ikke, men sjefen var veldig positivt på møte vi hadde en liten stund etter han innførte dette. 

Så gammeldags kan jeg gjerne være, har ingen planer om å spare inn noen minutter hver dag mot en dårligere helse. Min onkel som jobber i ett stort firma sier nesten det samme som meg. Da de ansatte ikke fikk lov å ta røykepause utover i pausen sin begynte de ansatte å få de vanlige rygg og nakkeplager. De fikk inn hjelp til å finne ut hvorfor og konklusjonen var at de nå ikke fikk bevegd kroppen, at de satt for lenge før de bevegde kroppen eller endret stilling. Det endte med at alle fikk beskjed om å bevege seg vekk fra pulten sin minst en gang i timen. Ingen fikk samle opp oppgaver som skulle gjøres vekk fra pulten, de skulle gjøre det der og da. Skrev de ut ett ark og skriveren sto i andre enden av rommet, skulle de hente den med engang og ikke  vente fem min til de skulle kopiere noe annet. Det høres kanskje teit ut, men det fikk vekk plagene igjen. Som min onkel sa så tok alle seg en røykepause før, selv om de ikke røyka. Når folk begynte å gå for å ta en røyk, gikk de som ikke røyket enten med de, på do, henta en kaffekopp osv. Det lille avbrekket både for hodet og kropp, var det som skulle til.

Anonymkode: b9cd6...2a0

Skrevet
2 timer siden, sug lut skrev:

Vasker du aldri flaska? De blir jo slimete inni etterhvert. Casker du aldri vannglass du bruker hjemme heller da?

Anonymkode: 55caa...851

Skrevet

Ble tørst av å lese om alt dette, og bestemte meg nettopp for å drikke et glass hvitvin fra stettglass🙏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...