Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #26 Skrevet 31. mai 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem vasker disse koppene da? De må jo vaskes daglig? Uhygienisk! Bedre å ha med flaske, gode flasker lekker ikke. Anonymkode: 94267...ef8 Selvfølgelig blir de vasket 🤦🏼♀️ Anonymkode: e58ef...00f
the amazing spidermamma Skrevet 31. mai 2019 #27 Skrevet 31. mai 2019 Jeg er også en gæmlis. Heller nedpå et glass fra springen når jeg er tørst. Synes vann fra flaske smaker ufriskt, og liker ikke å drikke fra tut.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #28 Skrevet 31. mai 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig blir de vasket 🤦🏼♀️ Anonymkode: e58ef...00f Ja, men mange skoler har ikke kapasitet til å drive med vask av kopper hver dag da🤦🏼♀️🤷♀️ Anonymkode: 94267...ef8
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #29 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke farlig å bruke Imsdalflaskene flere ganger: https://forskning.no/trening-spor-en-forsker/spor-en-forsker-kan-jeg-bruke-vannflasken-pa-nytt/344296 Hvorfor ikke betale 28 kr i stedet for å betale 400 kr?? Jeg har alltid en Imsdal på pulten min som jeg fyller om igjen. Det går helt fint Anonymkode: e8bc8...739 Problemet med imsdal flasker er at det er nesten umulig å få vasket de skikkelig Anonymkode: 55caa...851
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #30 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, Pashla skrev: Dette. Og menneskekroppen trenger faktisk ikke konstant tilførsel av vann mens vi sitter på en kontorstol eller ved en skolepult. Hvis man driver med løping eller sykling og må ha vann underveis, ja vel, men ellers går det fint an å drikke vann i pauser. Eh jo, ikke dumt hvis man sitter i dårlig og tørt inneklima hele dagen. Anonymkode: 14cd7...5cb
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #31 Skrevet 31. mai 2019 2 timer siden, frk Nilsen skrev: Jeg har drikkeflaske som holder på kald drikke i 24 timer. Utrolig deilig å ha iskaldt vann når jeg først er tørst. Genialt å ha med i strandbagen eller i bilen på tur, da slipper jeg vann som er pisslunka. og ja, jeg er over 40.... Hvilken flaske er det? Sånn skulle jeg gjerne hatt Anonymkode: 55caa...851
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #32 Skrevet 31. mai 2019 Beg synes det er rart at dere har behov for å drikke så ofte når dere har kontorjobb. Det samme med skoleelever. Det er da ingen grunn til at de skal sitte å patte på dtikkeflasken i timene. Så lenge de drikker til måltidene er det ofte nok. Anonymkode: 4ca3a...824
Yellow Brick Road Skrevet 31. mai 2019 #33 Skrevet 31. mai 2019 Det der med å sitte å sutte på en flaske hele dagen, er nok noe overdrevet. Men vannflaske er et must hos oss. Vi har ingen flasker til 400 kr pr stk, men om vi så hadde hatt det, så ville jo prisen ha utlignet seg etter 16 ganger med Imsdal eller annet flaskevann. 25 kroner for en flaske med vann er vel dessuten et minimum. det koster ofte mer enn det. Miljømessig er det også bedre med en flergangsflasker som kan vaskes på en trygg måte og brukes om igjen. Vi har vannflasker med oss i bilen når vi er på tur, i veska / sekken når vi er på tur og på jobb og skole. Det siste fordi det er praktisk å ha med en flaske i stede for å fly rundt med glass over alt. Vi har også plastkopper som ungene kan drikke vann av på skolen, men jeg foretrekker egne vannflasker. Det er vanligvis ikke skikkelige plastkopper, men billige plastkopper som er vanskelig å virkelig få vasket. Hvor mange klasserom har oppvaskmuligheter? Jeg tviler på at det er særlig vanlig på skoler flest.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #34 Skrevet 31. mai 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: De fleste stålflasker har plastbelegg inni altså. Anonymkode: 94267...ef8 Ikke min flaske. Den er giftfri 😊 Anonymkode: 215d6...a4f
Gjest Antarctica Skrevet 31. mai 2019 #35 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eh jo, ikke dumt hvis man sitter i dårlig og tørt inneklima hele dagen. Anonymkode: 14cd7...5cb Da går det fint an å reise seg og drikke 3 hele desiliter på rappen. Ikke nødvendig å patte småslurker av en flaske hver halvtime.
Gjest Antarctica Skrevet 31. mai 2019 #36 Skrevet 31. mai 2019 17 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Det der med å sitte å sutte på en flaske hele dagen, er nok noe overdrevet. Men vannflaske er et must hos oss. Vi har ingen flasker til 400 kr pr stk, men om vi så hadde hatt det, så ville jo prisen ha utlignet seg etter 16 ganger med Imsdal eller annet flaskevann. 25 kroner for en flaske med vann er vel dessuten et minimum. det koster ofte mer enn det. Miljømessig er det også bedre med en flergangsflasker som kan vaskes på en trygg måte og brukes om igjen. Vi har vannflasker med oss i bilen når vi er på tur, i veska / sekken når vi er på tur og på jobb og skole. Det siste fordi det er praktisk å ha med en flaske i stede for å fly rundt med glass over alt. Vi har også plastkopper som ungene kan drikke vann av på skolen, men jeg foretrekker egne vannflasker. Det er vanligvis ikke skikkelige plastkopper, men billige plastkopper som er vanskelig å virkelig få vasket. Hvor mange klasserom har oppvaskmuligheter? Jeg tviler på at det er særlig vanlig på skoler flest. Men ...hvor skitne blir de koppene, mener du? Ditt eget barns bakterier berører kanten kanskje 2-3 ganger for dag, sannsynligvis mindre; og i det øvrige er det kun vann som kommer borti koppen. Skyll, heng opp, om nødvendig ta den med hjem på fredag og kjør i oppvaskmaskinen. Hva er det egentlig som må vekk?
*Miss Marple* Skrevet 31. mai 2019 #37 Skrevet 31. mai 2019 Jeg drikker for lite og for å prøve å bli bedre har jeg en flaske med vann på pulten. Vi har vannautomat på jobb og der prøver jeg å fylle glassflasken min minst to ganger pr dag. Det skjer ikke at jeg går opp en etasje for å drikke vann utenom pausene, men små slurker med vann gjennom dagen er gjennomførbart og viktig for meg. Vi har også alltid med vann i bilen og på tur ellers. Tørste barn er ikke noe stas.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #38 Skrevet 31. mai 2019 Jeg har alltid flaske tilgjengelig slik at jeg slipper å forlate rommet der barna er. Vi prøver å redusere løping/ gåing ut av avdelingen.så alle barn og voksne har flaskene sine på avdelingen Anonymkode: e8161...53a
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #39 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Beg synes det er rart at dere har behov for å drikke så ofte når dere har kontorjobb. Det samme med skoleelever. Det er da ingen grunn til at de skal sitte å patte på dtikkeflasken i timene. Så lenge de drikker til måltidene er det ofte nok. Anonymkode: 4ca3a...824 Bare fordi det er nok for deg betyr ikke at det er det for andre vel? Vi sitter jo ikke og patter på flaska, er du dum? Jeg foretrekker å ta noen slurker nå og da heller enn å måtte styrte et glass hver gang jeg er tørst. Anonymkode: 94267...ef8
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #40 Skrevet 31. mai 2019 53 minutter siden, Pashla skrev: Da går det fint an å reise seg og drikke 3 hele desiliter på rappen. Ikke nødvendig å patte småslurker av en flaske hver halvtime. Patte? Hvorfor så nedlatende fordi andre velger å drikke på en annen måte enn deg? Min magesekk er ikke då utvidet at å drikke 3 dl på rappen er så behagelig. Da tisser en jo bare ut vannet også. Jevner fordeling er bedre for meg. Drikker ikke kaffe eller te, så vann er det jeg drikker. Anonymkode: 94267...ef8
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #41 Skrevet 31. mai 2019 53 minutter siden, Pashla skrev: Men ...hvor skitne blir de koppene, mener du? Ditt eget barns bakterier berører kanten kanskje 2-3 ganger for dag, sannsynligvis mindre; og i det øvrige er det kun vann som kommer borti koppen. Skyll, heng opp, om nødvendig ta den med hjem på fredag og kjør i oppvaskmaskinen. Hva er det egentlig som må vekk? Haha!! De havner i vasken, de drikker av feil kopp. De er skitne på hender. Det ligger da igjen vannmesteren med bakterier og yngler. Her utviste du ekstremt lite viten altså! Kopper må vaskes hver dag! Anonymkode: 94267...ef8
frk Nilsen Skrevet 31. mai 2019 #42 Skrevet 31. mai 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvilken flaske er det? Sånn skulle jeg gjerne hatt Anonymkode: 55caa...851 Swell bottle heter dem, linket til de på side 1
Syngensang Skrevet 31. mai 2019 #43 Skrevet 31. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvem vasker disse koppene da? De må jo vaskes daglig? Uhygienisk! Bedre å ha med flaske, gode flasker lekker ikke. Anonymkode: 94267...ef8 Læraren set dei i vaskemaskina, så blir dei reine. Vaskar alle flaskene sine dagleg då trur du?
Syngensang Skrevet 31. mai 2019 #44 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, Pashla skrev: Da går det fint an å reise seg og drikke 3 hele desiliter på rappen. Ikke nødvendig å patte småslurker av en flaske hver halvtime. Ja, så får ein strekt på kroppen samstundes.
Gjest Antarctica Skrevet 31. mai 2019 #45 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Haha!! De havner i vasken, de drikker av feil kopp. De er skitne på hender. Det ligger da igjen vannmesteren med bakterier og yngler. Her utviste du ekstremt lite viten altså! Kopper må vaskes hver dag! Anonymkode: 94267...ef8 Og? Tror du ikke dråpesmitte sprer seg mellom skolebarn på andre måter enn at de byttelåner kopp? Vannrester av vanlig, norsk, kaldt vann yngler ikke mye på ett døgn, altså. Og en tørr kopp er heller ikke et sted der bakterier gror. Så jeg tror din egen viten er nokså skrinn her...
Gjest Antarctica Skrevet 31. mai 2019 #46 Skrevet 31. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Patte? Hvorfor så nedlatende fordi andre velger å drikke på en annen måte enn deg? Min magesekk er ikke då utvidet at å drikke 3 dl på rappen er så behagelig. Da tisser en jo bare ut vannet også. Jevner fordeling er bedre for meg. Drikker ikke kaffe eller te, så vann er det jeg drikker. Anonymkode: 94267...ef8 Herregud, så hårsår. Har du vurdert å legge inn venflon?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #47 Skrevet 31. mai 2019 7 minutter siden, Pashla skrev: Og? Tror du ikke dråpesmitte sprer seg mellom skolebarn på andre måter enn at de byttelåner kopp? Vannrester av vanlig, norsk, kaldt vann yngler ikke mye på ett døgn, altså. Og en tørr kopp er heller ikke et sted der bakterier gror. Så jeg tror din egen viten er nokså skrinn her... Du sa ei uke, vaskes hver helg sa du. Og jo, slike kopper yngler smitte. Vi hadde slike i bhg før de byttet til drikkeflasker som alle måtte ta med fram og tilbake hver dag. Sykdomstilfeller gikk ned. Du kan bare Google litt så lærer du litt mer om smitte og hygiene. Det er jo ikke vannet som har bakterier, det er spytt, ubåter og omgivelsene. Vann i romtemperatur med dette i yngler jo. Anonymkode: 94267...ef8
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #48 Skrevet 31. mai 2019 8 minutter siden, Pashla skrev: Herregud, så hårsår. Har du vurdert å legge inn venflon? Alltid like hyggelig du! Anonymkode: 94267...ef8
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #49 Skrevet 31. mai 2019 12 minutter siden, Pashla skrev: Og? Tror du ikke dråpesmitte sprer seg mellom skolebarn på andre måter enn at de byttelåner kopp? Vannrester av vanlig, norsk, kaldt vann yngler ikke mye på ett døgn, altså. Og en tørr kopp er heller ikke et sted der bakterier gror. Så jeg tror din egen viten er nokså skrinn her... https://www.nrk.no/livsstil/dette-er-bakteriebombe-1.2697551 I tilfelle du sliter med å Google. Anonymkode: 94267...ef8
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2019 #50 Skrevet 31. mai 2019 Og https://www.minskole.no/gosen/artikkel/126480 Anonymkode: 94267...ef8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå