GÃ¥ til innhold

Tror jeg er veldig gammeldags😂🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne var i byen sammen en dag. Hun skulle kjøpe seg ei drikkeflaske. Hun lurte på om jeg hadde det, og det har jeg ikke. Hun lurte på hva jeg hadde på arbeidspulten min på jobb, om ikke det var skrekkelig upraktisk å ikke ha drikkeflaske. Jeg svarte som sant er, at jeg drikke vann når jeg er tørst. Da går jeg ned på kjøkkenet og fyller et glass vann. Setter glasset i hylla mi, så jeg bruker samme glass hele dagen (prøver å være litt miljøbevisst😉). Venninna mi kjøpte ei fancy flaske til nesten 400kr! Jeg syns det var mye penger å bruke på ei drikkeflaske, spesielt med tanke på at ei Imsdal koster 25kr!

Tenåringsdattera mi mener jeg er gammeldags. At ALLE på skolen har drikkeflasker på pulten sin, inkludert flere lærere. Er det noe jeg ikke har fått med meg her? 

Fortsetter under...

Skrevet

Eh.. gammeldags eller antikvarisk kanskje? Jeg er 43 og har hatt drikkeflaske så lenge jeg kan huske... Ei drikkeflaske har man jo lenge da, praktisk på jobb, trening og tur. Imsdal vann er dyrt! Og de flaskene er IKKE beregnet på gjenbruk!!

Anonymkode: 94267...ef8

Skrevet (endret)

Jeg har drikkeflaske som holder på kald drikke i 24 timer. Utrolig deilig å ha iskaldt vann når jeg først er tørst. Genialt å ha med i strandbagen eller i bilen på tur, da slipper jeg vann som er pisslunka. 

og ja, jeg er over 40....

Endret av frk Nilsen
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh.. gammeldags eller antikvarisk kanskje? Jeg er 43 og har hatt drikkeflaske så lenge jeg kan huske... Ei drikkeflaske har man jo lenge da, praktisk på jobb, trening og tur. Imsdal vann er dyrt! Og de flaskene er IKKE beregnet på gjenbruk!!

Men kva er problemet med å bruke imsdalsflasker til gjenbruk? Eg har nokre drikkeflasker, men syns egentleg vatnet fort smakar plast uansett. Eg gjer som HI. Når eg er tørst tek eg meg eit glas vatn. Det funkar bra. Kunne ikkje falt meg inn å kjøpe drikke flaske til 400 kr., viss dei har sånt sugerøyr blir det enten såpesmak av vatnet når eg vaskar det, eller griseekkelt når eg ikkje vaskar det. Om det er flaske utan slikt rør kan eg like gjerne bruke ei imsdalsflaske el. likn viss eg skal på tur. Og er eg inne heime eller på jobb har vi glas å drikke av. 

Skrevet

Her på skolen må alle elever ha drikkeflaske i sekken. Dette fordi lærerne ikke vil at elevene skal fly ut og inn av toalettene og drikke i timer/friminutt. 

Anonymkode: 0305d...b8f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her på skolen må alle elever ha drikkeflaske i sekken. Dette fordi lærerne ikke vil at elevene skal fly ut og inn av toalettene og drikke i timer/friminutt. 

Anonymkode: 0305d...b8f

Her har skulen plastkoppar på eit stativ ved vasken på klasserommet. Merka med eleven sitt navn. Så kan alle drikke når dei vil òg ein slepp å gløyme drikkeflaske, slepp lekasjer i sekken. Men drikkeflaske funkar sikkert bra det òg altså. 

Annonse

Skrevet
17 minutter siden, Annanym skrev:

Jeg og ei venninne var i byen sammen en dag. Hun skulle kjøpe seg ei drikkeflaske. Hun lurte på om jeg hadde det, og det har jeg ikke. Hun lurte på hva jeg hadde på arbeidspulten min på jobb, om ikke det var skrekkelig upraktisk å ikke ha drikkeflaske. Jeg svarte som sant er, at jeg drikke vann når jeg er tørst. Da går jeg ned på kjøkkenet og fyller et glass vann. Setter glasset i hylla mi, så jeg bruker samme glass hele dagen (prøver å være litt miljøbevisst😉). Venninna mi kjøpte ei fancy flaske til nesten 400kr! Jeg syns det var mye penger å bruke på ei drikkeflaske, spesielt med tanke på at ei Imsdal koster 25kr!

Tenåringsdattera mi mener jeg er gammeldags. At ALLE på skolen har drikkeflasker på pulten sin, inkludert flere lærere. Er det noe jeg ikke har fått med meg her? 

Jeg har ei drikkeflaske i rustfritt stål. Aldri i livet om jeg ville brukt ei plastflaske som drikkeflaske . Du er klar over at plast inneholder uheldige stoffer?

Flaska mi koster vel mellom 300-400 kr,men det er jo en investering da jeg tar vare på den og har den lenge, ikke minst er den giftfri 

Anonymkode: 215d6...a4f

Skrevet

Imsdal er ikke beregnet på gjenbruk. Var en sak med det her for litt siden. Er helt enig i at et glass funker fint. Men jeg synes det er greit å ha en drikkeflaske på jobb. 

Anonymkode: d2d10...75b

Skrevet
13 minutter siden, Syngensang skrev:

Men kva er problemet med å bruke imsdalsflasker til gjenbruk? Eg har nokre drikkeflasker, men syns egentleg vatnet fort smakar plast uansett. Eg gjer som HI. Når eg er tørst tek eg meg eit glas vatn. Det funkar bra. Kunne ikkje falt meg inn å kjøpe drikke flaske til 400 kr., viss dei har sånt sugerøyr blir det enten såpesmak av vatnet når eg vaskar det, eller griseekkelt når eg ikkje vaskar det. Om det er flaske utan slikt rør kan eg like gjerne bruke ei imsdalsflaske el. likn viss eg skal på tur. Og er eg inne heime eller på jobb har vi glas å drikke av. 

Jeg har ikke link, men man skal ikke bruke de flaskene om igjen. 

Du bruker kanskje gamle isbokser til å oppbevare mat?😉 

Google 😊

Jeg syns ikke 400 kr for en skikkelig drikkeflaske er så mye jeg da. 

Anonymkode: a702e...0f7

Skrevet

Jeg har en billig stålflaske som holder vannet kjølig og som er lett å vaske. Jeg vil ikke ha flaske som gir smak til vannet eller flaske som har kork det er kriker og kroker i. 

Jeg vil heller ikke kjøpe flaskevann i butikken. Men jeg går ikke å sutter på den hele tiden! Det har jeg en kollega som gjør, og det er jo faktisk nesten irriterende. Hun har sånn med sugetut så det kommer lyd hver gang hun surkler i seg vann... Vi har ikke så godt vann på jobb, derfor har jeg med hjemmefra. 

Skrevet

Fordelen med flaske er jo at den er stor og varer lenge, og at den er enkel å ha med seg. Jeg bruker det jeg har nærmest, men har ei hardplast vannflaske stående på jobb - den fikk jeg til jul en gang. Ellers bruker jeg tomme farrisflasker eller tilsvarende hjemme. Det eneste som smaker pyton er sånne typiske sportsdrikkeflasker med surkletut, men selv de gjør nytten om ingenting annet er for hånden. Det er ikke problematisk om vannet blir mindre kaldt etterhvert, jeg skal bare ha det vått, og liker ikke stålflasker.

Skrevet

Ser at jeg muligens er litt avleggs😂!

Men må innrømme at jeg foretrekker å drikke av glass, uansett drikke. Mulig det er en vanesak? Kanskje drikkeflaske er et behov jeg ikke visste jeg hadde? Tror ikke jeg lider av væskemangel heller. 

Annonse

Skrevet
1 minutt siden, Annanym skrev:

Ser at jeg muligens er litt avleggs😂!

Men må innrømme at jeg foretrekker å drikke av glass, uansett drikke. Mulig det er en vanesak? Kanskje drikkeflaske er et behov jeg ikke visste jeg hadde? Tror ikke jeg lider av væskemangel heller. 

Det holder å drikke når du er tørst. Får ikke gjort jobben min om jeg skal renne på toalettet halve dagen. 

Skrevet

Imsdalflasker er ikke laget for gjenbruk. 

Greit med en plastflaske av samme materiale som tåteflasker, da slipper du at det smaker plast og de kan vaskes i maskin 

Anonymkode: 9c290...c69

Skrevet

Hva bruker du på trening? Eller på fjelltur? Eller i bilen? Har du ingen drikkeflasker?

Anonymkode: 27b31...6dc

Gjest Antarctica
Skrevet
30 minutter siden, Syngensang skrev:

Dette. 

Og menneskekroppen trenger faktisk ikke konstant tilførsel av vann mens vi sitter på en kontorstol eller ved en skolepult. Hvis man driver med løping eller sykling og må ha vann underveis, ja vel, men ellers går det fint an å drikke vann i pauser.

Skrevet
45 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Jeg har drikkeflaske som holder på kald drikke i 24 timer. Utrolig deilig å ha iskaldt vann når jeg først er tørst. Genialt å ha med i strandbagen eller i bilen på tur, da slipper jeg vann som er pisslunka. 

og ja, jeg er over 40....

Hvilken flaske er det? SÃ¥nn skulle jeg hatt :D

Anonymkode: a99dd...0ba

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke farlig å bruke Imsdalflaskene flere ganger:

https://forskning.no/trening-spor-en-forsker/spor-en-forsker-kan-jeg-bruke-vannflasken-pa-nytt/344296

Hvorfor ikke betale 28 kr i stedet for å betale 400 kr??

Jeg har alltid en Imsdal på pulten min som jeg fyller om igjen. Det går helt fint

Anonymkode: e8bc8...739

Du er klar over at plast består av uheldige stoffer?

Skrevet
1 time siden, Syngensang skrev:

De er ikke beregnet for det. Tåler feks ikke nødvendig vask med såpe og varmt vann, kan avgi kjemikalier da eller bli bakteriebombe. 

https://www.klikk.no/helse/velvare/bruker-du-flasker-om-igjen-3736168

Skrevet
1 time siden, Syngensang skrev:

Her har skulen plastkoppar på eit stativ ved vasken på klasserommet. Merka med eleven sitt navn. Så kan alle drikke når dei vil òg ein slepp å gløyme drikkeflaske, slepp lekasjer i sekken. Men drikkeflaske funkar sikkert bra det òg altså. 

Hvem vasker disse koppene da? De må jo vaskes daglig? Uhygienisk! Bedre å ha med flaske, gode flasker lekker ikke.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ei drikkeflaske i rustfritt stål. Aldri i livet om jeg ville brukt ei plastflaske som drikkeflaske . Du er klar over at plast inneholder uheldige stoffer?

Flaska mi koster vel mellom 300-400 kr,men det er jo en investering da jeg tar vare på den og har den lenge, ikke minst er den giftfri 

De fleste stålflasker har plastbelegg inni altså. 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke farlig å bruke Imsdalflaskene flere ganger:

https://forskning.no/trening-spor-en-forsker/spor-en-forsker-kan-jeg-bruke-vannflasken-pa-nytt/344296

Hvorfor ikke betale 28 kr i stedet for å betale 400 kr??

Jeg har alltid en Imsdal på pulten min som jeg fyller om igjen. Det går helt fint

Anonymkode: e8bc8...739

Gæmlis? Er et par gæmliser rundt meg som også drar rundt på gammel ekkel imsdalsflaske.

Skrevet

Camelback chute er fin om en ikke liker liten tut/bitemunnstykke eller sugerør. Blir nesten som å drikke av gammel Imsdal flaske😜 Lett å vaske, tett og solid. Hvis en ikke liker slike fancy trendy design flasker bedre da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...