Gå til innhold

Får man ta med egne øredobber når man skal ta hull i øret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mange øredobber som er helt lik som frisøren selger. Tenkte å sterilisere de.

Anonymkode: 2e521...ff1

Fortsetter under...

Skrevet

De som frisøren skyter inn har en spiss ende, det er ikke vanlige øredobber. De er tykkere enn vanlige øredobber og har en spiss ende. De er også laget til den pistolen akkurat den frisøren har.

Tviler på at du får ta med egne. Selv om du skulle ha "skytedobber" som passer i pistolen kan de ikke gå god for din rensing/sterilisering hjemme, og de står jo som ansvarlig for skytingen.

Anonymkode: 98956...7e8

Skrevet

De som skytes inn i øret sitter på en «skinne» som passer til pistolen som brukes. Du kan derfor ikke bruke dine egne da de ikke vil passe i pistolen uten skinnen

Anonymkode: d75d0...a29

Skrevet

Jeg ville spurt hos en piercer. Frisøren har egne øredobber som du må velge fra. 

Anonymkode: e8f81...890

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har mange øredobber som er helt lik som frisøren selger. Tenkte å sterilisere de.

Jeg vil anbefale deg å gå til et ordentlig piercingstudio fremfor frisør, hvis det var det du tenkte. Jeg tok jo mine første hull hos frisøren da jeg selv var liten, men de har jo egentlig ikke peiling, de skyter ofte skeivt og det er fort gjort med infeksjoner. Har i ungdomsårene og voksen alder tatt alle andre piercinger, innkludert hull i ørene, hos piercingstudio da disse tross alt vet hva de gjør :) Men bare et tips.

Anonymkode: 138eb...f00

Skrevet

HI her

Jeh mente at jeg har mange pistol øredobber. 

Jenta tok hull i september. Men det grodde igjen. Om hun kan bruke øredobbene fra sist?

Annonse

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her

Jenta tok hull i september. Men det grodde igjen. Om hun kan bruke øredobbene fra sist?

Ikke tenkt tanken at jenta di ikke er moden nok ennå til hull i ørene siden hullene har grodd igjen???

Anonymkode: e74cb...158

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke tenkt tanken at jenta di ikke er moden nok ennå til hull i ørene siden hullene har grodd igjen???

Anonymkode: e74cb...158

Det var fordi ei i klassen strammet øredobben hennes så hardt at vi måtte ta de ut. Hadde stygt sår. Jenta har vært knust etter det og mast siden. Hun er 10 år. Så tenker det er helt innafor så lenge ingen rører øredobbene heretter.

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her

Nei, fordi de øredobbene som brukes sitter i en kassett som festes på pistolen. Denne kassetten har du neppe tatt vare på. Da må de åpne en ny kassett, ta ut de øredobbene, sette inn de du kommer med, og sette tilbake de andre etterpå. Av hygieniske årsaker kan jeg love deg at de ikke gjør det. 

Et råd. Hvis datteren din får sår bak igjen. Ikke la det gro igjen, men bruk ringer. I løpet av ett døgn grodde begge bakdelene fast på datteren min (glemte å sjekke én kveld). Da de ble fjernet, satte vi inn ringer i mange uker, etter anbefaling av lege. Hullene hennes ble helt fine. 

Anonymkode: a2e78...da0

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var fordi ei i klassen strammet øredobben hennes så hardt at vi måtte ta de ut. Hadde stygt sår. Jenta har vært knust etter det og mast siden. Hun er 10 år. Så tenker det er helt innafor så lenge ingen rører øredobbene heretter.

Dra til et piercingstudio for å få det gjort. Da slipper dere de bakstykkene som både er vonde og har en tendens til å gjøre det vanskelig og holde ordentlig rent.

Nei, ingen vil bruke igjen de smykkene ved oppstikk/ny piercing.

Anonymkode: 353c8...6c5

Skrevet
På 30.5.2019 den 21.35, Anonym bruker skrev:

Nei det får du nok ikke men du kan bruke øredobbene etter at hun har fått nye hull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...