Gå til innhold

Hus-salg /inkasso heftelser ?

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om noen her inne kan svare meg på et spørsmål: 

Har 30 000 kr i innkasso krav hengende over meg,men har solgt huset mitt,og skal bruke pengene jeg går i pluss med på  slette gjelden min.

MEN,vil kjøper(eller megler) få besjed om det ligger 30 000 i heftelser på huset mitt når kjøpet trer i kraft ? Får ikke pengene for huset 5-7 dager etterpå serdu,så kan ikke slette gjelden min før pengene for huset er på min konto . 

Håper noen kan svare meg på dette. 

Vh

😁

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144368705-hus-salg-inkasso-heftelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette burde du jo ha snakket med megler om for lengst. Men er det «bare» inkassokrav, eller er det tatt pant i huset? Ved pant/heftelser i huset vil megler få vite dette gjennom grunnboken som sagt over. Det vil si, dette vet han for lengst alt dette sjekkes FØR et salg gjennomføres. Megler ordner oppgjøret, og pantehavere løses ut før du får oppgjøret på konto. 1.pri er banken, deretter øvrige. 

1 minutt siden, Durni skrev:

Dette burde du jo ha snakket med megler om for lengst. Men er det «bare» inkassokrav, eller er det tatt pant i huset? Ved pant/heftelser i huset vil megler få vite dette gjennom grunnboken som sagt over. Det vil si, dette vet han for lengst alt dette sjekkes FØR et salg gjennomføres. Megler ordner oppgjøret, og pantehavere løses ut før du får oppgjøret på konto. 1.pri er banken, deretter øvrige. 

1. Pri er legalpant, ikke banken.

Anonymkode: 4261a...87a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...