Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Hvert år ferierer vi i Norge/Sverige. Vi liker å utforske og finne små, bortgjemte steder, men også historie og små byer. Vi bor på Østlandet ved Drammen og har tidligere reist: Hjem-øyer-Dombås-stiklestad-Bodø-Majavatn-Molde-tretten-hjem hjem-Lillesand-evje-Stavanger-Bergen-Lærdal-Årdal-Lærdal-flå-Noresund-hjem hjem-årjeng-torsby-härjedalen-Røros-haltdalen-Oppdal-Sunndalsøra-Molde-tretten-hjem hjem-Torsby-härjedalen-Røros-stiklestad-Oppdal-Sunndalsøra-valsøya-Molde-Trollstigen-Valldal-Geiranger-Beitostølen-Fagernes-imingfjell-Rjukan-hjem Vi må ha med med Molde og helst Tretten også da vi har familie vi besøker hvert år der. Vi har ikke overnattet alle de plassene jeg skriver, men vi har reist de veiene. Lenger nord enn Bodø/Kjerringøy tror jeg blir for langt, selv om jeg veldig gjerne skulle vært en tur i Lofoten. Vi sovet i telt og trenger ikke være på campingplasser. Gjerne steder med historie (ikke Tønsberg og områdene der, for der er vi på dagstur flere ganger i året) som er litt bortgjemte. Aller helst ikke store campingplasser. Sæter med dyr, utsiktsposter, veier med gammel historie, gårdsbakerier. Rett og slett litt sånne steder der man kan drømme seg tilbake i tid samtidig som man lever i nåtid. Hele ferien skal blogges om. Anonymkode: cb854...459
sug lut Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Jeg kjenner at den siste setningen gjør det helt uaktuelt å tipse om noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 11 minutter siden, sug lut skrev: Jeg kjenner at den siste setningen gjør det helt uaktuelt å tipse om noe som helst. Hahaha😂 det skulle være en smiley der, men postet fort fordi sønnen kom inn og hadde skadet seg Anonymkode: cb854...459
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hahaha😂 det skulle være en smiley der, men postet fort fordi sønnen kom inn og hadde skadet seg Anonymkode: cb854...459 Jeg regner med at sug lut sikter til setningen om at turen skal blogges om. Det var av den grunn jeg heller ikke svarte. Anonymkode: cf4fc...fef
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Gudrandsdalen til Otta, Lom/Skjåk, Stryn el Geiranger, Ålesund,(Valldal/Tafjord) Trollstigen, Molde, Åndalsnes, Dombås, Tretten Anonymkode: a147b...bfd
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg regner med at sug lut sikter til setningen om at turen skal blogges om. Det var av den grunn jeg heller ikke svarte. Anonymkode: cf4fc...fef Der skulle det vært en 😜 jeg har ikke blogg. Men måtte brått på legevakten og så postet jeg litt fort Anonymkode: cb854...459
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #7 Skrevet 28. mai 2019 Her kommer noen fantastiske perler i Sogn og fjordane og Møre og Romsdal. Jeg vet ikke hvilken rute som er best, men anbefaler å starte enten på Skei eller Olden. Skei -kjør gjennom vakre Våtedalen (her kan man også campe langs elva, eller bare ta en rast og hilse på geitene og kyrne som går fritt rundt i dalen om sommeren) til Byrkjelo. Byrkjelo har fin utsikt til Eggenipa og en bra campingplass. Her er også en stopp hos Bakar Jon obligatorisk. - kjør over utvikfjellet til Olden og Olden camping eller hotell Alexandra i Loen. Olden er en vakker perle, og her kan dere ta turen opp til Jostedalsbreen, og en tur til Hoven enten via skylift eller via ferrata. Fra Olden kjører dere til Refvikstranden via Kannesteinen utforbi Måløy. En av Norges vakreste strender. Deretter kjører dere til Selje hvor dere kan besøke klosterruinene. Videre kan dere kjøre til Ervikstranda og Vestkapp, og videre til Hoddevika. Her er det fint å campe. Ervika og Hoddevika kan minne om Lofoten. Surfeparadis og nydelige strender og natur. Anbefaler en tur til Hakallegarden ved hakallestranden. Her har de en fantastisk åpen gård med allslags rare og mindre rare dyr. Videre kjører dere til Runde og besøker fuglefjellet der. Ligner på klippene i Irland. Fra Runde kjører dere til Ørsta. Her kan dere dra til Sæbø og gå opp Gunnarråsa, ligge i hengekøyen og beundre utsikten mot Slogen. Dere må telte i Romedalen. Aldeles nydelig dal, og man kan kjøre dit med bil, og telte rett ved, eller gå innover i dalen. Anbefaler en tur opp på Hallehornet, det klarer også barn fint. Magisk utsikt over Sunnmørsalpene. For den ultimate alpine campingen overnatter dere i Molladalen, men da må dere gå noen timer for å gå frem, med god belønning! Videre går turen til Ålesund med alt hva den byen kan by på. Anbefaler tur opp til byfjellet samt Akvariet. Ta turen til Godøy og Alnes. Besøk fyret, dere kan overnatte her, besøke stranden, og gå turen opp til Godøyfjellet og ta en liten Trolltunga-opplevelse på Johan Skytt-steinen. Kjør fra Godøya til Molde, men kjør forbi Åndalsnes om dere ikke har vært der. Gå opp rampestreken og besøk Trollveggen. Rakaste vegen fra Drammen til Skei går forbi flere fine steder: Bjørneparken i Flå, Gardnos kratersenter, Gol, Langedrag er en liten avstikker unna på veien her, Borgund stavkirke, Sogndal, Fjærland med bremuseet, bokbyen og Norges lengste zip line der. God Tur! Anonymkode: 97af6...767
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2019 #8 Skrevet 28. mai 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her kommer noen fantastiske perler i Sogn og fjordane og Møre og Romsdal. Jeg vet ikke hvilken rute som er best, men anbefaler å starte enten på Skei eller Olden. Skei -kjør gjennom vakre Våtedalen (her kan man også campe langs elva, eller bare ta en rast og hilse på geitene og kyrne som går fritt rundt i dalen om sommeren) til Byrkjelo. Byrkjelo har fin utsikt til Eggenipa og en bra campingplass. Her er også en stopp hos Bakar Jon obligatorisk. - kjør over utvikfjellet til Olden og Olden camping eller hotell Alexandra i Loen. Olden er en vakker perle, og her kan dere ta turen opp til Jostedalsbreen, og en tur til Hoven enten via skylift eller via ferrata. Fra Olden kjører dere til Refvikstranden via Kannesteinen utforbi Måløy. En av Norges vakreste strender. Deretter kjører dere til Selje hvor dere kan besøke klosterruinene. Videre kan dere kjøre til Ervikstranda og Vestkapp, og videre til Hoddevika. Her er det fint å campe. Ervika og Hoddevika kan minne om Lofoten. Surfeparadis og nydelige strender og natur. Anbefaler en tur til Hakallegarden ved hakallestranden. Her har de en fantastisk åpen gård med allslags rare og mindre rare dyr. Videre kjører dere til Runde og besøker fuglefjellet der. Ligner på klippene i Irland. Fra Runde kjører dere til Ørsta. Her kan dere dra til Sæbø og gå opp Gunnarråsa, ligge i hengekøyen og beundre utsikten mot Slogen. Dere må telte i Romedalen. Aldeles nydelig dal, og man kan kjøre dit med bil, og telte rett ved, eller gå innover i dalen. Anbefaler en tur opp på Hallehornet, det klarer også barn fint. Magisk utsikt over Sunnmørsalpene. For den ultimate alpine campingen overnatter dere i Molladalen, men da må dere gå noen timer for å gå frem, med god belønning! Videre går turen til Ålesund med alt hva den byen kan by på. Anbefaler tur opp til byfjellet samt Akvariet. Ta turen til Godøy og Alnes. Besøk fyret, dere kan overnatte her, besøke stranden, og gå turen opp til Godøyfjellet og ta en liten Trolltunga-opplevelse på Johan Skytt-steinen. Kjør fra Godøya til Molde, men kjør forbi Åndalsnes om dere ikke har vært der. Gå opp rampestreken og besøk Trollveggen. Rakaste vegen fra Drammen til Skei går forbi flere fine steder: Bjørneparken i Flå, Gardnos kratersenter, Gol, Langedrag er en liten avstikker unna på veien her, Borgund stavkirke, Sogndal, Fjærland med bremuseet, bokbyen og Norges lengste zip line der. God Tur! Anonymkode: 97af6...767 Dere kjører gjerne forbi Åndalsnes på vei mot tretten på vei tilbake? Kan ta det stoppet da. Kan dra innom Høvringen på veien. En fin inngangsport til Rondane. Anonymkode: 97af6...767
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #9 Skrevet 30. mai 2019 Jeg hadde forresten gladelig lest en blogg om naturperler i Norge! 😏😄 Anonymkode: 97af6...767
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #10 Skrevet 30. mai 2019 På 28.5.2019 den 2.32, Anonym bruker skrev: Her kommer noen fantastiske perler i Sogn og fjordane og Møre og Romsdal. Jeg vet ikke hvilken rute som er best, men anbefaler å starte enten på Skei eller Olden. Skei -kjør gjennom vakre Våtedalen (her kan man også campe langs elva, eller bare ta en rast og hilse på geitene og kyrne som går fritt rundt i dalen om sommeren) til Byrkjelo. Byrkjelo har fin utsikt til Eggenipa og en bra campingplass. Her er også en stopp hos Bakar Jon obligatorisk. - kjør over utvikfjellet til Olden og Olden camping eller hotell Alexandra i Loen. Olden er en vakker perle, og her kan dere ta turen opp til Jostedalsbreen, og en tur til Hoven enten via skylift eller via ferrata. Fra Olden kjører dere til Refvikstranden via Kannesteinen utforbi Måløy. En av Norges vakreste strender. Deretter kjører dere til Selje hvor dere kan besøke klosterruinene. Videre kan dere kjøre til Ervikstranda og Vestkapp, og videre til Hoddevika. Her er det fint å campe. Ervika og Hoddevika kan minne om Lofoten. Surfeparadis og nydelige strender og natur. Anbefaler en tur til Hakallegarden ved hakallestranden. Her har de en fantastisk åpen gård med allslags rare og mindre rare dyr. Videre kjører dere til Runde og besøker fuglefjellet der. Ligner på klippene i Irland. Fra Runde kjører dere til Ørsta. Her kan dere dra til Sæbø og gå opp Gunnarråsa, ligge i hengekøyen og beundre utsikten mot Slogen. Dere må telte i Romedalen. Aldeles nydelig dal, og man kan kjøre dit med bil, og telte rett ved, eller gå innover i dalen. Anbefaler en tur opp på Hallehornet, det klarer også barn fint. Magisk utsikt over Sunnmørsalpene. For den ultimate alpine campingen overnatter dere i Molladalen, men da må dere gå noen timer for å gå frem, med god belønning! Videre går turen til Ålesund med alt hva den byen kan by på. Anbefaler tur opp til byfjellet samt Akvariet. Ta turen til Godøy og Alnes. Besøk fyret, dere kan overnatte her, besøke stranden, og gå turen opp til Godøyfjellet og ta en liten Trolltunga-opplevelse på Johan Skytt-steinen. Kjør fra Godøya til Molde, men kjør forbi Åndalsnes om dere ikke har vært der. Gå opp rampestreken og besøk Trollveggen. Rakaste vegen fra Drammen til Skei går forbi flere fine steder: Bjørneparken i Flå, Gardnos kratersenter, Gol, Langedrag er en liten avstikker unna på veien her, Borgund stavkirke, Sogndal, Fjærland med bremuseet, bokbyen og Norges lengste zip line der. God Tur! Anonymkode: 97af6...767 Det høres ut som en nydelig tur. Kjære HI, ikke blogg om den. Hytta min ligger langs ruten og jeg vil ikke ha så mange gjester. Anonymkode: 97906...1ed
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #11 Skrevet 30. mai 2019 På 28.5.2019 den 2.32, Anonym bruker skrev: Her kommer noen fantastiske perler i Sogn og fjordane og Møre og Romsdal. Jeg vet ikke hvilken rute som er best, men anbefaler å starte enten på Skei eller Olden. Skei -kjør gjennom vakre Våtedalen (her kan man også campe langs elva, eller bare ta en rast og hilse på geitene og kyrne som går fritt rundt i dalen om sommeren) til Byrkjelo. Byrkjelo har fin utsikt til Eggenipa og en bra campingplass. Her er også en stopp hos Bakar Jon obligatorisk. - kjør over utvikfjellet til Olden og Olden camping eller hotell Alexandra i Loen. Olden er en vakker perle, og her kan dere ta turen opp til Jostedalsbreen, og en tur til Hoven enten via skylift eller via ferrata. Fra Olden kjører dere til Refvikstranden via Kannesteinen utforbi Måløy. En av Norges vakreste strender. Deretter kjører dere til Selje hvor dere kan besøke klosterruinene. Videre kan dere kjøre til Ervikstranda og Vestkapp, og videre til Hoddevika. Her er det fint å campe. Ervika og Hoddevika kan minne om Lofoten. Surfeparadis og nydelige strender og natur. Anbefaler en tur til Hakallegarden ved hakallestranden. Her har de en fantastisk åpen gård med allslags rare og mindre rare dyr. Videre kjører dere til Runde og besøker fuglefjellet der. Ligner på klippene i Irland. Fra Runde kjører dere til Ørsta. Her kan dere dra til Sæbø og gå opp Gunnarråsa, ligge i hengekøyen og beundre utsikten mot Slogen. Dere må telte i Romedalen. Aldeles nydelig dal, og man kan kjøre dit med bil, og telte rett ved, eller gå innover i dalen. Anbefaler en tur opp på Hallehornet, det klarer også barn fint. Magisk utsikt over Sunnmørsalpene. For den ultimate alpine campingen overnatter dere i Molladalen, men da må dere gå noen timer for å gå frem, med god belønning! Videre går turen til Ålesund med alt hva den byen kan by på. Anbefaler tur opp til byfjellet samt Akvariet. Ta turen til Godøy og Alnes. Besøk fyret, dere kan overnatte her, besøke stranden, og gå turen opp til Godøyfjellet og ta en liten Trolltunga-opplevelse på Johan Skytt-steinen. Kjør fra Godøya til Molde, men kjør forbi Åndalsnes om dere ikke har vært der. Gå opp rampestreken og besøk Trollveggen. Rakaste vegen fra Drammen til Skei går forbi flere fine steder: Bjørneparken i Flå, Gardnos kratersenter, Gol, Langedrag er en liten avstikker unna på veien her, Borgund stavkirke, Sogndal, Fjærland med bremuseet, bokbyen og Norges lengste zip line der. God Tur! Anonymkode: 97af6...767 Alle stedene i romsdalen har vi vært, spesielt Åndalsnes og campingen der er vi godt kjent med. Ålesund og akvariet også, men vi er jo den leia hvert år. Sogn og fjordane har vi ikke vært så mye i, kun Lærdal, Årdal og offerdal, så de stedene du nevner der skal jeg definitivt se på. Jeg skal ikke blogge. Det var en spøk😉 Anonymkode: cb854...459
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #12 Skrevet 30. mai 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle stedene i romsdalen har vi vært, spesielt Åndalsnes og campingen der er vi godt kjent med. Ålesund og akvariet også, men vi er jo den leia hvert år. Sogn og fjordane har vi ikke vært så mye i, kun Lærdal, Årdal og offerdal, så de stedene du nevner der skal jeg definitivt se på. Jeg skal ikke blogge. Det var en spøk😉 Anonymkode: cb854...459 Da er du hjertelig velkommen. Våtedalen, Hoven, Stryn og resten av Nordfjord pluss Selje og videre, du finner ikke vakrere. Litt avhengig av tidspunkt, Malakoff på Eid, Refvik strandfestival, Sommarski i Stryn er fint for store unger. Surfing i Hoddevik også. For litt yngre anbefaler jeg Hjortefarmen og jakt på smykkesteinen peridot. Anonymkode: 97906...1ed
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2019 #13 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da er du hjertelig velkommen. Våtedalen, Hoven, Stryn og resten av Nordfjord pluss Selje og videre, du finner ikke vakrere. Litt avhengig av tidspunkt, Malakoff på Eid, Refvik strandfestival, Sommarski i Stryn er fint for store unger. Surfing i Hoddevik også. For litt yngre anbefaler jeg Hjortefarmen og jakt på smykkesteinen peridot. Anonymkode: 97906...1ed På Åheim, skulle jeg avsluttet siste setningen med. Anonymkode: 97906...1ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå