Gå til innhold

Radiostyrt bil

Anbefalte innlegg

Eg kjøpte ein radiostyrt bil til gutten som blir 5 år på nett. På flere av bilene stod det aldersgrense 4 år eller 8 år. På den jeg kjøpte stod der ingenting, bare at den passa til barn. Nå då jeg skulle åpne opp står det 8 år. Kan han likevel få den?🙈 bursdag på onsdag.

Anonymkode: 8d74f...182

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144368620-radiostyrt-bil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyhet fra Nikko! Endelig har den populære Nikko Vaporizr 2 kommet i helt nye og kule farger! Vaporizr har vært den mest solgte RC-bilen i Norge de siste 5 årene og denne oppgraderte versjonen kommer til å bli mer populær enn noen av de andre modellene!

• Nytt: 2.4 GHz system (kjør 10 biler samtidig, uten å forstyrre hverandre)
  • Amfibiebilen som kjører på land, vann og snø!
  • 1 times hurtiglader
  • Nikko Vaporizr kjører 15 km/h
  • 4x4 med 2 motorer
  • 360 graders rotasjon
  • 2 motorer
  • Full funksjons RC bil for barn
  • Batteripakke 1x6V oppladbart batteri Ni-Mh
  • Batterier til kontroll: 3xAAA (inkludert)

En komplett radiostyrt bil, klar til bruk med oppladbare batterier. Let the action begin!

HI

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da min ene sønn ble 6 år fikk han Lego det stor 14+ på. Man vurderer jo selv hva som passer for eget barn.

Anonymkode: 6d3fc...7cb

Men mener om han ikke klarer å styre den. Hva er grunnen til at aldersgrense er satt? HI

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men mener om han ikke klarer å styre den. Hva er grunnen til at aldersgrense er satt? HI

Som sagt, du kjenner ditt barn best. Vanligvis vil ikke en 6-åring klare å bygge Lego beregnet på 14+, men vår var så dyktig til å følge instruksjonene at det ikke var et problem. En del 5-åringer har kanskje ikke koordinasjonsevner eller forståelse for avgassing av fart og avstand og vil ikke klare å styre bilen, for andre er det ikke noe problem. Du som kjenner barnet ditt best må jo i større grad kunne svare på dette enn det vi kan. Tror du selv barnet ditt vil kunne styre bilen? Hvis ja, gi den nå. Hvis nei, vent 1-2 år og gi den da.

Anonymkode: 6d3fc...7cb

Nevøen min på samme alder kjører min brors bensindrevne radiostyrte bil som går i sikkert 50 km i timen ;) Men bare når pappa er med, og et sted de ikke kan kræsje i folk da...

15 km/t er ikke veldig fort, men om gutten aldri har kjørt slike biler før kan det nok hende han får litt problemer til å begynne med.  Men er han en normal unge tar han det fort. Bilene med 4-års aldersgrense går veldig sakte og blir fort veldig kjedelig...

Anonymkode: 280d5...1ef

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...