Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Har over et halvår datet en mann, der jeg hele tiden har sagt at jeg ikke er klar for et forhold. Vi har vært åpen og ærlige med hverandre hele veien. For en måned siden sa jeg at det aldri kom til å utvikle seg mer, og han ble lei seg samtidig som an spilte litt nonchelant. Jeg avsluttet det romantiske pga en magefølelse, og små ting ved han som jeg har reagert på (kan prate litt i overkant nedlatende til meg, ligger kun på sofaen og ser serie etter serie og film etter film, små kommentarer her og der som jeg har reagert på, hans forhold til/syn på barnemor, bedreviter i enkelte situasjoner osv). Alt i alt gjorde dette at magefølelsen min ba meg droppe han, selv om vi har hatt det veldig fint sammen, og jeg er glad i han. I etterkant av dette sendte han meg en melding der han ønsket å beholde vennskapet, selv om det romantiske var utelukket. Samtidig skrev han at jeg ikke trengte å bekymre meg for at han hadde følelser for meg, for det hadde han hvertfall ikke. Han ramset opp en rekke dårlige egenskaper ved meg, og beskrev meg gjennomgående som en dårlig person. I samme melding skrev han at jeg også hadde gode sider, og at han derfor ønsket et vennskap. Forvirrende..men jeg tenkte at dette var talen til en såret mann, og tok det ikke seriøst. Jeg har trengt avstand, og har svart han kort i flere uker. Har heller ikke fortalt han noe personlig da jeg oppriktig er redd for at han skal bruke dette mot meg i en framtidig krangel. Har ikke dén tillitem til han lenger, etter at han på en ufin måte rakket ned på meg som person sist. Hva gjør han neste gang da, om jeg deler noe privat med han som han kan "bruke" til å egenskapsforklare meg? Han spurte om jeg ikke ønsket et vennskap likevel siden jeg var så kort i svarene, og at han savnet at jeg delte dagene og tankene mine med han. Samtidig skrev han, igjen, at han ikke hadde romantiske følelser lenger fordi han nå i ettertid HVERTFALL innså at han aldri kunne vært kjæresten min, da hadde jeg gjort han gal. Påfølgende kom flere, og nye, beskrivelser av meg som person. Denne meldingen klarte ikke jeg å la gå innpå meg, da beskrivelsene er så langt fra hvordan jeg er at jeg faktisk ikke gjenkjenner noe. Det virker nesten som om han i desperasjon (eller sinne?) skraper sammen det han klarer å finne på meg..Dette gjør at jeg lukker meg ytterligere for han. I samme melding skrev han også om gode sider ved meg, og at han derfor håpet at vi kunne bevare vennskapet, og at jeg kunne dele dagene med han, fortelle han hvis jeg har en vanskelig dag osv. Forvirrende, igjen! Hvordan kan et oppegående menneske tenke at noen ønsker å inngå i et dypere tillitsforhold til noen som sender slike meldinger? Jeg sliter med å forstå han..Er han bare bitter, eller har han tendenser til å være en psykopat eller noe i den duren? Og om han virkelig mener at jeg har de egenskapene han har sagt (dårlige), hvorfor vil han da ha et vennskap? JEG ville ikke ønsket det.. hva tror dere han er ute etter? er han bare i en kjærlighetssorgfase? Heg vet at han ikke har stort nettverk, og at mitt vennskap derfor betydde MYE for han..kanskje det er den sorgen han kjenner på, og derfor føler for å "slå litt tilbake"? Anonymkode: d3520...ada
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 Uansett årsak til hans oppførsel - bryt all kontakt med ham. Slike som ham bryter ned omgivelsene sine. Han kan da umulig være helt virkelighetsorientert? I det minste er han veldig umoden. Emosjonelt nesten litt tilbakestående. Men kanskje også både manipulerende og verre. Det er nesten vanskelig å forstå at det er mulig av ham å si alt det han sier og samtidig tro at du skal ha noe ønske om å ha mer med ham å gjøre. Men det kan virke som om han sier det han sier for å få mer kontakt med deg igjen ("bare som venner") fordi han da tror han kan overtale eller manipulere deg inn i et forhold med ham igjen. Ikke en mann du bør ha mer kontakt med. Vær obs på at noen slike menn kan bli skumle/farlige når de innser at det virkelig er over. Så vær tydelig i at du kutter kontakten med ham og at det også inkluderer at du ikke vil ha noen som helst mer kontakt med ham, hverken på sms, telefon eller annen måte. Har du ham på sosiale medier, slett ham slik at han ikke får info om ditt liv og slik holder liv i hva det enn er han føler for eller vil med deg. Fortsett å lytte til magefølelsen din! Anonymkode: a1891...174
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 Støtter svaret over. Skygg banen. Anonymkode: 39ead...8b3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 Hi Takk for svar. Dette er litt trist, for han fått meg til å le så ufattelig mye.. Merkelig hele greia. Skjønner fortsatt ikke disse meldingene med motstridende budskaper; jeg er udugelig som kjæreste (min egen oppsummering av det han har sagt), men god nok til å være en nær venn. Det skal nevnes at han skrev den siste meldingen ETTER at han trodde at jeg hadde funnet et ny flørt..Må jo være sjalusi-styrt, uansett hva han sier. Han er kanskje redd for å miste meg nå? Anonymkode: d3520...ada
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #5 Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hi Takk for svar. Dette er litt trist, for han fått meg til å le så ufattelig mye.. Merkelig hele greia. Skjønner fortsatt ikke disse meldingene med motstridende budskaper; jeg er udugelig som kjæreste (min egen oppsummering av det han har sagt), men god nok til å være en nær venn. Det skal nevnes at han skrev den siste meldingen ETTER at han trodde at jeg hadde funnet et ny flørt..Må jo være sjalusi-styrt, uansett hva han sier. Han er kanskje redd for å miste meg nå? Anonymkode: d3520...ada Ja, det virker sånn. Såret stolthet antagelig. Men det er jo ikke greit at han skriver masse nedsettende om deg, virker manipulerende og som at han vil holde deg nede. Ikke bra.. Anonymkode: 39ead...8b3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #6 Skrevet 22. mai 2019 Hvorfor han sier og gjør som han gjør, det spiller ingen rolle. Uansett er det tegn på en mann som ikke er helt god. Du kan alltids unnskylde det med at han eeegentlig er glad i deg, eller at han er sjalu eller såret... men det gjør det egentlig bare verre. Er han glad i deg ønsker han ikke å trykke deg ned eller såre deg. Er han såret så burde han ikke ønske å såre deg. Er han sjalu burde han heller vist seg fra sin aller beste side for å få deg til å ønske deg ham tilbake. Ikke la deg lures inn i noe av ham igjen, for da kan neste brudd bli verre og farligere... Anonymkode: a1891...174
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #7 Skrevet 22. mai 2019 Hi Jeg takker egentlig min eks for at jeg har reagert som jeg har på denne datens oppførselen. I forholdet med min eks lærte jeg meg hvordan man prater til hverandre, respekt og tillit. Daten viser store kontraster til måten jeg er vant til å snakke til min partner på.. Anonymkode: d3520...ada
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #8 Skrevet 22. mai 2019 Manipulasjon! Her er det bare å styre unna! Ikke la deg lure av at han har noen gode sider oppi dette. Og for all del, ikke del noe han kan bruke mot deg på et senere tidspunkt. Du burde bare kutte ut hele fyren. Stol alltid på magefølelsen din. Den er der som regel av en grunn. Anonymkode: 2fcb2...020
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #9 Skrevet 22. mai 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Manipulasjon! Her er det bare å styre unna! Ikke la deg lure av at han har noen gode sider oppi dette. Og for all del, ikke del noe han kan bruke mot deg på et senere tidspunkt. Du burde bare kutte ut hele fyren. Stol alltid på magefølelsen din. Den er der som regel av en grunn. Anonymkode: 2fcb2...020 Enig. Anonymkode: a7f74...07a
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #10 Skrevet 22. mai 2019 Hi Ironisk at han blir oppfattet som manipulerende..fordi; da han sendte den ene meldingen som egenskapsforklaring på meg, la han til på slutten: "...og da har jeg ikke tatt med manipulasjonen din." Han har også kalt meg dømmende. Bakgrunn? At jeg har luftet meg for han på slitsomme dager, og klaget på kollegaer in the heat of the moment. Og det at jeg (ifølge han) har forhåndsdømt han da jeg sa at han trykker meg ned..Er jeg som person da dømmende.. Anonymkode: d3520...ada
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #11 Skrevet 22. mai 2019 Bare skriv at de dårlige egenskapene dine garantert kommer til å stå i veien for et godt vennskap mellom dere. Også slutter du å svare han. Han virker både gal og sjalu. Bruk hans negative karakteristikker av deg mot han og dropp han totalt! Anonymkode: 3bdb7...ba4
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #12 Skrevet 22. mai 2019 Han hørtes ut som min eks og han har psykopatiske tendenser hvertfall. Du må for all del kutte all kontakt for han vil bare prøve å få deg så langt ned at du synd han er en god person Anonymkode: ec162...488
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #13 Skrevet 22. mai 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi Ironisk at han blir oppfattet som manipulerende..fordi; da han sendte den ene meldingen som egenskapsforklaring på meg, la han til på slutten: "...og da har jeg ikke tatt med manipulasjonen din." Han har også kalt meg dømmende. Bakgrunn? At jeg har luftet meg for han på slitsomme dager, og klaget på kollegaer in the heat of the moment. Og det at jeg (ifølge han) har forhåndsdømt han da jeg sa at han trykker meg ned..Er jeg som person da dømmende.. Anonymkode: d3520...ada Hvorfor gidder du å ha kpntakt med denne fyren ? Det er jo bare å ikke svare. Problem løst. Du tenker velsig mye på han og dette synes jeg. Hvorfor ? Anonymkode: 63172...808
Gjest Antarctica Skrevet 22. mai 2019 #14 Skrevet 22. mai 2019 Dette er dessverre et utslag av det som kalles "toxic masculinity"... han takler verken avvisning eller ensomhet, så han vil gjerne beholde kontakten og motta din emosjonelle tilgjengelighet ("vennskap", "dele dagene"). Men samtidig må han markere overhøyhet og mandighet, så han har behov for å rakke ned på deg. Selvbildet hans trenger at han er "over" deg, siden det var du som avsluttet forholdet. Derfor disse karakterdrapene. Syns du skal lese denne nettsida, den illustrerer det så flott... https://www.instagram.com/byefelipe/?hl=nb
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #15 Skrevet 22. mai 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han hørtes ut som min eks og han har psykopatiske tendenser hvertfall. Du må for all del kutte all kontakt for han vil bare prøve å få deg så langt ned at du synd han er en god person Anonymkode: ec162...488 Hi Kan du fortelle mer om han? ☺ Anonymkode: d3520...ada
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #16 Skrevet 22. mai 2019 8 minutter siden, Pashla skrev: Dette er dessverre et utslag av det som kalles "toxic masculinity"... han takler verken avvisning eller ensomhet, så han vil gjerne beholde kontakten og motta din emosjonelle tilgjengelighet ("vennskap", "dele dagene"). Men samtidig må han markere overhøyhet og mandighet, så han har behov for å rakke ned på deg. Selvbildet hans trenger at han er "over" deg, siden det var du som avsluttet forholdet. Derfor disse karakterdrapene. Syns du skal lese denne nettsida, den illustrerer det så flott... https://www.instagram.com/byefelipe/?hl=nb Hi Takk for svar. Skal sjekke ut den nå.. Han har vært i et ganske langt forhold tidligere, og han og eksen har okei kontakt. Om han er en "gærning", villevel hun ha begrenset kontakten så mye som mulig? Anonymkode: d3520...ada
EmilLRavndal Skrevet 22. mai 2019 #17 Skrevet 22. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har over et halvår datet en mann, der jeg hele tiden har sagt at jeg ikke er klar for et forhold. Vi har vært åpen og ærlige med hverandre hele veien. For en måned siden sa jeg at det aldri kom til å utvikle seg mer, og han ble lei seg samtidig som an spilte litt nonchelant. Jeg avsluttet det romantiske pga en magefølelse, og små ting ved han som jeg har reagert på (kan prate litt i overkant nedlatende til meg, ligger kun på sofaen og ser serie etter serie og film etter film, små kommentarer her og der som jeg har reagert på, hans forhold til/syn på barnemor, bedreviter i enkelte situasjoner osv). Alt i alt gjorde dette at magefølelsen min ba meg droppe han, selv om vi har hatt det veldig fint sammen, og jeg er glad i han. I etterkant av dette sendte han meg en melding der han ønsket å beholde vennskapet, selv om det romantiske var utelukket. Samtidig skrev han at jeg ikke trengte å bekymre meg for at han hadde følelser for meg, for det hadde han hvertfall ikke. Han ramset opp en rekke dårlige egenskaper ved meg, og beskrev meg gjennomgående som en dårlig person. I samme melding skrev han at jeg også hadde gode sider, og at han derfor ønsket et vennskap. Forvirrende..men jeg tenkte at dette var talen til en såret mann, og tok det ikke seriøst. Jeg har trengt avstand, og har svart han kort i flere uker. Har heller ikke fortalt han noe personlig da jeg oppriktig er redd for at han skal bruke dette mot meg i en framtidig krangel. Har ikke dén tillitem til han lenger, etter at han på en ufin måte rakket ned på meg som person sist. Hva gjør han neste gang da, om jeg deler noe privat med han som han kan "bruke" til å egenskapsforklare meg? Han spurte om jeg ikke ønsket et vennskap likevel siden jeg var så kort i svarene, og at han savnet at jeg delte dagene og tankene mine med han. Samtidig skrev han, igjen, at han ikke hadde romantiske følelser lenger fordi han nå i ettertid HVERTFALL innså at han aldri kunne vært kjæresten min, da hadde jeg gjort han gal. Påfølgende kom flere, og nye, beskrivelser av meg som person. Denne meldingen klarte ikke jeg å la gå innpå meg, da beskrivelsene er så langt fra hvordan jeg er at jeg faktisk ikke gjenkjenner noe. Det virker nesten som om han i desperasjon (eller sinne?) skraper sammen det han klarer å finne på meg..Dette gjør at jeg lukker meg ytterligere for han. I samme melding skrev han også om gode sider ved meg, og at han derfor håpet at vi kunne bevare vennskapet, og at jeg kunne dele dagene med han, fortelle han hvis jeg har en vanskelig dag osv. Forvirrende, igjen! Hvordan kan et oppegående menneske tenke at noen ønsker å inngå i et dypere tillitsforhold til noen som sender slike meldinger? Jeg sliter med å forstå han..Er han bare bitter, eller har han tendenser til å være en psykopat eller noe i den duren? Og om han virkelig mener at jeg har de egenskapene han har sagt (dårlige), hvorfor vil han da ha et vennskap? JEG ville ikke ønsket det.. hva tror dere han er ute etter? er han bare i en kjærlighetssorgfase? Heg vet at han ikke har stort nettverk, og at mitt vennskap derfor betydde MYE for han..kanskje det er den sorgen han kjenner på, og derfor føler for å "slå litt tilbake"? Anonymkode: d3520...ada Hei jeg ville ha sett kossen han er i person og koss han har orden på ting. Feks økonomi osv. Ville også sett på hvordan han drikker alkohol og hvor mye. Spør vennene hans om kossen han er med de eller aleina. Vist han har en ex så spør Hu om hva var grunnen til at de slo opp. Sjekk også ka bil han har og tilstanden til hvordan bilen er uypå og inni. Må nesten veda litt om han. Hvordan oppveksten er får det kan gjør Ann på koss han er nå. Vist du møter han så bør du får sikkerhet skyld læra deg å beskytte deg mot overgrep og ha klar telefonen til å ringe politi. Vist dere er venner på Facebook (vett ikke om dere har det) så søk opp alle info om han. Prøv å se hvis du er med han på søkeloggen. Men det eg anbefale er å se hvordan han er i privat liv eller i hans perspektiv. Siden vist han ikke har hatt kjæreste i heile sitt liv så kjenner jeg og meg litt i samme situasjon. Kan også vær at han kan ha adhd eller noe liknane.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #18 Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, EmilLRavndal skrev: Hei jeg ville ha sett kossen han er i person og koss han har orden på ting. Feks økonomi osv. Ville også sett på hvordan han drikker alkohol og hvor mye. Spør vennene hans om kossen han er med de eller aleina. Vist han har en ex så spør Hu om hva var grunnen til at de slo opp. Sjekk også ka bil han har og tilstanden til hvordan bilen er uypå og inni. Må nesten veda litt om han. Hvordan oppveksten er får det kan gjør Ann på koss han er nå. Vist du møter han så bør du får sikkerhet skyld læra deg å beskytte deg mot overgrep og ha klar telefonen til å ringe politi. Vist dere er venner på Facebook (vett ikke om dere har det) så søk opp alle info om han. Prøv å se hvis du er med han på søkeloggen. Men det eg anbefale er å se hvordan han er i privat liv eller i hans perspektiv. Siden vist han ikke har hatt kjæreste i heile sitt liv så kjenner jeg og meg litt i samme situasjon. Kan også vær at han kan ha adhd eller noe liknane. Hvorfor skal tilstanden på hans bil si meg noe? Anonymkode: d3520...ada
Gjest Antarctica Skrevet 23. mai 2019 #19 Skrevet 23. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi Takk for svar. Skal sjekke ut den nå.. Han har vært i et ganske langt forhold tidligere, og han og eksen har okei kontakt. Om han er en "gærning", villevel hun ha begrenset kontakten så mye som mulig? Anonymkode: d3520...ada Hun kan jo være en del manipulert av han fortsatt. Eller at det var han som gikk og at han dermed ikke følte trang til å ta den samme taktikken på henne. Eller at hun svelger kameler for ungenes skyld.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #20 Skrevet 23. mai 2019 Hi Flere eller andre synspunkter? Én ting som jeg har reagert på (og jeg føler meg skikkelig teit og overanalyserende når jeg sier det), er da vi møttes for andre/tredje gang, hjemme hos meg. Han bemerket noe med hvordan jeg tar oppvasken..tenkte ikke over det der og da. Den fjerde gangen vi møttes, bemerket han hvordan jeg tar oppvasken nok en gang, og fortalte vel egentlig indirekte hvorfor den er feil. Jeg ble litt irritert da, og svarte at jeg dessverre ikke viet mye refleksjon rundt oppvasken. Samtidig kommenterte han at jeg ikke skyllet grønnsakene før jeg skjærte de, så de tok han og skylte.. Dette er ting, i min verden, som man kan kommentere uti et 5 å langt forhold. Ikke 3.-4. gang man møtes. Og det er jo helt ubetydelig ting..Det kan jo være at han ikke mente noe med det, eller sier sånt ubevisst. Men usjarmerende, ja det er det! Dett er faktisk én av tingene som har gitt meg dårlig magefølelse..jeg høres jo latterlig ut nå🤣 Om jeg liker noen godt, så bryr jeg meg vel døyten om hvordan de skyller grønnsakene, eller setter bestikk inn i skuffen. Jeg påpeker det hvertfall ikke i en bli-kjent-fase. Alt dette trenger ikke bety at han er verken det ene eller det andre. Kan også bety at han for en periode av ulike grunner har hatt behov for å hevde seg..Men.. Og er jeg rar som reagerer på at han har kalt meg "the one" og alt det der, men ikke har gjort en eneste fin ting for meg? Da tenker jeg på feks blomster og kort, en liten oppmerksomhet her og der, pynte seg litt? Hvordan er handa om 6 år, om det er "ingen" kurtise nå.. Anonymkode: d3520...ada
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #21 Skrevet 23. mai 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi Flere eller andre synspunkter? Én ting som jeg har reagert på (og jeg føler meg skikkelig teit og overanalyserende når jeg sier det), er da vi møttes for andre/tredje gang, hjemme hos meg. Han bemerket noe med hvordan jeg tar oppvasken..tenkte ikke over det der og da. Den fjerde gangen vi møttes, bemerket han hvordan jeg tar oppvasken nok en gang, og fortalte vel egentlig indirekte hvorfor den er feil. Jeg ble litt irritert da, og svarte at jeg dessverre ikke viet mye refleksjon rundt oppvasken. Samtidig kommenterte han at jeg ikke skyllet grønnsakene før jeg skjærte de, så de tok han og skylte.. Dette er ting, i min verden, som man kan kommentere uti et 5 å langt forhold. Ikke 3.-4. gang man møtes. Og det er jo helt ubetydelig ting..Det kan jo være at han ikke mente noe med det, eller sier sånt ubevisst. Men usjarmerende, ja det er det! Dett er faktisk én av tingene som har gitt meg dårlig magefølelse..jeg høres jo latterlig ut nå🤣 Om jeg liker noen godt, så bryr jeg meg vel døyten om hvordan de skyller grønnsakene, eller setter bestikk inn i skuffen. Jeg påpeker det hvertfall ikke i en bli-kjent-fase. Alt dette trenger ikke bety at han er verken det ene eller det andre. Kan også bety at han for en periode av ulike grunner har hatt behov for å hevde seg..Men.. Og er jeg rar som reagerer på at han har kalt meg "the one" og alt det der, men ikke har gjort en eneste fin ting for meg? Da tenker jeg på feks blomster og kort, en liten oppmerksomhet her og der, pynte seg litt? Hvordan er handa om 6 år, om det er "ingen" kurtise nå.. Anonymkode: d3520...ada Devaluer den andre, gjør dem usikker, gir en følelse av overlegenhet og fokus flyttes vekk fra egne feil og mangler. Anonymkode: 3efab...b7f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #22 Skrevet 23. mai 2019 Jeg synes ikke den atferden du beskriver er særlig tillitsvekkende, nei, og synes du har gjort rett i å avslutte dette. Når det er sagt synes jeg samtidig det er rart at du dveler sånn ved dette, selv etter at du har fått gjennomgående støtte her inne. Du analyserer ham i detalj, og trekker frem (nye) småting han har sagt og gjort på 3. og 4. date - og hva det ville hatt å si for fremtidig samliv. Hvorfor? Kan du ikke bare slå deg til ro med at dette var feil, og gå videre? Anonymkode: 50ed8...05a
gale damen Skrevet 23. mai 2019 #23 Skrevet 23. mai 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi Flere eller andre synspunkter? Én ting som jeg har reagert på (og jeg føler meg skikkelig teit og overanalyserende når jeg sier det), er da vi møttes for andre/tredje gang, hjemme hos meg. Han bemerket noe med hvordan jeg tar oppvasken..tenkte ikke over det der og da. Den fjerde gangen vi møttes, bemerket han hvordan jeg tar oppvasken nok en gang, og fortalte vel egentlig indirekte hvorfor den er feil. Jeg ble litt irritert da, og svarte at jeg dessverre ikke viet mye refleksjon rundt oppvasken. Samtidig kommenterte han at jeg ikke skyllet grønnsakene før jeg skjærte de, så de tok han og skylte.. Dette er ting, i min verden, som man kan kommentere uti et 5 å langt forhold. Ikke 3.-4. gang man møtes. Og det er jo helt ubetydelig ting..Det kan jo være at han ikke mente noe med det, eller sier sånt ubevisst. Men usjarmerende, ja det er det! Dett er faktisk én av tingene som har gitt meg dårlig magefølelse..jeg høres jo latterlig ut nå🤣 Om jeg liker noen godt, så bryr jeg meg vel døyten om hvordan de skyller grønnsakene, eller setter bestikk inn i skuffen. Jeg påpeker det hvertfall ikke i en bli-kjent-fase. Alt dette trenger ikke bety at han er verken det ene eller det andre. Kan også bety at han for en periode av ulike grunner har hatt behov for å hevde seg..Men.. Og er jeg rar som reagerer på at han har kalt meg "the one" og alt det der, men ikke har gjort en eneste fin ting for meg? Da tenker jeg på feks blomster og kort, en liten oppmerksomhet her og der, pynte seg litt? Hvordan er handa om 6 år, om det er "ingen" kurtise nå.. Anonymkode: d3520...ada Bah! Den type menn er ubrukelige. De forteller deg i klare ordelag alt som er galt med deg. Du vasker grønnsaker feil, du drikker feil brus, du bruker feil farge på trusene dine, du liker nok egentlig biffen din stekt litt annerledes. Jeg forstår ikke helt hvorfor de gjør det, men jeg blir så muggen når jeg treffer sånne at jeg tvert kutter dem ut, både som venner (nå) og som kjærester før. Jeg er ikke interessert i at noen skal fortelle meg at jeg liker feil, at jeg føler feil, og at smaksløkene mine er feil. Enig med hun over som foreslo å sende en melding der du sier at siden du åpenbart er helt ubrukelig, så vil du ikke gjøre noen god venn, og derfor kutter kontakten helt. Og så gjør du det. Ikke dra det ut, ikke svar, nekt å forholde deg til tøvet hans.
Gjest Antarctica Skrevet 23. mai 2019 #24 Skrevet 23. mai 2019 Jo mer du forteller, desto mer psycho lyder han. Alt pratet om at du er «the one» er jo for å blende deg, så du ikke skal bli oppmerksom på hans atale sider. Kom deg vekk.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #25 Skrevet 23. mai 2019 Slutt å analysere ham noe mer, Hi. Du risikerer å overbevise deg selv om at du har overdrevet og gå tilbake til ham. Du trenger ikke forstå ham eller hvorfor han sier/gjør som han gjør. Det eneste som er viktig - og det er veldig viktig! - det er at han har vist deg sider som ikke er forenelig i en mann man kan ha det godt med. At han nå også har begynt å rakke alvorlig ned på deg, det viser også at han har store problemer. Om du ikke kutter all kontakt med denne mannen så risikerer du at disse problemene blir dine problemer - du blir nedpsyket, du mister selvtilliten fordi du hele tiden blir rettet på eller fortalt at du gjør feil, du blir manipulert og kontrollert. Javel, han har fått deg til å le... selvfølgelig må han det, for med så mange negative sider må han fange damer med noe som er positivt nok til å få dem hektet og få kontroll på dem. En normal mann kan også få deg til å le, men da må du slutte å fokusere på han som kun kommer til å gi deg problemer og ødelegge livet ditt. Har du gitt ham beskjed om at du kutter all kontakt med ham? Har du slettet ham på sosiale medier? Anonymkode: a1891...174
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå