Anonym bruker Skrevet 21. mai 2019 #1 Skrevet 21. mai 2019 Jeg har så lyst til å male ytterdøra blå. Er det sånn at den bør males på innsiden i samme farge, eller er det ok at den beholder fargen den har nå? Anonymkode: 2f8ad...6dc
prekæs Skrevet 21. mai 2019 #2 Skrevet 21. mai 2019 Spørs vel litt på døren, tenker jeg. Er det en kostbar dør i utgangspunktet, ville jeg nok lagt litt mer jobb i det. Er det for å friske opp en slitt, rimelig dør er det vel ikke så nøye kanskje. Min tidligere dør skiftet farge flere ganger, bare for å få en fargeforskjell for moro skyld. Døren var alltid hvit innendørs. Uansett er det vel ikke helt bra å bruke utendørsmaling inne tror jeg, så velger du å male inne, bruker du samme fargekode på innendørs maling. La den henge på hengslene mens du maler. Legges den flat er den mye mer utsatt for støv i malingen.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2019 #3 Skrevet 21. mai 2019 Vel, man vasker døren, stikker og kjøper maling og noe å male med. Vel hjemme skrur man av skiltene rundt dørvrider osv, legger plast på trappa og spretter malingsboksen. Så maler man. La tørke godt. Mal et strøk til, ev to hvis nødvendig. Når malingen er tørr, så skrur man på skiltene igjen. Ferdig. Anonymkode: 25a24...706
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2019 #4 Skrevet 21. mai 2019 Mal med skipslakk. Blir veldig pent. Husk å matte godt ned først. Anonymkode: ad417...aee
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2019 #5 Skrevet 21. mai 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, man vasker døren, stikker og kjøper maling og noe å male med. Vel hjemme skrur man av skiltene rundt dørvrider osv, legger plast på trappa og spretter malingsboksen. Så maler man. La tørke godt. Mal et strøk til, ev to hvis nødvendig. Når malingen er tørr, så skrur man på skiltene igjen. Ferdig. Anonymkode: 25a24...706 Jo, takk. ☺️ Men nå lurte jeg egentlig bare på om jeg burde male begge sidene, eller om det er greit å kun male den delen av døra som vender ut. Blåfargen jeg har sett meg ut ser nok bedre ut fra utsiden enn inne. 😅 HI Anonymkode: 2f8ad...6dc
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2019 #6 Skrevet 21. mai 2019 Vi malte vår dør grønn på utsiden og hvit på innsiden. Veldig fornøyd fortsatt 4 år senere. Anonymkode: a54b5...4f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå