Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #1 Skrevet 17. mai 2019 Nå på nyåret så måtte bemanningsbyråene gi oss en fast stillings prosent. Veldig mange jeg har snakket med fikk da en 40% stilling. Jeg også. Har i de to årene jeg har jobbet gjennom Adecco jobbet 100% men ikke langvarige vikariat. Bare fått beskjed fra uke til uke. Nå er det slik at jeg sliter ned ryggen og legen vil sykemelde meg i nær fremtid. Og det kan da ta noen mnd før jeg kommer meg i jobb igjen. Hvordan blir sykepengene beregnet? Har jo bare en 40% stilling selvom jeg har jobbet 100%. Har ikke lyst til å spørre min kontaktperson i Adecco om dette. Kanskje noen her inne har greie på dette 🙂 Anonymkode: 09f4d...c1d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #2 Skrevet 17. mai 2019 Første 16 dagene betaler arbeidsgiver sykepenger, da får du for vaktene du er satt opp på. Så tar nav over, og da får du gjennomsnittslønnen din i sykepenger. Så om du vanligvis jobber 100% får du det i sykepenger også. Anonymkode: a7336...458
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #3 Skrevet 18. mai 2019 Du vil minimum få sykepenger i 40%. I tillegg vil du også få sykepenger beregnet ut fra timer de siste 3 måneder før sykemeldingstidspunktet. Si du har jobbet 100% i januar, 60% i februar og kun 40% i mars og at du blir sykemeldt i april. Du vil da få sykepenger for din faste 40% og ekstra jobb 60% januar + 20% febraur delt på 3 måender ca 27% - altså totalt 67%. Anonymkode: c9ebf...931
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #4 Skrevet 18. mai 2019 Takk for svar 🙂 Anonymkode: 09f4d...c1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå