Gå til innhold

Hvor lenge før servering kan jeg ha krem og bær på Pavlova?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må det være rett før?

Anonymkode: 5986e...71e

Skrevet

Idet den bæres ut på bordet.

Anonymkode: bc745...4f3

Skrevet

Ja, rett før..

Anonymkode: e69fc...162

Skrevet

Det må gjøres rett før, ellers blir kaka bløt, seig og klissen. Jeg pleier å vispe kremen og blande inn vaniljekremen i forkant, oppbevarer det i kjøleskapet til servering. Skjærer også opp det jeg skal ha på av frukt og bær. Tar da bare et lite minutt å få kaka klar.

Anonymkode: c3109...643

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må gjøres rett før, ellers blir kaka bløt, seig og klissen. Jeg pleier å vispe kremen og blande inn vaniljekremen i forkant, oppbevarer det i kjøleskapet til servering. Skjærer også opp det jeg skal ha på av frukt og bær. Tar da bare et lite minutt å få kaka klar.

Du har det ferdig blandet i kjøleskapet? Hvor lenge kan det stå ferdig?

Skrevet

Jeg synes faktisk den er best dagen etter jeg, men da er den jo ikke sånn som den "skal" være lenger. ;) Men kremen kan fint stå ferdig i kjøleskapet noen timer. :) 

Anonymkode: 2d30e...937

Skrevet

Det går fint å lage kaken før selskapet begynner selv om dere skal spise middag først og pavlova etterpå altså.

Lag kaken som det siste du gjør, men den kan fint stå et par timer uten å bli "soggy".

Anonymkode: e10da...adb

Skrevet

Om du snur den på hodet holder den egentlig lenger. Det gjør de i Australia (som vel er pavlova-land). Altså du tar bunnen og legger den opp ned på fatet så du får det "skallet" som blir utenpå ned mot fatet og har krem på den delen som var mot brettet da du stekte.

Anonymkode: e10da...adb

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har det ferdig blandet i kjøleskapet? Hvor lenge kan det stå ferdig?

Det kan stå fra dagen før. Sikkert lenger og, det har jeg ikke forsøkt. Men så lenge det er i kjøleskap så er det ikke noe stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...