amandine Skrevet 16. mai 2019 #26 Skrevet 16. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da kan det like godt være vaskemiddelet Anonymkode: e6e45...8e2 Du sto opp med det kverulerende benet først i dag?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #27 Skrevet 16. mai 2019 Jeg måtte slutte med skyllemiddel her for en stund siden pga lukt. Bruker nå eddik isteden for skyllemiddel i hver vask. Merker det nå hvis jeg har sengtøy som vi ikke har brukt på en stund, og legger det på senga, klarer å ha det på en stund, men er veldig glad når jeg kan skifte det bort igjen. For min del, så er det lukta eller noe i skyllemiddelet som setter seg i nesen og bare er ekkelt. Har kun brukt Comfort parfymefri på sengtøy, og lukta er borte etter at jeg byttet ut skyllemiddelet med eddik. Så mitt råd er også å bruke eddik for å få bort lukt av skyllemiddel. Anonymkode: 4e89f...770
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #28 Skrevet 16. mai 2019 1 time siden, amandine skrev: Du sto opp med det kverulerende benet først i dag? Det er da ikke å kvelurere, når det like godt kan være det. Men her inne er skyllemiddel roten til alt vondt uansett Anonymkode: e6e45...8e2
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #29 Skrevet 16. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er da ikke å kvelurere, når det like godt kan være det. Men her inne er skyllemiddel roten til alt vondt uansett Anonymkode: e6e45...8e2 Ja, skyllemiddel er djevelens verk og det verste som finnes i verden. Snakk om i-landsproblem. 🙄 Anonymkode: 6dbd1...52d
amandine Skrevet 16. mai 2019 #30 Skrevet 16. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er da ikke å kvelurere, når det like godt kan være det. Men her inne er skyllemiddel roten til alt vondt uansett Anonymkode: e6e45...8e2 Hvorfor mener du det like gjerne er vaskemiddel? Hvis plagene forsvinner om du kutter skyllemiddel? For min del har det ikke med allergi å gjøre, rett og slett bare at jeg ikke liker den billige parfymelukten. Jeg vil ikke lukte av ørten sorter billig parfyme. Om du vil det er det jo helt greit, jeg skjønner ikke hva du diskuterer for. Og nei, det er ikke alltid lett å bli kvitt lukta.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #31 Skrevet 16. mai 2019 2 minutter siden, amandine skrev: Hvorfor mener du det like gjerne er vaskemiddel? Hvis plagene forsvinner om du kutter skyllemiddel? For min del har det ikke med allergi å gjøre, rett og slett bare at jeg ikke liker den billige parfymelukten. Jeg vil ikke lukte av ørten sorter billig parfyme. Om du vil det er det jo helt greit, jeg skjønner ikke hva du diskuterer for. Og nei, det er ikke alltid lett å bli kvitt lukta. Nån var det du som begynte å diskutere med meg ,ikke omvendt. Anonymkode: e6e45...8e2
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #32 Skrevet 14. september 2019 På 16.5.2019 den 16.21, Anonym bruker skrev: Jeg måtte slutte med skyllemiddel her for en stund siden pga lukt. Bruker nå eddik isteden for skyllemiddel i hver vask. Merker det nå hvis jeg har sengtøy som vi ikke har brukt på en stund, og legger det på senga, klarer å ha det på en stund, men er veldig glad når jeg kan skifte det bort igjen. For min del, så er det lukta eller noe i skyllemiddelet som setter seg i nesen og bare er ekkelt. Har kun brukt Comfort parfymefri på sengtøy, og lukta er borte etter at jeg byttet ut skyllemiddelet med eddik. Så mitt råd er også å bruke eddik for å få bort lukt av skyllemiddel. Anonymkode: 4e89f...770 men hvor mange ganger må man vaske det? Har vasket 2 ganger og funker ikke. leste man kan putte tøyet i en tett bærepose, og ha en åpen boks med natron inn. Det skal fjerne lukt. Funker det? Anonymkode: c3936...309
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #34 Skrevet 15. september 2019 Det lukter vondt og mye av skyllemidler. 😣 Får migrene av den fæle lukta også. Vi bruker den uten parfyme. Sensitive eller hva den heter. Lukter 0. Hvis barnet har fått med kusinens like bukse hjem ved en feiltakelse, så er det bare å lukte. Ta litt eddik i vaskemaskinen. Anonymkode: 66c0d...9ec
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #35 Skrevet 15. september 2019 På 16.5.2019 den 12.49, Anonym bruker skrev: Jaja, dere om det. Jeg syns det lukter godt og ikke for mye, så da fortsetter jeg med mitt. Anonymkode: d2b32...261 Ja, men da får du si det da - at det lukter godt. For rent lukter ingenting, lukter det noe, er det jo ikke rent - da er det tilsatt ett eller annet som gjør at det lukter. Det er det samme som å si at det lukter rent når man har vasket golvet med grønnsåpe. Det gjør det jo ikke, det lukter grønnsåpe. At man forbinder det med oldemors julevask og dermed gjenkjenner at noe er vasket og rent, er noe helt annet. Det aller meste skyllemiddel lukter parfyme, noe lukter bedre eller verre enn andre, og noen trigger allergi eller ubehag verre enn andre. Det samme kan man si om vaskemidler, selvfølgelig. Men skyllemiddel er jo et totalt unødvendig middel som reklamen har gjort at vi tror at vi må bruke, og som mange synes er ubehagelig å være i nærheten av, Enten man er allergisk eller ikke. Anonymkode: 731b6...be3
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #36 Skrevet 15. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det lukter vondt og mye av skyllemidler. 😣 Får migrene av den fæle lukta også. Vi bruker den uten parfyme. Sensitive eller hva den heter. Lukter 0. Hvis barnet har fått med kusinens like bukse hjem ved en feiltakelse, så er det bare å lukte. Ta litt eddik i vaskemaskinen. Anonymkode: 66c0d...9ec Men jeg skriver jo at eddik ikke funker! Anonymkode: c3936...309
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #37 Skrevet 15. september 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, men da får du si det da - at det lukter godt. For rent lukter ingenting, lukter det noe, er det jo ikke rent - da er det tilsatt ett eller annet som gjør at det lukter. Det er det samme som å si at det lukter rent når man har vasket golvet med grønnsåpe. Det gjør det jo ikke, det lukter grønnsåpe. At man forbinder det med oldemors julevask og dermed gjenkjenner at noe er vasket og rent, er noe helt annet. Det aller meste skyllemiddel lukter parfyme, noe lukter bedre eller verre enn andre, og noen trigger allergi eller ubehag verre enn andre. Det samme kan man si om vaskemidler, selvfølgelig. Men skyllemiddel er jo et totalt unødvendig middel som reklamen har gjort at vi tror at vi må bruke, og som mange synes er ubehagelig å være i nærheten av, Enten man er allergisk eller ikke. Anonymkode: 731b6...be3 tråden handler faktisk om hvordan man får lukten VEKK. ikke noe annet. Anonymkode: c3936...309
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #38 Skrevet 15. september 2019 Skyllemiddel lukter så mye at man kan si med 100% sikkerhet at det er i bruk i en husholdning i det man åpner døra til huset. Eller i det du passerer en person på gata. Sånn er det bare. For oss som ikke bruker det. Anonymkode: 623ab...3df
amandine Skrevet 15. september 2019 #39 Skrevet 15. september 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Men jeg skriver jo at eddik ikke funker! Anonymkode: c3936...309 Ikke gi opp. Vask flere ganger og bruk eddik i skyllekammeret. Om det er et plagg med syntetisk materiale tar det gjerne lenger tid..
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #40 Skrevet 15. september 2019 Jeg bruker en parfymeri variant selv, men er ikke så fjern at jeg ikke kjenner at det lukter av skyllemiddelet likevel. Egentlig er serbere tull å bruke skyllemiddel, det har absolutt ingen nødvendig funksjon overhodet, men jeg bruker det likevel fordi jeg innbiller meg at tøyet blir litt mykere av det. Det er selvsagt rent sprøyt, og jeg innrømmer det: jeg vil bedras. Burde faktisk slutte å kaste bort penger på det der. Anonymkode: efe5d...7ed
Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #41 Skrevet 15. september 2019 16 minutter siden, amandine skrev: Ikke gi opp. Vask flere ganger og bruk eddik i skyllekammeret. Om det er et plagg med syntetisk materiale tar det gjerne lenger tid.. Ja, får gjøre det. Men synes det tar rundt 10 ganger? Plagget blir jo utvasket før jeg kan bruke det... Anonymkode: c3936...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå