Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #1 Skrevet 16. mai 2019 Vil det hjelpe å dryppe eddik på tøyet flr jeg vasker det?? Er allergisk og vil ha vekk lukta Anonymkode: 0b3a4...58d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #2 Skrevet 16. mai 2019 Det holder å vaske det en gang eller to uten tøymykner, der blir skylt bort... Anonymkode: 8b112...4fa
the amazing spidermamma Skrevet 16. mai 2019 #3 Skrevet 16. mai 2019 Du kan ta eddiken oppi tøymykner-skuffen før du setter på maskinen. Jeg gjør dette ofte.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #4 Skrevet 16. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det holder å vaske det en gang eller to uten tøymykner, der blir skylt bort... Anonymkode: 8b112...4fa Ikke min erfaring... Kjøpte en jakke som var badet i tøymykner, og måtte bare kaste den. Ingenting tok det bort... Anonymkode: 89424...b29
Gjest Antarctica Skrevet 16. mai 2019 #5 Skrevet 16. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke min erfaring... Kjøpte en jakke som var badet i tøymykner, og måtte bare kaste den. Ingenting tok det bort... Anonymkode: 89424...b29 Da var det neppe tøymykner.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #6 Skrevet 16. mai 2019 Allergisk mot tøymykner? Hvordan fant du ut av det? Anonymkode: 6dbd1...52d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #7 Skrevet 16. mai 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Allergisk mot tøymykner? Hvordan fant du ut av det? Anonymkode: 6dbd1...52d Allergisk eller liker ikke - for mange er det hipp som happ. Litt mer schvung over allergi. Anonymkode: d2b32...261
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #8 Skrevet 16. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Allergisk eller liker ikke - for mange er det hipp som happ. Litt mer schvung over allergi. Anonymkode: d2b32...261 1 time siden, Anonym bruker skrev: Allergisk mot tøymykner? Hvordan fant du ut av det? Anonymkode: 6dbd1...52d Det er nok såpass enkelt at dun reagerer allergisk mot parfyme. Tøymykner er ofte spekket av billig syntetisk parfyme, og også andre kjemikalier. Vi måtte slutte med parfyrmert tøymykner da vi fikk eldste. Yngste er mer sensitiv, og også uparfyrmert tøymykner trigger eksem i knehaser og albueledd. Og det viser seg at det går greit uten. Anonymkode: ced8c...641
amandine Skrevet 16. mai 2019 #9 Skrevet 16. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Allergisk mot tøymykner? Hvordan fant du ut av det? Anonymkode: 6dbd1...52d Det kan jo være så enkelt som at hun nyser, nesa klør eller hun får eksem?
amandine Skrevet 16. mai 2019 #10 Skrevet 16. mai 2019 Det sitter ofte i en stund, men gjentatt vask og gjerne med edikk tar det etterhvert. Jeg skjønner ikke at ikke folk lukter hvor jævlig det lukter. Sommerfrisk my ass.
Fru Banderas Skrevet 16. mai 2019 #11 Skrevet 16. mai 2019 2 minutter siden, amandine skrev: Det sitter ofte i en stund, men gjentatt vask og gjerne med edikk tar det etterhvert. Jeg skjønner ikke at ikke folk lukter hvor jævlig det lukter. Sommerfrisk my ass. Men hvis det stinker, på avstand, må man jo ha gått bananas med mengden (i tillegg til ukritisk utvelgelse av type skyllemiddel)? Enktelte typer lukter jo høgg så fort man vrir litt på korken, mens andre har en svak og behagelig duft.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #12 Skrevet 16. mai 2019 1 minutt siden, Fru Banderas skrev: Men hvis det stinker, på avstand, må man jo ha gått bananas med mengden (i tillegg til ukritisk utvelgelse av type skyllemiddel)? Enktelte typer lukter jo høgg så fort man vrir litt på korken, mens andre har en svak og behagelig duft. Jeg skjønner heller ikke dette med at alle tøymyknere er så ille. Jeg bruker hvor Comfort og den lukter jo bare rent. Noen av de med farge på (blå og grønn) lukter sterkt, men man trenger jo ikke bruke dem. Anonymkode: d2b32...261
amandine Skrevet 16. mai 2019 #13 Skrevet 16. mai 2019 51 minutter siden, Fru Banderas skrev: Men hvis det stinker, på avstand, må man jo ha gått bananas med mengden (i tillegg til ukritisk utvelgelse av type skyllemiddel)? Enktelte typer lukter jo høgg så fort man vrir litt på korken, mens andre har en svak og behagelig duft. Bananas på mengde eller blind for sin egen lukt? Det lukter uansett mye av mange. I går luktet jeg for eksempel en dame som gikk forbi på gaten mens jeg jobbet i hagen sikkert 20-30 meter unna. Og bilen lukter skyllemiddel i dag etter å ha skysset naboens unger fra trening i går. De lukter det ikke selv, hadde de gjort det hadde de jo ikke brukt det.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #14 Skrevet 16. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er nok såpass enkelt at dun reagerer allergisk mot parfyme. Tøymykner er ofte spekket av billig syntetisk parfyme, og også andre kjemikalier. Vi måtte slutte med parfyrmert tøymykner da vi fikk eldste. Yngste er mer sensitiv, og også uparfyrmert tøymykner trigger eksem i knehaser og albueledd. Og det viser seg at det går greit uten. Anonymkode: ced8c...641 Men skyllemiddelet forsvinner når tøyet vaskes, det sitter jo ikke i for evig tid., akkurat som vaskemiddel ikke gjør det Anonymkode: e6e45...8e2
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #15 Skrevet 16. mai 2019 50 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg skjønner heller ikke dette med at alle tøymyknere er så ille. Jeg bruker hvor Comfort og den lukter jo bare rent. Noen av de med farge på (blå og grønn) lukter sterkt, men man trenger jo ikke bruke dem. Anonymkode: d2b32...261 Hehe...rent og rent. Vi arver klær fra noen som bruker den samme som deg. Her om dagen spurte eldste om vi hadde fått mer klær fordi det luktet i huset. Klærne var i en pose og hadde vært lagret i ett år.. Anonymkode: 852fd...540
amandine Skrevet 16. mai 2019 #16 Skrevet 16. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men skyllemiddelet forsvinner når tøyet vaskes, det sitter jo ikke i for evig tid., akkurat som vaskemiddel ikke gjør det Anonymkode: e6e45...8e2 Lukta sitter lenge.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #17 Skrevet 16. mai 2019 2 timer siden, Pashla skrev: Da var det neppe tøymykner. Det lukta som tøymykner ihvertfall 😛 Anonymkode: 89424...b29
Himmel og hav Skrevet 16. mai 2019 #18 Skrevet 16. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner heller ikke dette med at alle tøymyknere er så ille. Jeg bruker hvor Comfort og den lukter jo bare rent. Noen av de med farge på (blå og grønn) lukter sterkt, men man trenger jo ikke bruke dem. Anonymkode: d2b32...261 "Rent" lukter ingenting, og ihvertfall ikke parfyme. At du har laget deg en assosiasjon mellom lukten av Comfort og rent tøy, betyr ikke at andre synes det lukter det samme. Jeg synes f.eks at lukta av hest og stall=koselig, men jeg kan love deg at det ikke er almengyldig. De aller fleste tøymyknere lukter altfor mye og slett ikke godt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #19 Skrevet 16. mai 2019 18 minutter siden, Himmel og hav skrev: "Rent" lukter ingenting, og ihvertfall ikke parfyme. At du har laget deg en assosiasjon mellom lukten av Comfort og rent tøy, betyr ikke at andre synes det lukter det samme. Jeg synes f.eks at lukta av hest og stall=koselig, men jeg kan love deg at det ikke er almengyldig. De aller fleste tøymyknere lukter altfor mye og slett ikke godt. 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hehe...rent og rent. Vi arver klær fra noen som bruker den samme som deg. Her om dagen spurte eldste om vi hadde fått mer klær fordi det luktet i huset. Klærne var i en pose og hadde vært lagret i ett år.. Anonymkode: 852fd...540 18 minutter siden, Himmel og hav skrev: "Rent" lukter ingenting, og ihvertfall ikke parfyme. At du har laget deg en assosiasjon mellom lukten av Comfort og rent tøy, betyr ikke at andre synes det lukter det samme. Jeg synes f.eks at lukta av hest og stall=koselig, men jeg kan love deg at det ikke er almengyldig. De aller fleste tøymyknere lukter altfor mye og slett ikke godt. Jaja, dere om det. Jeg syns det lukter godt og ikke for mye, så da fortsetter jeg med mitt. Anonymkode: d2b32...261
amandine Skrevet 16. mai 2019 #20 Skrevet 16. mai 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jaja, dere om det. Jeg syns det lukter godt og ikke for mye, så da fortsetter jeg med mitt. Anonymkode: d2b32...261 Det må du jo gjerne, sier ingenting på det, men da må du jo også kunne akseptere at jeg ikke synes du lukter godt. Verre er det ikke. Og i denne tråden var det hi som lurte på hvordan hun ble kvitt lukta. Enkelt og greit. Vi er mange, tro det eller ei, som både synes det lukter mye og vondt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #21 Skrevet 16. mai 2019 Kjøpte en brukt sofa på finn.no for et halvt år siden. Den stinket enten vaskemiddel eller tøymykner den første tiden. Vurderte å vaske den på nytt, men orket ikke jobben. Hvis jeg er vekkreist et par dager kjenner jeg lukten når jeg kommer hjem. Sitter i lenge! Anonymkode: f35ba...8c1
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #22 Skrevet 16. mai 2019 Har barn som ikke tåler dette heller, de gangene min ex fikk den glupe ideen at det måtte han kjøpe og bruke måtte vaskemaskinenen renses etter bruk, og mye vask for meg. Han er sykepleier, allergisk selv mot det meste og han så hvor fort ungen fikk åpene sår på kroppen om hun hadde fått tøy vasket med vanlig såpe eller skyllemiddel. Så st han fikk slike glupe ideer er meg ett under. Den enklest måten å rense vaskemaskinen på var å ha sitronsyre i. Ett råd jeg fikk av en rørlegger som fikset på noen gamle rør vi hadde. Han ba oss rense oppvaskmaskin og vaskemaskin en gang i mnd med dette, for det fjernet alger og ekle greirer som grodde i de gamle rørene. Dette fungerte supert for å få vekk skyllemiddel i vaskemaskina også. Vasket beholderen, og helte sitronsyre i vaskepulver og skyllemiddel skuffen. Da kunne jeg vaske tøyet etterpå og ungen sa det var greit. Nå er heldigvis ungen blitt bedre, hun merker det fort om det er tøy hun ikke kan ha på seg, men hun blir ikke rødprikkete på minutter og ganske kjapt åpene sår. Nå kan hun ta av seg tøyet og ta på noe annet, kanskje litt prikkete men det er alt. Mormor og tante skal innimellom være så greie å vaske tøy når de er der eller på hytta, så ikke alt i klesskapet der vi har kontroll på lengre. De er veldig glade i skyllemiddel for å si det mildt, de har sett hvor ille hu blir men glemmer det hver gang det vaskes. De blir matt over meg som renser maskinen. Anonymkode: 5f91f...5b3
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #23 Skrevet 16. mai 2019 Jeg syns dere virker hysteriske. Hvordan vet dere at det er skyllemiddel og ikke stoffet klærne er laget av? Eller de andre kjemikaliene som brukes i klesproduksjon? Eller at plagget er fullt av pollen? Anonymkode: 6dbd1...52d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #24 Skrevet 16. mai 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns dere virker hysteriske. Hvordan vet dere at det er skyllemiddel og ikke stoffet klærne er laget av? Eller de andre kjemikaliene som brukes i klesproduksjon? Eller at plagget er fullt av pollen? Anonymkode: 6dbd1...52d Det kan jo ha noe å gjøre med at man prøver og feiler. Bare en tanke assa. Siden det er så forferdelig vanskelig å tro på dokumentert parfymeallergi. Anonymkode: 0b3a4...58d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #25 Skrevet 16. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan jo ha noe å gjøre med at man prøver og feiler. Bare en tanke assa. Siden det er så forferdelig vanskelig å tro på dokumentert parfymeallergi. Anonymkode: 0b3a4...58d Da kan det like godt være vaskemiddelet Anonymkode: e6e45...8e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå