Gå til innhold

Vogn til 3.5åring i tog 🧐?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

17 mai :) 

Føler at toget går litt for raskt til at hun følger med eller akkurat litt for seint, så hun ikke gidder 🤪

Anonymkode: fee56...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt, om du tror det kan bli behov for det. 

Vogn er greit til å putte ekstra klær, våtservietter osv i også. 

Anonymkode: 84f04...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha vogn til min 3,5 åring ja. Han kan fort finne på at vi skal bære han og det orker jeg ikke.

Og så er det deilig å ha en plass å gjøre av alt pikkpakk man gjerne har med seg.

Anonymkode: 6c03e...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med til min fireåring. Fire km og jeg har prolaps. Har ikke sjans å bære og faren orker ikke ha henne på skulderen halve dagen. 17. Mai passer vogn fint, plass til ting under vogna. Med bunad har jeg ikke plass til mye. 

Anonymkode: cfea5...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke vogn og ha vogn for sikkerhets skyld så lenge man vil. Jeg hadde med vogn i dyreparken nylig selvom minste er 4 år. Hun satt ikke i den, men fantastisk deilig å ha et sted å legge jakker, drikkeflasker, solkrem, genser og ørevarmere etc. Og hadde hun blitt sliten så kunne hun hvilt beina litt, det hender man trenger det på en lang og spennende dag selvom man holder på å bli stor. 

Anonymkode: 58e61...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bare brukt bæremeis eller sjal/slynge fra ungene var et år og begynte å gå (da lot vi de gå masse, og de ville ikke sitte i vogn mer) 

Deilig å slippe å trykke vognen frem på fortau og folkemengder på dager som 17.mai., eller vi skal sitte på cafe. 

Minsten er 1,5 nå, og vi har ikke så mye stæsj med oss. Mitt bankkort og mobil passer i bunadsvesken. Og ellers holder det med to Bleier og en pakke våtservietter til minsten. Passer i en liten veske. Største på 7 bærer jo sitt eget. 

Anonymkode: d437a...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har bare brukt bæremeis eller sjal/slynge fra ungene var et år og begynte å gå (da lot vi de gå masse, og de ville ikke sitte i vogn mer) 

Deilig å slippe å trykke vognen frem på fortau og folkemengder på dager som 17.mai., eller vi skal sitte på cafe. 

Minsten er 1,5 nå, og vi har ikke så mye stæsj med oss. Mitt bankkort og mobil passer i bunadsvesken. Og ellers holder det med to Bleier og en pakke våtservietter til minsten. Passer i en liten veske. Største på 7 bærer jo sitt eget. 

Anonymkode: d437a...5d6

En på 3,5 er jo litt for stor for bæresjal, da ☺️.

Klart det er greit å bruke vogn! Dere skal sikkert gå en god stund, og det er lite som setter sånn demper på stemningen som å måtte gå og bære på en grinete treåring i timesvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel like greit innrømme at vi gjorde tabben med å gå uten vogn med treåring i fjor. Vi gikk hjemmefra ca halv ti, og var hjemme igjen ved femtida. Det var selvfølgelig er par is-og-mat-sittepauser i løpet av den tida, men det ble likevel veldig lenge å gå for små bein. Endte med at hun måtte sitte på skuldrene til faren de siste par kilometerne hjem. Anbefales ikke 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gremmes av barn over 3 år i vogn. Mellom 2 og 3 år skal ungene slutte med bleie, smokk og vogn (hvis de er funksjonsfriske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, HeiteH skrev:

Jeg gremmes av barn over 3 år i vogn. Mellom 2 og 3 år skal ungene slutte med bleie, smokk og vogn (hvis de er funksjonsfriske).

Hold munnen din du. 😂

Anonymkode: cfea5...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med i fjor, da var hun 3,5. Jeg var så godt som høygravid og alene med henne, så orket ikke sjansen på å bære. Det var dog totalt unødvendig, men skal innrømme det var godt med noe å legge fea seg alt på🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med sparkesykkel og det var veldig greit. Langt å gå

Anonymkode: fd71a...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, HeiteH skrev:

Jeg gremmes av barn over 3 år i vogn. Mellom 2 og 3 år skal ungene slutte med bleie, smokk og vogn (hvis de er funksjonsfriske).

Antar du skriver for å provosere her, men svarer likevel, siden det er så mange som sier det samme og (tydeligvis) mener det.

Hva er greia med at 2-3-åringer skal kunne gå overalt og hele tida? For noen uker siden var det en tråd der moen spurte om det var greit for en 7-åring å gå en turmarsj på (jeg tror) 14 km, og alle var skjønt enige om at det var i lengste laget.  Folk klager over at en time i 17. mai-tog er for langt for skolebarna. Men en på tre skal liksom kunne gå ubegrenset langt, ellers er det dårlig foreldreskap.

Endret av Spurvugla
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeiteH skrev:

Jeg gremmes av barn over 3 år i vogn. Mellom 2 og 3 år skal ungene slutte med bleie, smokk og vogn (hvis de er funksjonsfriske).

Hva du gremmes over betyr ikke en dritt. 

Anonymkode: 84f04...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver på ingen måte å provosere. Bare spør folk som jobber i barnehager og skoler. Ungene blir i dårligere og dårligere form. Det er et problem å gjennomføre alminnelige fjellturer fordi så mange barn ikke greier det fysisk. En 3-åring skal kunne greie å gjennomføre et 17.maitog altså. Og en 7-åring skal ikke ha problemer med å gå 14. kilometer. Eller to mil for den saks skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt INNAFOR om du pør meg. Hatt alle 4 ungene i vogn på 17.mai til de var 4 år. Er bare her inne på DIB man ikke skal bruke vogn etter fylte 6 mnd) ( satt på spissen) Og det samme ser jeg andre gjør på 17.mai. Hvorfor skal en bære ungene i det folkehavet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HeiteH skrev:

Jeg gremmes av barn over 3 år i vogn. Mellom 2 og 3 år skal ungene slutte med bleie, smokk og vogn (hvis de er funksjonsfriske).

Jeg gremmes av dumme folk

Anonymkode: 31304...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, HeiteH skrev:

Jeg prøver på ingen måte å provosere. Bare spør folk som jobber i barnehager og skoler. Ungene blir i dårligere og dårligere form. Det er et problem å gjennomføre alminnelige fjellturer fordi så mange barn ikke greier det fysisk. En 3-åring skal kunne greie å gjennomføre et 17.maitog altså. Og en 7-åring skal ikke ha problemer med å gå 14. kilometer. Eller to mil for den saks skyld. 

Jeg jobber i barnehage, er ikke enig med deg. 3 åringer går ikke på fjelltur i barnehagen

Anonymkode: 31304...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HeiteH skrev:

Jeg prøver på ingen måte å provosere. Bare spør folk som jobber i barnehager og skoler. Ungene blir i dårligere og dårligere form. Det er et problem å gjennomføre alminnelige fjellturer fordi så mange barn ikke greier det fysisk. En 3-åring skal kunne greie å gjennomføre et 17.maitog altså. Og en 7-åring skal ikke ha problemer med å gå 14. kilometer. Eller to mil for den saks skyld. 

Men hvis man vrir litt på det, er jo det du sier at ingen voksne mennesker noen sinne skal ha behov for å gå lengre eller fortere enn en treåring klarer å gå. Det er da helt urimelig?

Barnehagen har forresten alltid sagt at mitt barn er en av de flinkeste til å gå langt uten å klage når de er på tur, selv om hun satt i vogn etter fylte både to og tre. Kanskje fordi vi går mye og hun er vant til å tenke på gåing som en transportform og ikke bare noe man gjør ved spesielle anledninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de ikne lov til å gå i det store toget før de går i 2.klasse. Det lille toget går under en kilometer. Det klarer de fleste.

Anonymkode: f3e37...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Spurvugla skrev:

En på 3,5 er jo litt for stor for bæresjal, da ☺️.

Klart det er greit å bruke vogn! Dere skal sikkert gå en god stund, og det er lite som setter sånn demper på stemningen som å måtte gå og bære på en grinete treåring i timesvis. 

På ingen måte. Binder opp på ryggen med sjal av god kvalitet. Bar min første sånn til han var over 3år, men han er lang for alderen og jeg liten, så da gikk det ikke mer fordi føttene hans dunket i bena mine. 

Naboen bærte si sånn på fjellturer etc frem til hun var nesten 5år. 

Mye lettere å bære slik, når du får de helt intill kroppen. 😊

Anonymkode: d437a...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På ingen måte. Binder opp på ryggen med sjal av god kvalitet. Bar min første sånn til han var over 3år, men han er lang for alderen og jeg liten, så da gikk det ikke mer fordi føttene hans dunket i bena mine. 

Naboen bærte si sånn på fjellturer etc frem til hun var nesten 5år. 

Mye lettere å bære slik, når du får de helt intill kroppen. 😊

Anonymkode: d437a...5d6

Jeg hadde reagert mye mer på en 5 åring i bæresjal på 17 mai, enn en 3 åring i vogn

Anonymkode: 31304...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 2,5 skal hvertfall ha vogn når vi skal se på toget, å har helt sikkert med vognen til neste år også 🙂

Anonymkode: 81a46...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...