Gå til innhold

Hva betyr det å rekke finger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har av og til gjort det mot meg, senest i dag. Det kan sies at vi ikke har det særlig bra oss imellom for tiden og går til familieterapeut. Ny time i morgon. (Kranglete unger i dag og han reagerer med å legge seg på senga og jeg må ta ansvar for de som krangler, hjelpe ein med lekser og lage middag samtidig før fritidsaktivitet og når jeg spør om han trur det hjelper at han og legger seg på senga så svarer han med å vise fingeren).

Anonymkode: 0d6a4...8a0

Skrevet

Det betyr: Fuck deg! Han gir faen. 

Anonymkode: 5c1b4...b03

Skrevet

På norsk betyr det vel "Dra til helvete", men den internasjonale betydningen er "Fuck you"

Hadde mannen min gitt meg fingeren hadde jeg klikket altså, mer respektløs er det nesten ikke mulig å bli. Spørs om noen timer på familievernkontoret hadde fikset det gitt.

Anonymkode: c71a6...0db

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På norsk betyr det vel "Dra til helvete", men den internasjonale betydningen er "Fuck you"

Hadde mannen min gitt meg fingeren hadde jeg klikket altså, mer respektløs er det nesten ikke mulig å bli. Spørs om noen timer på familievernkontoret hadde fikset det gitt.

Anonymkode: c71a6...0db

Enig!

En ting er å ha problemer med forholdet. Men å bare melde seg ut av familien slik som han demonstrativt gjorde slik og ikke ta ansvar, og å gjøre det så barna får det med seg - da tror jeg faktisk ikke det hadde vært mulig for meg å reparere. Han har ingen respekt for deg, Hi, forholdet eller familien, slik jeg ser det.

Jeg hadde blitt rasende forbanna og hadde snakket i klartekst foran familieterapeuten i morgen. Hadde spurt ham rett ut om han ønsker å beholde familien samlet og om han var interessert i å reparere forholdet - og krevd at han svarte på det der og da. Og om han sa han ønsket det, da hadde jeg kommet med kravlisten for at jeg i det hele tatt skulle vurdere om jeg var villig til å forsøke noe mer. Respekt er nr. 1. Det innebærer at han begynner å oppføre seg som en mann og ikke en drittunge, at han begynner å ta sin del av ansvaret hjemme, både for barna og for kommunikasjonen, og omtanke/omsorg for de rundt ham. Om dere sliter med arbeidsfordelingen, som jeg antar at dere gjør også generelt, så hadde jeg krevd skjerpings umiddelbart. Hadde ikke hatt noe slingringsmonn lenger med en slik "mann".

Anonymkode: eb3fb...1dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...