Gå til innhold

Sommerferie i Norge virker kjedelig

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men, er jo bare for deg å reise til «Syden»? Så slipper vi å høre på gnålet ditt, og så blir det bedre plass til oss som digger sommerferie i Norge. 

Kan ikke tenke meg noe bedre enn hytta på fjellet på sommeren, med mygg og utedo og det hele. Enkelt liv, vekk fra stress, fisketurer, gåturer, ligge i hengekøya med bok, nippe kald hvitvin, høre fuglesangen og kjenne duften av møkk fra gårdene i nærheten. 

«Syden» kan aldri konkurrere med dette! Og jeg har reist mye, i alle verdensdeler.

Du er selvfølgelig et troll. Hva med å ta en tur i Trollheimen?

Anonymkode: e1b90...9c0

Jeg drar om 2 uker og skal være på sommerferie i nesten 2 mnd. Jeg ser på meg selv som heldig. 

Anonymkode: 62574...13b

Fortsetter under...

Skrevet

Og ja - som noen av dere skriver så er nordmenn veeeldig sære! 

Skeptiske og stille. Helst ikke snakk til meg kultur. Ikke akkurat et land du husker som varmt på noen måte. 

Skrevet

Ferie i Norge trenger vel ikke være kjedelig, men GUD,- så slitsomt for mor!!! (Snakker av egen erfaring her i huset) 

1. man må pakke og planlegge garderobe for alle fire årstider

2. man må finne aktiviteter som passer alle fire årstider,- og gjerne ha alle alternativ klar for hver dag fordi man ikke vet været før man våkner opp

3. det er dyrt,- her i huset vil mor gjerne sett av penger slik at man kan gjøre det som passer best der og da når man er på ferie. Dette igjen krever mye planlegging og omdisponering av tilgjengelige midler...Begrunner dette med at i Norge må man ofte "gjøre noe",- som gjerne koster penge. Besøke park, overnatte i turisthytte, betale campingplass, lekeland, badeland, kino, museum,, guiding osv osv I "syden" slår man lett i hjel flere dager på stranda/Ved bassenget og leker seg i vannet, med strandleker, ball ( som kjøpes for noen få tiere)osv leser litt og smådupper under parasollen. Det å gjøre noe i Norge trenger ikke koste penger,- men man må da gjerne være ute og bruke naturen,- noe som fører oss tilbake til dette med vær og føreforhold da. Man må nesten ha klær som passer til aktiviteten. Så gjerne må man til med nytt ull, regnsett, goretexsko, støvler mm til ett eller flere av barna,- i TILLEGG til ny badedrakt/badebukse og sommerklær....Det koster mer penger enn bare kjøpe sommerklær....

4. planlegge aktiviteter til bil og eller togtur. I håp om å spare inn flybillett, så krever det timer i bil/tog,- og hvordan dette skal gå minst mulig smertefullt må planlegges. Våre barn er stort sett som hund og katt,- så må ha no "Klart",- krever tid og planleggin. 

Og når det er sagt. Far er selvsagt med og hjelper til,- men han er velsignet med den evnen å ta ting som de kommer,- det ordner seg alltids. Og føler at for ham så gjør det alltid det,- gullhår i ræva der...:) Vi satser på godvær og at vi gjør det og det og da på de bestemte dager,- også blir det sikkert bra....Og jeg,- jeg lager meg ulike scenarioer over hva som KAN skje,- og vil gjerne ha dekket ALLE mulig hva hvis.. Jeg har prøvd taktikken til mannen, det er de to verste feriene EVER! Heldigvis var den ene før vi fikk barn...

Anonymkode: fc03d...835

Skrevet

Er enig med deg i at det er deilig å dra på ferie i utlandet. Jeg elsker å bade og å være på stranden selv, men da velger jeg heller å reise på vinteren. Da reiser vi til litt mer eksotiske steder, «syden» er ikke på den listen. Når du sier syden tenker jeg fullstappet strender, naboen på solsenga ved siden av meg og byer ødelagt av turisme. Vi bor ved sjøen, har egen strand og brygge og elsker å være hjemme på sommeren. Vi drar likevel 1-3 uker på feire, ofte i utlandet, for å brekke opp ferien litt. 

Anonymkode: ef20e...392

Skrevet (endret)
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Igjen - ingen troll. Men fremdeles at folk som velger å komme hit i sommerferien sin er kjedelige. Jeg kan ikke vente med å reise vekk. Få masse deilig sol på kroppen og oppleve deilige mennesker og god mat. 

Jeg fryser nok her hele året..

hi!

Jeg skjønner ønsket om å besøke slekt i sommerferien, vi gjør det selv, men et spesielt kreativt og spennende valg det jo ikke. Om det er kjedelige ferievalg som gjør er mennesker kjedelige, er jo de kjedelige folkene deg og meg som gjør det samme sommer etter sommer. 

Turistene som kommer til Norge, har i det minste gått inn for å oppleve noe nytt. Utvider perspektivet sitt og sånn, og kommer hjem med, for dem, eksotiske opplevelser i bagasjen. 

Endret av Mostly Harmless
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er enig med deg i at det er deilig å dra på ferie i utlandet. Jeg elsker å bade og å være på stranden selv, men da velger jeg heller å reise på vinteren. Da reiser vi til litt mer eksotiske steder, «syden» er ikke på den listen. Når du sier syden tenker jeg fullstappet strender, naboen på solsenga ved siden av meg og byer ødelagt av turisme. Vi bor ved sjøen, har egen strand og brygge og elsker å være hjemme på sommeren. Vi drar likevel 1-3 uker på feire, ofte i utlandet, for å brekke opp ferien litt. 

Anonymkode: ef20e...392

Vi har hus, basseng og strand. Ikke særlig mye trøkk akkurat der hvor vi bor :) Barndomshjemmet til min mann. Idyll! 

Ikke se for deg Spania midt i ett turistområde. 

Hjemlandet mitt er Hellas. Unner dere alle å oppleve en sommer der. Men jeg skjønner at det aldri vil bli samme opplevelse for en som ikke har tilknytning til stedet. 

Når vi lander der kjenner jeg på en intens glede, varme, takknemlig, og litt sorg. Fordi jeg savner kulturen og familien. Men det blir aldri aktuelt å flytte dit. Barna vår kommer først og de har det best her i Norge❤️

HI

Annonse

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har hus, basseng og strand. Ikke særlig mye trøkk akkurat der hvor vi bor :) Barndomshjemmet til min mann. Idyll! 

Ikke se for deg Spania midt i ett turistområde. 

Hjemlandet mitt er Hellas. Unner dere alle å oppleve en sommer der. Men jeg skjønner at det aldri vil bli samme opplevelse for en som ikke har tilknytning til stedet. 

Når vi lander der kjenner jeg på en intens glede, varme, takknemlig, og litt sorg. Fordi jeg savner kulturen og familien. Men det blir aldri aktuelt å flytte dit. Barna vår kommer først og de har det best her i Norge❤️

HI

Akkurat de samme følelsene får jeg når jeg flyr til Nord-Norge for å feriere sammen med familien min på stedet jeg vokste opp. Det er helt vilt vakkert der, uansett årstid, men likevel har jeg ikke noe behov for å fortelle andre hvor kjedelige de er som velger å reise til "Syden-land" fremfor f.eks Senja. Du er rar. 

Anonymkode: 5c6cd...1b1

Skrevet
På 14.5.2019 den 9.39, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke ett trolle innlegg.

Ja jeg velger å bo her fordi det gir meg og familien min trygghet. Men å tilbringe sommerferien her gjør jeg ikke. Også synes jeg det er altfor dyrt å feriere her. Du får ingenting for pengene. 

Hi

Så du har penger nok, og trenger ikke trygghet om sommeren? O, herlige innvandrere...

Anonymkode: 406f6...b81

Skrevet

Som oftest drar vi til min manns familie i sommerferien. De bor på Island. Den overveldende varmen syd for Danmark er verken noe jeg eller han klarer å trives i. Barna elsker det; vi elsker det; Amma og Afi elsker det; alle elsker det.

Og selv om du ikke mener det, kan innlegget ditt oppfattes som diskriminerende mot familier som ikke har råd til å dra på utenlandsk ferie. Tenk litt før du skriver.

Anonymkode: cc9b5...810

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser det, men hvis begge innlegg skulle være ironiske bør du job e mitt med hvordan du uttrykker deg.

Anonymkode: b7a4c...4a6

Vel. Hun andre forstod ironien i det. 

Anonymkode: 21344...7e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...