Gå til innhold

Sommerferie i Norge virker kjedelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men... du sier at det er så dyrt i Norge, man kan ikke gjøre noen ting her. 

Samtidig så syns du synd på folk som ikke har råd til å reise til ditt hjemland Syden og altså må feriere hjemme. I Norge. Hvor det er så dyrt. 

Atte hæh?

Anonymkode: 5f837...143

Fortsetter under...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men... du sier at det er så dyrt i Norge, man kan ikke gjøre noen ting her. 

Samtidig så syns du synd på folk som ikke har råd til å reise til ditt hjemland Syden og altså må feriere hjemme. I Norge. Hvor det er så dyrt. 

Atte hæh?

Samtidig som hun sier hun vil bo her pga økonomisk trygghet...?

🤷🏻‍♀️🤔

Anonymkode: d4b43...2ab

Skrevet

Norge er et virkelig vakkert land, at du ikke føler det er bra nok, må du bare få lov til, for min del er du på jordet. Hadde valgt norge over syden alltid.

Anonymkode: 5412e...77c

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor her fordi det gir mine barn økonomisk trygghet. Det gir også trygghet den dagen de eventuelt blir syke.

Men hadde dette vært likt i mitt hjemland så hadde jeg dratt tilbake idag. Jeg kommer nok til å tilbringe mine pensjonist dager der ja ❤️

Jeg kan jo argumentere med at jeg ikke er etnisk norsk. Men hva med alle norske venner og bekjente jeg kjenner - de mener det samme som meg. Å komme til Norge er ikke super spennende. Og de fleste reiser i sommerferien... 

Jeg vil dele mine tanker med dette innlegget. Det kan jeg gjøre så mye jeg bare vil! Viser jo bare at det er ett gnagsår for mange av dere. Pakk kofferten og kom dere avgårde! 🥳👏🏻🍉🍒😉😉😉😉

Anonymkode: 62574...13b

Vi elsker ferie i Norge. Vi elsker telt og jeg kunne aldri tenkt meg å reise til «syden» (når ble det et land?) 

vi storkoser oss på ferie i Norge og vi opplever natur, nye steder å utforske og vi kjeder oss aldri på ferie. Vi liker ikke storbyer og mye folk. Det blir stressende for oss. Vi vil ha det stille og fredelig. Dessuten er familien vår her, slik som din er i «syden» og vi elsker å være sammen med de om sommeren. 

Jeg er veldig glad for at jeg lærer barna mine om sitt eget land før de lærer om alle andre. Alt for mange her i Norge som vet alt for lite om landet vi bor i. Det finnes så mange gjemte kroker og kriker man bare kan oppdage ved å kjøre litt hit og dit. 

Pakk og reis til «syden». Vi blir her hvor vi elsker å være.

Anonymkode: 21344...7e4

Skrevet

Jeg elsker Norge, og spesielt naturen, ski og fjell. Men jeg trenger å se nye plasser hvor jeg ikke har vært før. Hvis jeg hadde bodd i et annet land, skulle jeg gjerne reist til Norge for å se landet. Hvis noen gruer seg til ferien, trenger de å finne på noe å gjøre som de kan glede seg til. Hvis det ikke da er dårlig økonomi, sykdom eller noe annet som gjør at de må holde seg hjemme. 

Anonymkode: 5ba57...441

Skrevet

Joda, Norge kan være kjedelig. Spørs hvor ressurssterk og kreativ kan er. 

De vakreste somrene har vi opplevd i skjærgården i Sør-Norge og på kysten av Trøndelag.

Den råeste ferien vi har hatt på noen år var på Vestlandet. Det var vilt, vakkert, bodde i Hoddevika og surfa på de mest fantastiske bølgene. 

De verste somrene (vær-messing) har vi rømt fra Norge i desperasjon til varmere strøk. Det er klart at det er fantastisk å oppleve andre kulturer. Elsker både Sør-England, Frankrike, Mauritius, Skotland... 

Men man ikke avskrive Norge med ‘kjeeedelig’ når man ikke har forsøkt å oppleve de kule plassene vi har!

Anonymkode: 30843...744

Annonse

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samtidig som hun sier hun vil bo her pga økonomisk trygghet...?

🤷🏻‍♀️🤔

Anonymkode: d4b43...2ab

Det er jo fordi hun er et troll

Anonymkode: 88433...ec7

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo fordi hun er et troll

Igjen - ingen troll. Men fremdeles at folk som velger å komme hit i sommerferien sin er kjedelige. Jeg kan ikke vente med å reise vekk. Få masse deilig sol på kroppen og oppleve deilige mennesker og god mat. 

Jeg fryser nok her hele året..

hi!

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen - ingen troll. Men fremdeles at folk som velger å komme hit i sommerferien sin er kjedelige. Jeg kan ikke vente med å reise vekk. Få masse deilig sol på kroppen og oppleve deilige mennesker og god mat. 

hi!

Klart du er et troll, du evner jo ikke å svare på de enkleste spørsmål. Som f.eks hvilket fantastisk sydenland du kommer fra. Det eneste du gjør er å gjenta deg selv

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi!

Kanskje de, som deg, vil ha en forandring fra sitt eget land? 

Hadde du vært oppvokst i det landet du kaller «syden», så hadde du kanskje ønsket deg å reise til andre land og oppleve noe annet enn det landet du bodde i? (Nei, det vet du ikke, for det ble ikke sånn) Men, så hadde du ikke hatt råd til det fordi du var fattig og var stuck der

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart du er et troll, du evner jo ikke å svare på de enkleste spørsmål. Som f.eks hvilket fantastisk sydenland du kommer fra. Det eneste du gjør er å gjenta deg selv

Syden er Syden, lissom. Hvor nøye kan det være da? Det er jaffal ikke kjeeeeeedelig😅

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syden er Syden, lissom. Hvor nøye kan det være da? Det er jaffal ikke kjeeeeeedelig😅

Det er jo nettopp det det er for mange. Jeg kjeder vettet av meg i «syden». Synes det er gørr kjedelig å bare være på stranda, spise og shoppe. Det er jo alt man kan gjøre der nede. Hater det. Går meg heller en tur i skogen og plukker bær og lager syltetøy.

Skrevet

Til å ha bodd i Norge i så mange år skriver du forbausende dårlig norsk.

Det absolutt siste jeg kunne tenke meg er å tilbringe de varmeste månedene i året ved Middelhavet eller andre sydlige land. Varmt, uendelig med turister og det er jo ikke et pluss at HI er der. 

Ideelt sett hadde jeg vært hjemme, men ungene kjeder seg om vi ikke finner på noe. Selv kunne jeg fint vært hjemme med god tid til å lage ny mat, lese noen av de 25 bøkene jeg har liggende, gå turer i området jeg ikke har hatt tid til å gå enda, stikke innom venninnen min som jobber mens barna har ferie med eksmannen, strikke, oppdatere meg på noen Netflix-serier, gå på kino, trene, pusle i hagen, sove masse og ikke minst gjøre ingenting mens jeg nyter utsikten her på knausen min.

Anonymkode: 57476...8ba

Annonse

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo nettopp det det er for mange. Jeg kjeder vettet av meg i «syden». Synes det er gørr kjedelig å bare være på stranda, spise og shoppe. Det er jo alt man kan gjøre der nede. Hater det. Går meg heller en tur i skogen og plukker bær og lager syltetøy.

Selv om jeg elsker Norge og ikke har noen problemer med å forstå at turistene vil hit må jeg bare påpeke at det finnes mange flitte steder, vakker natur og spennende ting å gjøre i "syden" også. Det er like dumt å påstå at "syden" er kjedelig som at Norge er kjedelig. Det dreier seg om å åpne øynene og finne de stedene, folkene og aktivitetene akkurat du liker. 

Anonymkode: b7a4c...4a6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selv om jeg elsker Norge og ikke har noen problemer med å forstå at turistene vil hit må jeg bare påpeke at det finnes mange flitte steder, vakker natur og spennende ting å gjøre i "syden" også. Det er like dumt å påstå at "syden" er kjedelig som at Norge er kjedelig. Det dreier seg om å åpne øynene og finne de stedene, folkene og aktivitetene akkurat du liker. 

Ja, men det er kjeeeeeeedelig. Se på steiner og trær og skoger og sånn. Skog er skog. Er det kjeeeeeeeedelig her, så er det kjeeeeedelig der. Det samme med dyreparker og mat og all natur. 

Skrevet

Ja, men det er kjeeeeeeedelig. Se på steiner og trær og skoger og sånn. Skog er skog. Er det kjeeeeeeeedelig her, så er det kjeeeeedelig der. Det samme med dyreparker og mat og all natur. 

Finnes det noe som ikne er kjedelig i din verden?

Skrevet

Finnes det noe som ikne er kjedelig i din verden?

Tar du ikke ironien i innlegget 😂

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tar du ikke ironien i innlegget 😂

Ikke i #87 som jeg svarte på.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke i #87 som jeg svarte på.

Begge de innleggene var fra meg da... sjekk anonymkoden😉

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begge de innleggene var fra meg da... sjekk anonymkoden😉

Jeg ser det, men hvis begge innlegg skulle være ironiske bør du job e mitt med hvordan du uttrykker deg.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Jeg liker ikke sommerferie i Norge.

hi

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke ett trolle innlegg.

Ja jeg velger å bo her fordi det gir meg og familien min trygghet. Men å tilbringe sommerferien her gjør jeg ikke. Også synes jeg det er altfor dyrt å feriere her. Du får ingenting for pengene. 

Hi

Norge er et stort land altså, men mange flotte plasser. At det er kjedelig i nabolaget ditt for så være. 

Anonymkode: 6f72d...fc0

Skrevet

Vel. Jeg har snart vært verden over. Norge er et usedvanlig vakkert land om man gidder (eller har råd) til å utforske det. Vi har relativt høye fjell og dype daler, ingen skumle insekter, sandstrender, fantastisk dyrepark, Nordlys, midnattsol, reinsdyr, elg osv. Vi har rent vann, Oslo er flott om sommeren, museer, parker, utesteder, høyeste trehus, mat og godt miljø. Nordmenn er litt sære, men gir man det et forsøk og man tar initiativ til å snakke med folkene rundt om, får man veldig mye igjen.

Skrevet

Men, er jo bare for deg å reise til «Syden»? Så slipper vi å høre på gnålet ditt, og så blir det bedre plass til oss som digger sommerferie i Norge. 

Kan ikke tenke meg noe bedre enn hytta på fjellet på sommeren, med mygg og utedo og det hele. Enkelt liv, vekk fra stress, fisketurer, gåturer, ligge i hengekøya med bok, nippe kald hvitvin, høre fuglesangen og kjenne duften av møkk fra gårdene i nærheten. 

«Syden» kan aldri konkurrere med dette! Og jeg har reist mye, i alle verdensdeler.

Du er selvfølgelig et troll. Hva med å ta en tur i Trollheimen?

Anonymkode: e1b90...9c0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men, er jo bare for deg å reise til «Syden»? Så slipper vi å høre på gnålet ditt, og så blir det bedre plass til oss som digger sommerferie i Norge. 

Kan ikke tenke meg noe bedre enn hytta på fjellet på sommeren, med mygg og utedo og det hele. Enkelt liv, vekk fra stress, fisketurer, gåturer, ligge i hengekøya med bok, nippe kald hvitvin, høre fuglesangen og kjenne duften av møkk fra gårdene i nærheten. 

«Syden» kan aldri konkurrere med dette! Og jeg har reist mye, i alle verdensdeler.

Du er selvfølgelig et troll. Hva med å ta en tur i Trollheimen?

Anonymkode: e1b90...9c0

😂Bruker ikke en dag av min sommerferie på Trollheimen😂😂😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...