Gå til innhold

Sommerferie i Norge virker kjedelig

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå er det verken skog eller traktorer der vi ferierer... 

Anonymkode: d4b43...2ab

Hvor er det dere «ferierer»? 

I Norge vet jeg om :

dyreparken

skogseventyrer😂😉🚜

campingplasser/hytta

noe annet? 

Anonymkode: 62574...13b

Fortsetter under...

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

I Norge vet jeg om :

dyreparken

skogseventyrer😂😉🚜

campingplasser/hytta

noe annet? 

Problemet ditt er manglende Norgeskunnskaper.

Start med å se på et kart. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I Norge vet jeg om :

dyreparken

skogseventyrer😂😉🚜

campingplasser/hytta

noe annet? 

Hvor lenge hadde du bodd her sa du?

Du mener seriøst det er alt Norge har å by på om sommeren?

Anonymkode: 2267a...e91

Skrevet
Akkurat nå, Bruker3 skrev:

Problemet ditt er manglende Norgeskunnskaper.

Start med å se på et kart. 

Jeg har vært rundt om i Norge. Sikkert flere plasser enn mange Nordmenn.

Bare synd det ikke frister for en ferie her..... 

Håper det blir like fin sommer som i fjor. Så får dere i det minste litt sol på kroppen..

(Var gøy å se at temaet provoserer og engasjerer! Det viser at mye jeg mener er riktig.)

hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge hadde du bodd her sa du?

Du mener seriøst det er alt Norge har å by på om sommeren?

Har bodd her i 32 år . Var 2 år når jeg kom til Norge

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg har vært rundt om i Norge. Sikkert flere plasser enn mange Nordmenn.

Bare synd det ikke frister for en ferie her..... 

Håper det blir like fin sommer som i fjor. Så får dere i det minste litt sol på kroppen..

(Var gøy å se at temaet provoserer og engasjerer! Det viser at mye jeg mener er riktig.)

hi

Kroppen din er kanskje bereist, men hodet er en kulturell ødemark :)

Annonse

Skrevet
Akkurat nå, Bruker3 skrev:

Kroppen din er kanskje bereist, men hodet er en kulturell ødemark :)

Absolutt ikke. 

Synd dere aldri får oppleve en skikkelig sommerferie!

Skrevet

Hvorfor reiser 70% av dere til Dk og er der i sommerferien? 

Hvis Norge er sååå perfekt😂😂🚜🦔🌷

(for ikke å snakke om hvor boring Danskeland er😂😂😂🦔🦔🦔🦔)

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint at du drar, for da slipper jeg å risikere å møte deg. Jeg vil besøke slekt, ha lange varme kvelder, jeg vil på hytta og kose meg , på fjellet og på stranda. Jeg vil ha lange gode og lyse dager i sommer - Norge. Bare dra , du. Fortest mulig. Og bli der riktig lenge.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂🐈🦔🚜🌷

Wow, sjarmerende

Anonymkode: 88433...ec7

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Absolutt ikke. 

Synd dere aldri får oppleve en skikkelig sommerferie!

Det var egebtlig det du ville frem til, å skryte litt. Som sagt, sjarmerende

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor reiser 70% av dere til Dk og er der i sommerferien? 

Hvis Norge er sååå perfekt😂😂🚜🦔🌷

(for ikke å snakke om hvor boring Danskeland er😂😂😂🦔🦔🦔🦔)

Det kommer jo bare mer og mer frem her at du skriver dette bare for å kødde, provosere og trolle. Men som sagt handler ferie om å gjøre noe annet enn hverdagen, og hva man liker er da forskjellig fra person til person.

Du sier du liker best å reise "hjem" til sydligere strøk. Om du har dine aner der er jo det helt klart og alle forstår det.

Men alle har ikke slekt og familie i "syden", og alle liker ikke engang å reise dit. At du ikke forstår det sier egentlig mest om deg. Du har null forståelse for at folk kan tenke annerledes enn deg...

Skrevet
6 minutter siden, amandine skrev:

Jeg synes det er kjempefint at du drar, for da slipper jeg å risikere å møte deg. Jeg vil besøke slekt, ha lange varme kvelder, jeg vil på hytta og kose meg , på fjellet og på stranda. Jeg vil ha lange gode og lyse dager i sommer - Norge. Bare dra , du. Fortest mulig. Og bli der riktig lenge.

Jeg gleder meg til å reise! Oh😍☀️🍒🍓🍉

Annonse

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo bare mer og mer frem her at du skriver dette bare for å kødde, provosere og trolle. Men som sagt handler ferie om å gjøre noe annet enn hverdagen, og hva man liker er da forskjellig fra person til person.

Du sier du liker best å reise "hjem" til sydligere strøk. Om du har dine aner der er jo det helt klart og alle forstår det.

Men alle har ikke slekt og familie i "syden", og alle liker ikke engang å reise dit. At du ikke forstår det sier egentlig mest om deg. Du har null forståelse for at folk kan tenke annerledes enn deg...

Jeg skjønner at Nordmenn liker sin natur/hytte og skog. Men jeg reagerer på turister som kommer for å se naturen og byen her. Jeg må m si at det ikke er den mest spennende plassen å komme til!!

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I Norge vet jeg om :

dyreparken

skogseventyrer😂😉🚜

campingplasser/hytta

noe annet? 

Fjellet sier jeg jo🤦‍♀️

Altså, det er ikke lurt å uttale deg om noe du ikke har peiling på.. vi har vært i syden, det er gørrkjedelig for oss. Vi liker å ta med lavvoen og være på fjellet der vi kan oppleve ting vi liker. Vi kan bade, fiske, gå på fjelltopper i vill natur, lage mat på bål, våkne tidlig og koke kaffe på bål. DET er sommer for oss. Vi har ikke ro til å ligge på stranda, vi syns det er kjedelig å vade i et badebasseng, vi liker bålmat bedre enn all annen mat.

At du ikke liker det bryr jeg meg ikke om, men forstår ikke poenget med dette innlegget. Folk er forskjellige, og det er nok en grunn til at veldig mange drar på ferie til Norge. 

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har feriehus i Syden, barndomshjemmet til min mann. Og barndomsstedet til oss begge. Det har vi båt, sjø og basseng. Helt gratis.

På kvelden har vi barnevakt, masse familie som elsker å være med barna. Så kan vi gå ut og spise/kose oss. 

Hele stemningen er magisk. Har aldri opplevd her i Norge. Men jeg savner nok mye av den kulturen vi har i mitt hjemland. Det kommer jeg alltid til å gjøre. 

Det er ikke noe rart i å lengte hjem. De fleste har et eget forhold til stedet de selv vokste opp. At det tilfeldig vis var i "syden" for ditt vedkommende er ikke rart, men det kan godt hende dine barn får det samme forholdet til stedet de bor i Norge.

Anonymkode: b7a4c...4a6

Skrevet

Det er ikke noe rart i å lengte hjem. De fleste har et eget forhold til stedet de selv vokste opp. At det tilfeldig vis var i "syden" for ditt vedkommende er ikke rart, men det kan godt hende dine barn får det samme forholdet til stedet de bor i Norge.

Mine barn blir nok veldig glad i å være her, akkurat som jeg er ❤️ De får selv velge hva de skal gjøre i sommerferien når de blir eldre - men for meg er det rett og slett for kjedelig å tilbringe 4/5 uker fri her. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fjellet sier jeg jo🤦‍♀️

Altså, det er ikke lurt å uttale deg om noe du ikke har peiling på.. vi har vært i syden, det er gørrkjedelig for oss. Vi liker å ta med lavvoen og være på fjellet der vi kan oppleve ting vi liker. Vi kan bade, fiske, gå på fjelltopper i vill natur, lage mat på bål, våkne tidlig og koke kaffe på bål. DET er sommer for oss. Vi har ikke ro til å ligge på stranda, vi syns det er kjedelig å vade i et badebasseng, vi liker bålmat bedre enn all annen mat.

At du ikke liker det bryr jeg meg ikke om, men forstår ikke poenget med dette innlegget. Folk er forskjellige, og det er nok en grunn til at veldig mange drar på ferie til Norge. 

Fjellet kan jeg besøke i en langhelg. Ikke i sommerferien min.... 

Skrevet

Har du ikke noe annet å gjøre enn å lage trolleinnlegg etter trolleinnlegg?

Skrevet

Vi er der i uker i slengen. En langhelg rekker vi knapt opp å slå opp telt før vi må dra igjen. Igjen..folk er forskjellige.. at du ikke skjønner det sier mer om deg. Å lage et slikt innlegg fører til mer dårlig samvittighet til foreldre som ikke har noe valg pga økonomi og annet.

Skrevet

Har du ikke noe annet å gjøre enn å lage trolleinnlegg etter trolleinnlegg?

Dette er ingen trolleinnlegg. 

Sommerferie her hadde blitt drit kjedelig for meg!!

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn blir nok veldig glad i å være her, akkurat som jeg er ❤️ De får selv velge hva de skal gjøre i sommerferien når de blir eldre - men for meg er det rett og slett for kjedelig å tilbringe 4/5 uker fri her. 

Jeg forstår veldig godt at du liker å reise dit du føler du har røttene dine, men jeg forstår ikke hvordan det henger sammen med at Norge skulle være kjedelig.

Jeg liker å oppleve noe annerledes enn det jeg gør til vanlig i ferien. Det vet jeg mange andre også gjør. Norge er veldig annerledes enn mange andre land. Da er det jo ikke rart mange har lyst til å komme hit.

Skrevet

Vi er der i uker i slengen. En langhelg rekker vi knapt opp å slå opp telt før vi må dra igjen. Igjen..folk er forskjellige.. at du ikke skjønner det sier mer om deg. Å lage et slikt innlegg fører til mer dårlig samvittighet til foreldre som ikke har noe valg pga økonomi og annet.

Akkurat! Du kan omtrent ikke dra på fjellet gratis her til lands lenger. Du kommer ikke inn i Dyreparken før du har med 2000kr.

Det er Norge på sitt beste. Øk prisene. Slik at de færreste har råd til å ta seg en sommerferie i Norge. Ikke rart folk rømmer landet til syden. Der kan du får MYE for pengene. 

Stakkars foreldre og barn ja.. Har all medfølelse jeg.

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? 

Du er vell nyskjerrig på hvor mitt paradis er😉😉😉

Det tviler jeg på . De fleste voksne mennesker snakker ikke om syden som ett sted man er fra 

Skrevet

Hæ?? Oj, da vet du lite om Norge! Det er jo ufattelig mye gøy å gjøre her både sommer og vinter. Jeg er enig i at det er deilig og spennende  å reise til andre, varmere land også, men hvis du kjeder deg i Norge er det nesten litt syns på deg. Har du vært mange steder rundt omkring i landet da? Lofoten, Vestlandet, Sørlandskysten, Trøndelag, Finnmarksvidda, Jotunheimen, Vesterålen, skogene på Østlandet, Bergen, Kragerø, Henningsvær, Tromsø...altså hallo?
Man kan bade langs en nesten uendelig kyst, gå fra isbreen om formiddagen til å bade i fjorden om kvelden, Man kan dra på rideturer i fjellet, gårdsferie, fiske, reise på båtturer, spasere blant gamle trehus i koselige sørlandsbyer, reise på viking-gård, klatre, padle i kano...det er nesten ingen ende på alt det spennende man gjøre i Norge om sommeren - og i en natur som kan ta pusten fra en.

https://www.visitnorway.no/video/?aid=5ca5e0fc1e93fcdc8d32d3cb&vid=328394206

Anonymkode: 74557...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...