Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 Jeg tenker hvert år når jeg ser turister i byen at de må være gale som bruker ferien sin her😂 Gå rundt i byen, sitte på stranda og nesten ikke bade, gå i dyreparken og bruke 2000kr for å se ei løve.... Hvorfor ikke dra til Syden og kose seg! Skal innrømme at jeg ikke er født i Norge, så for meg er det nok ekstra kjedelig her. Men har flere venninner med barn som gruer seg til sommerferien med ungene sine. Og sånn sett skjønner jeg det. Hadde blitt galv av å være her hele sommeren jeg.. Vi reiser til Syden hvert år og er sammen med familie og venner. Mye mer liv og røre. Spennende mat og mennesker. Her er folk kjedelige. Også er drikkekulturen så elendig at det er flaut! Måtte få det ut 😀 (3 uker til sommerferien vår starter og vi skal til varmere strøk. Ut av kjedelige Norge) Anonymkode: 62574...13b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #2 Skrevet 14. mai 2019 Dårlig forsøk! 🤦♀️ Anonymkode: 447c7...60c
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #3 Skrevet 14. mai 2019 Alikevel velger du helt frivillig å bo i kjedelige Norge Anonymkode: 88433...ec7
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #4 Skrevet 14. mai 2019 Kan ikke tenke meg noe mer kjipt enn syden. Anonymkode: f276e...353
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #5 Skrevet 14. mai 2019 Syden? Hva mener du med det, hvilke land? Hva mener du, charter og sitte som sild i tønne på en strand eller sloss med andre turister om solsengene langs bassenget? Jeg har vært i både Spania, Italia, Frankrike osv, men ikke søren om du får meg til å være der midt på sommeren og sloss om plassen med andre turister altså. Om sommeren har vi det fantastisk her i Norge, bor ved sjøen på sørlandet, med egen båt. Kunne ikke hatt det bedre. Anonymkode: 2267a...e91
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #6 Skrevet 14. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Alikevel velger du helt frivillig å bo i kjedelige Norge Anonymkode: 88433...ec7 Dette er ikke ett trolle innlegg. Ja jeg velger å bo her fordi det gir meg og familien min trygghet. Men å tilbringe sommerferien her gjør jeg ikke. Også synes jeg det er altfor dyrt å feriere her. Du får ingenting for pengene. Hi Anonymkode: 62574...13b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #7 Skrevet 14. mai 2019 Så drikkekulturen blandt nordmenn i syden er betre enn her på berget? Den var ny! Eg synes i grunn synd på folk som har eit så snevert syn på kva som er ferie, og ikkje klarar å glede deg over alt det flotte vi har her heime. De går glipp av noko! Eg synes og det er veldig kjekt, og familievenleg, å besøkje nabolanda våre. Det er mange gode tilbod og kjekke ting å gjere for barnefamiliar både i Sverige og Danmark. For min eigen del synes eg det er dritkjedeleg å ligge på ei strand, så det gjer eg minst mogleg. Eg likar heller å nyte flott natur, besøkje nye stader, og gjerne at vi lærer og oppdagar noko nytt i ferien. Og så diggar eg karusellar og berg-og-dalbaner 😆 Anonymkode: cce75...635
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #8 Skrevet 14. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Syden? Hva mener du med det, hvilke land? Hva mener du, charter og sitte som sild i tønne på en strand eller sloss med andre turister om solsengene langs bassenget? Jeg har vært i både Spania, Italia, Frankrike osv, men ikke søren om du får meg til å være der midt på sommeren og sloss om plassen med andre turister altså. Om sommeren har vi det fantastisk her i Norge, bor ved sjøen på sørlandet, med egen båt. Kunne ikke hatt det bedre. Anonymkode: 2267a...e91 Vi har feriehus i Syden, barndomshjemmet til min mann. Og barndomsstedet til oss begge. Det har vi båt, sjø og basseng. Helt gratis. På kvelden har vi barnevakt, masse familie som elsker å være med barna. Så kan vi gå ut og spise/kose oss. Hele stemningen er magisk. Har aldri opplevd her i Norge. Men jeg savner nok mye av den kulturen vi har i mitt hjemland. Det kommer jeg alltid til å gjøre. Anonymkode: 62574...13b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #9 Skrevet 14. mai 2019 Ikke kjipt i det hele tatt. Vi drar på nye eventyr på fjellet (i norge😱) hver sommer❤️ Anonymkode: d4b43...2ab
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #10 Skrevet 14. mai 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker hvert år når jeg ser turister i byen at de må være gale som bruker ferien sin her😂 Gå rundt i byen, sitte på stranda og nesten ikke bade, gå i dyreparken og bruke 2000kr for å se ei løve.... Hvorfor ikke dra til Syden og kose seg! Skal innrømme at jeg ikke er født i Norge, så for meg er det nok ekstra kjedelig her. Men har flere venninner med barn som gruer seg til sommerferien med ungene sine. Og sånn sett skjønner jeg det. Hadde blitt galv av å være her hele sommeren jeg.. Vi reiser til Syden hvert år og er sammen med familie og venner. Mye mer liv og røre. Spennende mat og mennesker. Her er folk kjedelige. Også er drikkekulturen så elendig at det er flaut! Måtte få det ut 😀 (3 uker til sommerferien vår starter og vi skal til varmere strøk. Ut av kjedelige Norge) Anonymkode: 62574...13b Du.. jeg har matallergier, jeg kan ikke spise spennende mat. Hvis jeg drar til Syden handler hele oppholdet om at jeg må forklare hva maten min IKKE kan inneholde! Stress og atter stress. Hvis man får det meste gratis her i livet, og kan spise hva man vil, skjønner jeg at man tenker sånn som deg :)! Angående dyreparken så betaler man ikke for å se en løve. Det man betaler for er: - STORE lekeområder med alt fra sklier til klatrestativer. - Lett tilgang på badeland. - Show med kaptein sabeltann/i kardenomme by. - Karuseller. - Se på dyrene (hvis du tror de bare har løver der, så gå inn på nettsiden og sjekk) Anonymkode: 89f69...055
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #11 Skrevet 14. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så drikkekulturen blandt nordmenn i syden er betre enn her på berget? Den var ny! Eg synes i grunn synd på folk som har eit så snevert syn på kva som er ferie, og ikkje klarar å glede deg over alt det flotte vi har her heime. De går glipp av noko! Eg synes og det er veldig kjekt, og familievenleg, å besøkje nabolanda våre. Det er mange gode tilbod og kjekke ting å gjere for barnefamiliar både i Sverige og Danmark. For min eigen del synes eg det er dritkjedeleg å ligge på ei strand, så det gjer eg minst mogleg. Eg likar heller å nyte flott natur, besøkje nye stader, og gjerne at vi lærer og oppdagar noko nytt i ferien. Og så diggar eg karusellar og berg-og-dalbaner 😆 Anonymkode: cce75...635 Så bra for deg. Angående drikkekulturen - så vet alle at den ikke er på sitt beste her til lands. I mitt hjemland drikker de fleste men jeg har aldri opplevd at noen er dritings. Her kan du ikke gå ut en lørdag uten å få med deg at have byen er dritings. Smakløst!! Mine tanker går til alle barna her til lands. Spesielt i sommerferien Anonymkode: 62574...13b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #12 Skrevet 14. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke kjipt i det hele tatt. Vi drar på nye eventyr på fjellet (i norge😱) hver sommer❤️ Anonymkode: d4b43...2ab 😂😂🐈🦔🚜🌷 Anonymkode: 62574...13b
*Miss Marple* Skrevet 14. mai 2019 #13 Skrevet 14. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har feriehus i Syden, barndomshjemmet til min mann. Og barndomsstedet til oss begge. Det har vi båt, sjø og basseng. Helt gratis. På kvelden har vi barnevakt, masse familie som elsker å være med barna. Så kan vi gå ut og spise/kose oss. Hele stemningen er magisk. Har aldri opplevd her i Norge. Men jeg savner nok mye av den kulturen vi har i mitt hjemland. Det kommer jeg alltid til å gjøre. Anonymkode: 62574...13b Spesielt å kalle hjemlandet for Syden?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #14 Skrevet 14. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du.. jeg har matallergier, jeg kan ikke spise spennende mat. Hvis jeg drar til Syden handler hele oppholdet om at jeg må forklare hva maten min IKKE kan inneholde! Stress og atter stress. Hvis man får det meste gratis her i livet, og kan spise hva man vil, skjønner jeg at man tenker sånn som deg :)! Angående dyreparken så betaler man ikke for å se en løve. Det man betaler for er: - STORE lekeområder med alt fra sklier til klatrestativer. - Lett tilgang på badeland. - Show med kaptein sabeltann/i kardenomme by. - Karuseller. - Se på dyrene (hvis du tror de bare har løver der, så gå inn på nettsiden og sjekk) Anonymkode: 89f69...055 Trist at du må betale 2000kr for det der.. Mange, mange som ikke får oppleve dyreparken. Synes det er kvalmt Skulle vært gratis i ett land som dette. Anonymkode: 62574...13b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #15 Skrevet 14. mai 2019 1 minutt siden, *Miss Marple* skrev: Spesielt å kalle hjemlandet for Syden? Hvorfor det? Du er vell nyskjerrig på hvor mitt paradis er😉😉😉 Anonymkode: 62574...13b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #16 Skrevet 14. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂😂🐈🦔🚜🌷 Anonymkode: 62574...13b Hva ler du av? Anonymkode: d4b43...2ab
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #17 Skrevet 14. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Trist at du må betale 2000kr for det der.. Mange, mange som ikke får oppleve dyreparken. Synes det er kvalmt Skulle vært gratis i ett land som dette. Anonymkode: 62574...13b Ja du snakker som du har vett til, vet du hva det koster å drifte dyreparken eller? Norge er et rikt land, men det får da være måte på hva vi skal bruke pengene på. Når vi ikke klarer å få alt på plass i helsevesen og skolevesen skal vi ihvertfall ikke betale for å drifte dyreparken. Det får man betale om man ønsker å besøke den. Jeg er der annenhvert år omtrent, og det koster penger. Men jeg forstår at det koster penger, det er et vannvittig "maskineri" Anonymkode: 2267a...e91
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #18 Skrevet 14. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva ler du av? Anonymkode: d4b43...2ab Og hvor kommer traktoren inn i bildet? 🤔 Anonymkode: d4b43...2ab
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #19 Skrevet 14. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og hvor kommer traktoren inn i bildet? 🤔 Anonymkode: d4b43...2ab Norge er jo Skog og traktor 😂👏🏻🦔🚜 Anonymkode: 62574...13b
Bruker3 Skrevet 14. mai 2019 #20 Skrevet 14. mai 2019 Denne diskusjonen er på lik linje med hvems pappa er sterkest. Ja, du savner hjemlandet ditt Syden. Vi som er oppvokst her liker Norge.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #21 Skrevet 14. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja du snakker som du har vett til, vet du hva det koster å drifte dyreparken eller? Norge er et rikt land, men det får da være måte på hva vi skal bruke pengene på. Når vi ikke klarer å få alt på plass i helsevesen og skolevesen skal vi ihvertfall ikke betale for å drifte dyreparken. Det får man betale om man ønsker å besøke den. Jeg er der annenhvert år omtrent, og det koster penger. Men jeg forstår at det koster penger, det er et vannvittig "maskineri" Anonymkode: 2267a...e91 Trist at over halvparten aldri kommer seg inn der fordi de ikke har råd. Uansett! Anonymkode: 62574...13b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #22 Skrevet 14. mai 2019 Akkurat nå, Bruker3 skrev: Denne diskusjonen er på lik linje med hvems pappa er sterkest. Ja, du savner hjemlandet ditt Syden. Vi som er oppvokst her liker Norge. Det skjønner jeg. Norge er sikkert best for dere. Men jeg snakker om turister som kommer hit for å se på skog og mark. Jeg kan bare ikke fatte det... Anonymkode: 62574...13b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #23 Skrevet 14. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Norge er jo Skog og traktor 😂👏🏻🦔🚜 Anonymkode: 62574...13b Nå er det verken skog eller traktorer der vi ferierer... Anonymkode: d4b43...2ab
Bruker3 Skrevet 14. mai 2019 #24 Skrevet 14. mai 2019 Just now, Anonym bruker said: Det skjønner jeg. Norge er sikkert best for dere. Men jeg snakker om turister som kommer hit for å se på skog og mark. Jeg kan bare ikke fatte det... Anonymkode: 62574...13b Ikke alt man kan forstå. Og et gratis tips til deg. Når du skriver Syden tenker folk på grøftefyll og solbrente engelskmenn. Skriv 'sydlige strøk' og folk vil forbinne det med vin og olivenolje
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #25 Skrevet 14. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det skjønner jeg. Norge er sikkert best for dere. Men jeg snakker om turister som kommer hit for å se på skog og mark. Jeg kan bare ikke fatte det... Anonymkode: 62574...13b Ferie handler jo gjerne om å gjøre noe annet enn det man gjør hver dag. For folk som bor i ditt deilige syden hele året rundt kan det sikkert være fint å bruke en uke eller to på stillheten i norsk natur... Anonymkode: 2267a...e91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå