Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Har slitt med smerter i snart 1,5 år. Bedre i perioder, men blir ikke helt bra. Har tatt MR og bildene ser fine ut. Oppfølging av både fysio og kiropraktor. Ingen som kan se at jeg har vondt, så vanskelig å få forståelse i hverdagen på jobb. Jeg biter tennene isammen, og snakker minst mulig om det. Trenger tips om hvordan bli kvitt smertene. Anonymkode: ee8bc...b51
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Sitter du mye? Mannen min han nettopp fått det påvist. Han fikk beskjed om å holde seg mest mulig strak, enten ligge eller stå. Han har tatt pause fra dataspillingen sin, og har oppdaget at formen er mye bedre. Han er lærer, så han er oppe på beina hele arbeidsdagen. Smertene er det fortsatt, men nå fungerer han i hverdagen. Anonymkode: 98192...448
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sitter du mye? Mannen min han nettopp fått det påvist. Han fikk beskjed om å holde seg mest mulig strak, enten ligge eller stå. Han har tatt pause fra dataspillingen sin, og har oppdaget at formen er mye bedre. Han er lærer, så han er oppe på beina hele arbeidsdagen. Smertene er det fortsatt, men nå fungerer han i hverdagen. Anonymkode: 98192...448 Nei, sitter minst mulig siden. Anonymkode: ee8bc...b51
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 Hvor akkurat sitter smertene dine, da? Anonymkode: c4be2...e72
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #5 Skrevet 12. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor akkurat sitter smertene dine, da? Anonymkode: c4be2...e72 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor akkurat sitter smertene dine, da? Anonymkode: c4be2...e72 De sitter i korsryggen og stråler ned hele venstre benet. Anonymkode: ee8bc...b51
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #6 Skrevet 12. mai 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: De sitter i korsryggen og stråler ned hele venstre benet. Anonymkode: ee8bc...b51 Akkurat dette har jeg. Jeg hadde diffuse smerter, opp og bed i styrke, over lang tid. Så fikk jeg akutt prolaps. Det var helt jævlig. All følelse i venstre bein forsvant, kjente ingenting hvis jeg tok på huden.. men hvis jeg dro en negl nedover kjentes det it som en kniv. Veldig merkelig følelse av følelsesløst og hypersensitivt. Også hadde jeg nervesmerter som kjentes ut som om noen saget av meg beinet. Jeg gikk til kiropraktor i akuttfasen og fikk påvist prolaps i nederste virvler. Nå går jeg ikke til kiropraktor lengre, men halter fortsatt ( 1 år etter) og har mindre muskelkraft i beinet. Har også veldig stiv korsrygg på morgenen. Skal begynne på opptrening nå, har rett og slett ventet for lenge.. Så ingen råd egentlig.. bare «I feel you» Anonymkode: ab11a...122
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #7 Skrevet 12. mai 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: De sitter i korsryggen og stråler ned hele venstre benet. Anonymkode: ee8bc...b51 Da ville jeg funnet en fysioterapeut eller naprapat som er ordentlig god på triggerpunktbehandling med nåler slik at du får løsnet muskulaturen i hele området - det er den beste måten å få bort muskelspenninger. Videre ville jeg tøyd daglig hoftebøyeren og setemuskulaturen og latissimus. Anonymkode: c4be2...e72
Optatium Skrevet 12. mai 2019 #8 Skrevet 12. mai 2019 Jeg får god hjelp av manuellterapeut. Han behandler slik at nerva i ryggen får mer plass, og plutselig er jeg ikke doven i foten lenger og slipper kraftsvikt.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Akkurat dette har jeg. Jeg hadde diffuse smerter, opp og bed i styrke, over lang tid. Så fikk jeg akutt prolaps. Det var helt jævlig. All følelse i venstre bein forsvant, kjente ingenting hvis jeg tok på huden.. men hvis jeg dro en negl nedover kjentes det it som en kniv. Veldig merkelig følelse av følelsesløst og hypersensitivt. Også hadde jeg nervesmerter som kjentes ut som om noen saget av meg beinet. Jeg gikk til kiropraktor i akuttfasen og fikk påvist prolaps i nederste virvler. Nå går jeg ikke til kiropraktor lengre, men halter fortsatt ( 1 år etter) og har mindre muskelkraft i beinet. Har også veldig stiv korsrygg på morgenen. Skal begynne på opptrening nå, har rett og slett ventet for lenge.. Så ingen råd egentlig.. bare «I feel you» Anonymkode: ab11a...122 Må bare minne alle på at akutt prolaps med akutt nedsatt kraft skal opereres innen et døgn. Jeg har varig skade da legen min ikke visste dette. Mista plutselig all kraft i ene beinet, og har hatt dropfot siden. Anonymkode: 0495d...b4d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #10 Skrevet 12. mai 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må bare minne alle på at akutt prolaps med akutt nedsatt kraft skal opereres innen et døgn. Jeg har varig skade da legen min ikke visste dette. Mista plutselig all kraft i ene beinet, og har hatt dropfot siden. Anonymkode: 0495d...b4d Det var ikke vurdert dithen at jeg trengte operasjon. Hverken hos legevakt, fastlege eller kiropraktor 😊 Det er sikkert et definisjonsspørsmål om det var akutt, men det føltes slik. Og kraft samt følelse forsvant. Men det kom delvis tilbake før jeg kom til fastlege/kiro Det føles fortsatt som om jeg går på en pute under deler av venstre fot, og jeg kan ikke stå på tå på venstre bein uten hjelp fra det andre benet. Anonymkode: ab11a...122
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå