Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #26 Skrevet 12. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Rødt er jo det partiet som er opptatt av å minske forskjellene i landet. Som vil stoppe at rikere får mer og fattige får mindre. Synes overhodet ikke at lesingen er skremmende. Tvert imot, synes de har mange gode poeng. Anonymkode: 21696...25b Den er skremmende fordi et land ikke kan bygge på å ta fra iniativet til de som faktisk driver verdiskapning. Det kommer ikke til å bli noen som starter og driver selskaper hvis det ikke skal lønne seg å gjøre det. Å være en grunder/bedriftseier er knalltøft, krever enorm innsats og uten muligheten til å tjene gode penger på det vil det bli svært få som driver verdiskapning her i landet. Man kan mislike så mye man vil at andre blir rike på å starte og drive bedrifter, men vi er totalt avhengig av dem for å kunne tilby befolkningen arbeidsplasser og skatteinntekter til staten slik at de uproduktive får trygd. Stem rødt så raserer du hele samfunnsstrukturen, og du blir lut fattig. Anonymkode: 61a63...f88
sug lut Skrevet 12. mai 2019 #27 Skrevet 12. mai 2019 Du er ikke uføre. Du er ufør. Du og Bob-Kåre er uføre. Aleine er du ufør. Og bør stemme på venstresida.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #28 Skrevet 12. mai 2019 Man bør egentlig følge med i politikken hele veien å se hva partiene egentlig stemmer for i lokale saker (om det er kommunevalg) eller mer nasjonale saker (om det er Stortingsvalg). Så bør man se på om lovnadene/budsjettet deres henger sammen. Mange partier lover mye mer enn de har til intensjon å holde. Det er ingen som må stå til ansvar for det, så rundt valgtider spesielt loves det i vei. Om man ønsker å øke en utgiftspost i budsjettet må enten noe annet reduseres eller inntektene økes (økte skatter på inntekt, bompenger, eiendomsskatt osv). Litt vanskelig er det i og med at løfter av og til brytes ettersom vi flere partier må samarbeidet i regjering og de også må bli enig innbyrdes om hva det skal satset på. Media lager jo ofte svære tabloidoverskrifter av enkelte saker og de blir ofte vinklet, det er nesten bedre å se på saker som ikke får så mye oppmerksomhet. De blir ofte beskrevet mer nøytralt. Det er f.eks. ikke slik at de blåblå har tatt fra de fattige og gitt de rike millioner i skattelette. Alle har fått skattelette, og de som betaler mest for mest i kroner og øre i skattelette ettersom de betaler mer i skatt og denne er beregnet i prosent. Det er ikke slik at de tar fra de fattige og gir til de rike. Alle betaler mindre inn - i prosent! Men nå kan det være slik at man ønsker at de med høyere inntekt skal ha høyere skattetrykk. Da må man se på partiene på f.eks. hvor de ønsker innslag av topp-skatt, hvor mye denne skal være, formueskatten etc. Jeg synes det er svært viktig at vi har en bærekraftig økonomi - at utgiftene ikke overgår inntektene (for mye) og at vi har stor nok prosent av de i arbeidsfør alder i arbeid. Anonymkode: 1c3e0...9c2
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #29 Skrevet 12. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er jo historieforfalskning. Budsjettene til disse områdene har aldri vært høyere. Anonymkode: f2d54...f3f Nå er jeg en av disse syke fattige. Og har en god venninne ved hjerte barn. Og vi begge to, har kommet svært dårlig ut av det, med denne regjeringen. Jeg har fått mye mindre penger. Og det samme gjelder de rundt meg som er syke. Så opplys meg da, om hvem som har fått ekstra penger? Når alle jeg kjenner har mistet penger. Anonymkode: 8f9db...877
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #30 Skrevet 12. mai 2019 10 hours ago, Anonym bruker said: Min far mener jeg bør stemme høyre, men som ufør, blir vel det som å skyte seg selv i foten? Jeg har alltid hatt litt sansen for AP, men her aldri tørt å si det høyt, da de fleste rundt her er høyre eller frp. Men spesielt nå, etter at jeg ble ufør, så føler jeg behov for å stemme noe som ivaretar oss "svake". Jeg har lite greie på politikk, så kom gjerne med forslag med begrunnelse. Anonymkode: c6845...50e jeg er trygden og har alltid stemt høyre Anonymkode: cd635...183
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #31 Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: jeg er trygden og har alltid stemt høyre Anonymkode: cd635...183 Mern det er jo ikke rart. I følge deg så har jo dere flust av penger, så du trenger vel knapt uføretrygden din Anonymkode: 03394...d18
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #32 Skrevet 12. mai 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Den er skremmende fordi et land ikke kan bygge på å ta fra iniativet til de som faktisk driver verdiskapning. Det kommer ikke til å bli noen som starter og driver selskaper hvis det ikke skal lønne seg å gjøre det. Å være en grunder/bedriftseier er knalltøft, krever enorm innsats og uten muligheten til å tjene gode penger på det vil det bli svært få som driver verdiskapning her i landet. Man kan mislike så mye man vil at andre blir rike på å starte og drive bedrifter, men vi er totalt avhengig av dem for å kunne tilby befolkningen arbeidsplasser og skatteinntekter til staten slik at de uproduktive får trygd. Stem rødt så raserer du hele samfunnsstrukturen, og du blir lut fattig. Anonymkode: 61a63...f88 Det er greit. Stemmer Rødt jeg 😊 Anonymkode: 21696...25b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #33 Skrevet 12. mai 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, klart det blir krise om ikke rikinger får større skattelette snart... Anonymkode: 372a7...08d Hva tror du skjer med Norge når de som skaper arbeidplasser i det private arbeidslivet flytter ut og heller produserer i billigere land? Ja, Norge har mange milliarder på bok, men hvor tror du skattepengene hovedsakelig kommer ifra? Tror du virkelig at vi kan brødfø på alle de som er uføre og samtidig bringe inn en stor mengde innvandrere som vil bruke mange år på i det hele tatt å gjøre nytte for seg (om de i det hele tatt gjør det)? Helt greit at du er ufør, men du MÅ tenke litt lengre enn din egen nese. Det er for få som arbeider mot innvandrere og se som er syke. Det er så mye klaging på de blå her, men jammen meg gjør de det beste ut av situasjonen. Skrekk og gru når/hvis AP, SV, SP, Rødt eller MdG kommer til makten, det er faktisk ikke enkelt å reversere de som kommer inn til Norge og kaste dem ut igjen (f.eks Krekar fordi man må opprettholde menneskerettighetene). Tenk før dere stemmer! Det er bare å se på land som Hellas, Tyskland, Frankrike og ikke minst Sverige... Anonymkode: 65f51...c66
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #34 Skrevet 13. mai 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Det eneste du er opptatt av er at uføre blir ivaretatt?? Du er ikke opptatt av miljø, innvandring, EU, Norges sikkerhet, digitalisering eller noe som helst annet? Enhver er seg selv nærmest... Skulle ønske folk kunne tenke lenger enn seg og sitt. Anonymkode: 89184...9ea Enig. Skulle ønske at folk, les DU, kunne tenke lenger enn seg og sitt... Nå er jo ikke du ufør, og slipper og bekymre deg for alt det innebærer. Å være ufør handler jo selvfølgelig om individet og familien. Er ikke det viktig synes du? Du er vel opptatt av hva du får i lønn? Eller er ikke det så farlig ? Syns du er rask til å dømme. Altfor rask. Du ANER jo ingenting om HI har andre hjertesaker. Hva med meg da.. Jeg må stemme på et parti som velger en annen jernbanetrasé, for å beholde hus, barneskole og nabolag. Bryr meg om andre saker for det. Vil tro ALLE bryr seg om hva som gagner sin familie? Anonymkode: 55096...abd
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #35 Skrevet 13. mai 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg en av disse syke fattige. Og har en god venninne ved hjerte barn. Og vi begge to, har kommet svært dårlig ut av det, med denne regjeringen. Jeg har fått mye mindre penger. Og det samme gjelder de rundt meg som er syke. Så opplys meg da, om hvem som har fått ekstra penger? Når alle jeg kjenner har mistet penger. Anonymkode: 8f9db...877 Enig med deg. Er selv syk. Og vet om mange andre som har mistet penger. 😕 Anonymkode: 55096...abd
Ylva og Mathilde Skrevet 13. mai 2019 #36 Skrevet 13. mai 2019 Jeg tjener godt, men vet at mange ikke gjør det, derfor stemmer jeg Rødt, i solidaritet med dem som ikke har like mye.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #38 Skrevet 14. mai 2019 På 12.5.2019 den 13.38, Anonym bruker skrev: Rødt er jo det partiet som er opptatt av å minske forskjellene i landet. Som vil stoppe at rikere får mer og fattige får mindre. Synes overhodet ikke at lesingen er skremmende. Tvert imot, synes de har mange gode poeng. Anonymkode: 21696...25b Stem det det partiet du mener er det beste for kommunen ved kommunevalget og Norge ved stortingsvalget. Kommunisme har ikke fungert noe sted noen gang. Det er skremmende at noen som har gått på ungdomsskolen faktisk stemmer på dem. Les hele partiprogrammet, så blir du skremt selv, hvis ikke, så gi meg en god grunn til at kommunisme skal fungere denne gangen. Anonymkode: b3926...6bd
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #39 Skrevet 14. mai 2019 På 13.5.2019 den 8.34, Anonym bruker skrev: Enig med deg. Er selv syk. Og vet om mange andre som har mistet penger. 😕 Anonymkode: 55096...abd Ikke i noe annet land får man så mye penger som syk, som i Norge. Jeg bare nevner det. Anonymkode: b3926...6bd
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #41 Skrevet 14. mai 2019 På 12.5.2019 den 17.28, Anonym bruker skrev: Nå er jeg en av disse syke fattige. Og har en god venninne ved hjerte barn. Og vi begge to, har kommet svært dårlig ut av det, med denne regjeringen. Jeg har fått mye mindre penger. Og det samme gjelder de rundt meg som er syke. Så opplys meg da, om hvem som har fått ekstra penger? Når alle jeg kjenner har mistet penger. Anonymkode: 8f9db...877 Hva har dere mistet konkret? Hva er det som har blitt lavere? Anonymkode: 03394...d18
Gjest Antarctica Skrevet 14. mai 2019 #42 Skrevet 14. mai 2019 På 12.05.2019 den 15.38, Anonym bruker skrev: Den er skremmende fordi et land ikke kan bygge på å ta fra iniativet til de som faktisk driver verdiskapning. Det kommer ikke til å bli noen som starter og driver selskaper hvis det ikke skal lønne seg å gjøre det. Å være en grunder/bedriftseier er knalltøft, krever enorm innsats og uten muligheten til å tjene gode penger på det vil det bli svært få som driver verdiskapning her i landet. Man kan mislike så mye man vil at andre blir rike på å starte og drive bedrifter, men vi er totalt avhengig av dem for å kunne tilby befolkningen arbeidsplasser og skatteinntekter til staten slik at de uproduktive får trygd. Stem rødt så raserer du hele samfunnsstrukturen, og du blir lut fattig. Anonymkode: 61a63...f88 Det er vel ikke akkurat "gründerne" som bærer samfunnet på sine skuldre. De som eier produksjonsmidler og naturressurser driver ikke automatisk verdiskapning. Det er en myte at overskuddet fra selskapene umiddelbart danner nye arbeidsplasser.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #43 Skrevet 14. mai 2019 44 minutter siden, Pashla skrev: Det er vel ikke akkurat "gründerne" som bærer samfunnet på sine skuldre. De som eier produksjonsmidler og naturressurser driver ikke automatisk verdiskapning. Det er en myte at overskuddet fra selskapene umiddelbart danner nye arbeidsplasser. Som forsker synes jeg det er fascinerende at akademikere skal drives av en indre glød for det de drivet med, mens gründere skal drives av pengegriskhet. Hva med å satse på gründere som brenner for det de skaper, og som genuint ønsker å skape gode arbeidsplasser. Gi trygghet og støtte, ikke bare økonomisk profitt. Anonymkode: 873ca...ce2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #44 Skrevet 14. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Stem det det partiet du mener er det beste for kommunen ved kommunevalget og Norge ved stortingsvalget. Kommunisme har ikke fungert noe sted noen gang. Det er skremmende at noen som har gått på ungdomsskolen faktisk stemmer på dem. Les hele partiprogrammet, så blir du skremt selv, hvis ikke, så gi meg en god grunn til at kommunisme skal fungere denne gangen. Anonymkode: b3926...6bd Jeg har lest deres partiprogram. Synes de kommer med mange gode poeng. Derfor skal jeg stemme Rødt. En god grunn: de er faktisk opptatt av likestilling, å minske gapet mellom rik og fattig, at alle skal ha like muligheter. Hva er galt i det?? Anonymkode: 21696...25b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #45 Skrevet 14. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har lest deres partiprogram. Synes de kommer med mange gode poeng. Derfor skal jeg stemme Rødt. En god grunn: de er faktisk opptatt av likestilling, å minske gapet mellom rik og fattig, at alle skal ha like muligheter. Hva er galt i det?? Anonymkode: 21696...25b Ehhh. ALT er galt med kommunisme. Du burde kreve tilbake pengene for utdanningen din... Anonymkode: 89184...9ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå