Gå til innhold

Hvilket parti bør jeg som er uføre stemme på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far mener jeg bør stemme høyre, men som ufør, blir vel det som å skyte seg selv i foten? Jeg har alltid hatt litt sansen for AP, men her aldri tørt å si det høyt, da de fleste rundt her er høyre eller frp. Men spesielt nå, etter at jeg ble ufør, så føler jeg behov for å stemme noe som ivaretar oss "svake". Jeg har lite greie på politikk, så kom gjerne med forslag med begrunnelse.

Anonymkode: c6845...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør stemme et sosialistisk parti, f.eks. AP, SV eller Rødt. FRP, Høyre og Venstre har jo flere ganger redusert støtten til uføre eller de som sliter mest.

Anonymkode: e0239...739

Skrevet

Hold deg fra høyresiden i alle fall! Deres prioritet er ikke verdige forhold for uføre.

På venstresiden er det jo mer fokus på rimelige forhold for de nederst på rangstigen. 

Anonymkode: 372a7...08d

Skrevet

Rødt

Anonymkode: ff211...637

Skrevet

Rødt!! 

Blått er for storslått.

Anonymkode: d2538...f63

Skrevet

Du bør holde deg langt unna høyresiden. Høyresiden prioriterer absolutt ikke de som f.eks. er uføre, høyresiden støtter disse gruppene minimalt og kun akkurat så mye som de må innenfor lovverket. De endrer gjerne lovverket også, slik at støtte og prioritet blir enda lavere. 

AP, SV og Rødt prioriterer solidaritet og fellesskap, og også grupper som ikke lykkes like godt. 

Anonymkode: ae3bc...7d0

Skrevet

Det eneste du er opptatt av er at uføre blir ivaretatt??

Du er ikke opptatt av miljø, innvandring, EU, Norges sikkerhet, digitalisering eller noe som helst annet?

Enhver er seg selv nærmest... Skulle ønske folk kunne tenke lenger enn seg og sitt. 

Anonymkode: 89184...9ea

Skrevet

Synes du skal sette deg inn i de ulike partienes agenda og se hva som er viktig for deg. Regner med du har barn siden du er, hva med skole, utdanning og likestilling? Innvandring ble nevnt lenger oppe her. Hva er realistisk? Om vi kjører på med innvandring, gjør det mye enklere å bli uføre og øker støtten.... Hvem skal da betale for dette? 

Anonymkode: eb22c...3de

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes du skal sette deg inn i de ulike partienes agenda og se hva som er viktig for deg. Regner med du har barn siden du er, hva med skole, utdanning og likestilling? Innvandring ble nevnt lenger oppe her. Hva er realistisk? Om vi kjører på med innvandring, gjør det mye enklere å bli uføre og øker støtten.... Hvem skal da betale for dette? 

Nei, klart det blir krise om ikke rikinger får større skattelette snart...

Anonymkode: 372a7...08d

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de rike skal ha milliarder i skattelette. Skole, utdanning og likestilling blir jo ikke dårligere med rød side. Det er ingen som vil ha mye innvandring. Den regjeringen som er nå, har gitt til de rikeste, og tatt fra de syke, de fattigste, og de planlegger og fortsette å ta fra de. Ønsker dere mer kriminalitet, flere selvmord. For at de rikeste av de rike skal bli ennå rikere. 

Anonymkode: 8f9db...877

Skrevet

Rødt

Anonymkode: 21696...25b

Skrevet

Du skal stemme på det partiet som fronter et samfunn du vil ha. Se for all del hele bildet, og ikke kun din egen situasjon. 

Anonymkode: 873ca...ce2

Skrevet

I kommunevalget er ikke den nasjonale partipolitikken så viktig. Hva partiene gjør lokalt avviker ofte fra partiprogram. 

Jeg har litt sans for partitester der man også huker av for kjernesaker. Den er med på å gi resultater i er litt større perspektiv. 

Anonymkode: 42105...909

Gjest Antarctica
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke opptatt av miljø, innvandring, EU, Norges sikkerhet, digitalisering eller noe som helst annet?

Enhver er seg selv nærmest... Skulle ønske folk kunne tenke lenger enn seg og sitt. 

Vel, alle de andre sakene der ivaretas dårlig av de sittende partier. Så hun bør uansett holde seg unna de blåblå.

Gjest Antarctica
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Valget til høsten er et kommunevalg. På hvilken måte tenker du at landets ordførere i bygd og by kommer til å «kjøre på med innvandring»...? 

Skrevet

Hjertet sier mer på den røde siden, men hjerne sier mer på den blå siden. 

Rødt holder på med sitt partiprogram nå og det er skremmende å lese og hvis de kommer til makten noensinne tror jeg ikke det blir mange skattebetalere igjen i dette landet. 

Anonymkode: b5dec...825

Skrevet

Hvis du ikke interesserer deg for mer enn trygdeutbetalingen din bør du heller la vær å stemme.

Anonymkode: 46084...afb

Skrevet

Nå vet jeg ikke om du bor i en stor eller liten kommune, eller hvilke partier som kan få gjennomslagskraft der.

Jeg ville først ha sjekket hvordan kommunestyret er sammensatt. Og kanskje stemt på SV hvis de allerede er representert.

Eller i motsatt fall, Ap.

Anonymkode: dbca3...06f

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjertet sier mer på den røde siden, men hjerne sier mer på den blå siden. 

Rødt holder på med sitt partiprogram nå og det er skremmende å lese og hvis de kommer til makten noensinne tror jeg ikke det blir mange skattebetalere igjen i dette landet. 

Anonymkode: b5dec...825

Rødt er jo det partiet som er opptatt av å minske forskjellene i landet. Som vil stoppe at rikere får mer og fattige får mindre. Synes overhodet ikke at lesingen er skremmende. Tvert imot, synes de har mange gode poeng.

Anonymkode: 21696...25b

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men de rike skal ha milliarder i skattelette. Skole, utdanning og likestilling blir jo ikke dårligere med rød side. Det er ingen som vil ha mye innvandring. Den regjeringen som er nå, har gitt til de rikeste, og tatt fra de syke, de fattigste, og de planlegger og fortsette å ta fra de. Ønsker dere mer kriminalitet, flere selvmord. For at de rikeste av de rike skal bli ennå rikere. 

Anonymkode: 8f9db...877

Dette er jo historieforfalskning. Budsjettene til disse områdene har aldri vært høyere. 

Anonymkode: f2d54...f3f

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i all verden får du det fra at hun _kun_ er opptatt av at uføre blir ivaretatt?? Snakk om å tolke et innlegg ut fra eget forgodtbefinnende. Det ene utelukker ikke det andre, og de aller fleste har en eller to «hjertesaker» som betyr mer for dem enn andre. Barnefamilier er ofte mer opptatt sv familie- og skolepolitikk enn single og pensjonister, eldre er mer opptatt av eldrepolitikk enn 20-åringer. Tro det eller ei. 😱 

Det er faktisk _helt_ normalt å være opptatt av ting som dominerer ens egen hverdag. Ingen grunn til å drive med shaming av den grunn. 

Anonymkode: b7575...ad4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke interesserer deg for mer enn trygdeutbetalingen din bør du heller la vær å stemme.

Anonymkode: 46084...afb

Er du dum? Snakk om å trekke slutninger som du ikke aner noe om.

Anonymkode: 03394...d18

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i all verden får du det fra at hun _kun_ er opptatt av at uføre blir ivaretatt?? Snakk om å tolke et innlegg ut fra eget forgodtbefinnende. Det ene utelukker ikke det andre, og de aller fleste har en eller to «hjertesaker» som betyr mer for dem enn andre. Barnefamilier er ofte mer opptatt sv familie- og skolepolitikk enn single og pensjonister, eldre er mer opptatt av eldrepolitikk enn 20-åringer. Tro det eller ei. 😱 

Det er faktisk _helt_ normalt å være opptatt av ting som dominerer ens egen hverdag. Ingen grunn til å drive med shaming av den grunn. 

Du tolker jo like mye selv! Rette ræva som feis, for å si det sånn! 😄

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tolker jo like mye selv! Rette ræva som feis, for å si det sånn! 😄

Nøyaktig HVA er det jeg tolker her? 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nøyaktig HVA er det jeg tolker her? 

Jeg stiller henne et spørsmål. Jeg tolker ikke. 

Du derimot dikter en historie om at alle har to hjertesaker. Det er du som tolker. Men morsomt at du ikke ser det selv. 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...