Gå til innhold

Kjenner dere noen som alltid kommer for sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer alltid for sent. Bare 5-10 min. Men alle vet det 

Anonymkode: 7ee45...663

Hvorfor? Du kan jo bare beregne litt bedre tid? Stille klokka di så den går 7 min for fort?

Anonymkode: 24377...78d

Fortsetter under...

Skrevet

Er gift med en tidsoptimist. Jeg hater det. og det vet han. Han har faktisk greid å skjerpe seg, for jeg drar hvis han ikke er klar til rett tidspunkt.

Anonymkode: eadf0...c10

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor? Du kan jo bare beregne litt bedre tid? Stille klokka di så den går 7 min for fort?

Anonymkode: 24377...78d

Haha! Jeg vil jo vite at klokken går for fort da. Det hjelper ikke noe. Klokken i bilen min går 10 min for fort og når jeg svinger inn på parkeringen 08.05, så vet jeg at jeg har god tid.

Anonymkode: 7ee45...663

Skrevet

Vi var kronisk 5-10 min forsinket i 4 år. Med 3 barn under 3 år var det alltid en som bæsjet i bleia idet vi gikk ut døra :D 

Anonymkode: ae2df...aab

Skrevet
På ‎12‎.‎05‎.‎2019 den 15.29, Himmel og hav skrev:

Jeg, som vertinne, synes den måten å gjøre det på er skikkelig kjedelig. Da blir jeg stående på kjøkkenet og kokkelere mens alle prater og koser seg. Jeg foretrekker å ha maten klar når gjestene kommer, servere etter ca 15.minutter, og så kan man småprate rundt bordet. Jeg presiserer forøvrig alltid at "maten serveres kl.17.", så sånn er det hos meg. Om man da er av typen som foretrekker å komme slentrende en halvtime etter det, så har vi satt oss og er halvveis i maten. Det verste jeg vet er å bli bedt på middag til et klokkeslett, for så å komme og oppdage at maten ikke er påbegynt en gang, og at den heller ikke er planlagt ferdig før om en tre timers tid. Det er grenser for hvor mett man blir av saltstenger og oliven. 

Da lager du feil type mat... Man står ikke og kokkelerer, man har så klart noe i ovnen som bare kan tas ut når det serveres.

Anonymkode: bf9ff...f5a

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da lager du feil type mat... Man står ikke og kokkelerer, man har så klart noe i ovnen som bare kan tas ut når det serveres.

Anonymkode: bf9ff...f5a

Da vet jeg at gjestene mine langt foretrekker å få maten servert 15 minutter etter ankomst og få sånn "feil" mat som jeg lager framfor å mingle i en time og få noe enkelt som har stått i ovnen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...