Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #51 Skrevet 12. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: At du jobber lenger om ettermiddagen unnskylder ikke at du ikke respekterer arbeidstiden om morgenen, det ser du da? Og siden du sier at du alltid kommer for sent, så gjelder vel det alle avtaler? Kino, kafé, legebesøk og middagsinvitasjoner? Men jeg tipper at du når fly, båt og tog? Altså ting som ikke venter på deg? Anonymkode: b65dc...8ac Har mistet mange ferjer opp gjennom tidene jeg gitt. Når jeg skal ut og fly, så ber jeg en fast venninne om å kjøre meg. Hun er alltid tidlig ute, så da rekker jeg det. Men jeg flyr maks en gang annethvert år. Toget kommet alltid for sent til, men toget var heldigvis også forsinket hver dag, så jeg rakk det. Leger er jo oftest mer forsinket enn meg, og det er ikke så ofte jeg er hos legen heller. Kino rekker jeg fordi man skal møte opp 30 min før, så da møter jeg opp 25 min før. De fleste middagsinvitasjoner jeg får sier at man skal komme i 16-tiden, så det er ikke gitt at det er 16.00 presis. De fleste jeg kjenner er litt mer laidback enn de folkene som mener deres tid er så dyrebar at det er umulig og på grensen til vennedumping om de er 5 min forsinket. På jobb har jeg forresten fleksitid Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #52 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har mistet mange ferjer opp gjennom tidene jeg gitt. Når jeg skal ut og fly, så ber jeg en fast venninne om å kjøre meg. Hun er alltid tidlig ute, så da rekker jeg det. Men jeg flyr maks en gang annethvert år. Toget kommet alltid for sent til, men toget var heldigvis også forsinket hver dag, så jeg rakk det. Leger er jo oftest mer forsinket enn meg, og det er ikke så ofte jeg er hos legen heller. Kino rekker jeg fordi man skal møte opp 30 min før, så da møter jeg opp 25 min før. De fleste middagsinvitasjoner jeg får sier at man skal komme i 16-tiden, så det er ikke gitt at det er 16.00 presis. De fleste jeg kjenner er litt mer laidback enn de folkene som mener deres tid er så dyrebar at det er umulig og på grensen til vennedumping om de er 5 min forsinket. På jobb har jeg forresten fleksitid Anonymkode: 7ee45...663 Men igjen - da er du jo egentlig ikke for sen til jobb? Anonymkode: b65dc...8ac
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #53 Skrevet 12. mai 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da er du jo ikke alltid for sen? Hvorfor svarte du som du gjorde i ditt første svar da? Om du har fleksitid og gir beskjed om at du blir litt forsinket så er du jo som de fleste andre da... Så rart. Anonymkode: b65dc...8ac Fordi tråden ikke handler om kun å komme for sent på jobb? Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #54 Skrevet 12. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer litt an på hva du skal. Hvis det går bare et tog i timen bør du prøve å gjøre avtaler på et tidspunkt som passer med litt forsinkelse. Om du er så kronisk forsinket som du sier og kommer for sent uansett, så rekker du vel ikke toget heller? Anonymkode: abdd9...c8d Jeg er 5 min forsinket og toget er 5 min forsinket. Perfect match. Men jeg kjører som regel da. Både til/fra jobb og alle andre steder jeg skal. Er bare når jeg skal til Oslo at jeg tar tog. Tør ikke kjøre i byen. Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #55 Skrevet 12. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men igjen - da er du jo egentlig ikke for sen til jobb? Anonymkode: b65dc...8ac Og det har jeg heller ikke sagt at jeg er Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #56 Skrevet 12. mai 2019 Jeg datet en som viste at han ville bli for sen, men aldri sa i fra før 5 min før. Si for eksempel at vi skulle møtes kl 18:00 på en restaurant, jeg kommer til resturantene setter meg ned å vente. Får en melding 17:55 «skal på visning klokken 18 blir 1 time forsinket». Dette skjedde flere ganger og er en av hovedgrunnene til at jeg kuttet han ut Anonymkode: c4ef0...b93
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #57 Skrevet 12. mai 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere beregner 30 min på noe som tar 15 min og kommer 15 min for tidlig? Anonymkode: 7ee45...663 Jeg beregner alltid (i overkant) god tid. Min tid er ikke mer verdifull enn andres, og det er mitt ansvar å komme til tiden. Dermed er jeg veldig ofte for tidlig ute. På jobb sitter jeg på kontoret frem til møter skal starte. Kommer ca 2 min før møtestart, da jeg antar at møtet som er satt til 11 starter 11 og ikke fem minutter over. Til private avtaler i byen stikker jeg gjerne innom en kafé, gjør kjappe småærend etc. Til private avtaler hjemme hos folk venter jeg gjerne i bilen frem til avtalen, og parkerer da slik at bilen ikke synes fra huset. Svarer på mailer, betaler regninger eller gjør andre småting som uansett på gjøres. Jeg er nok i overkant nevrotisk, og er mye mer avslappet til at andre kommer for sent enn at jeg selv gjør det, men liker ikke når folk blir mer enn 5-10 min sene uten å gi beskjed. Anonymkode: 87a5b...173
Valkyriemamma Skrevet 12. mai 2019 #58 Skrevet 12. mai 2019 Kvifor skal vi alltid stresse over tid?! Eg kjem alltid 15 min før avtalt tid, men kan fint vente til det har gått 20 min etter avtalt tid. (Altså 35 min venting). Eg trivst i mitt eige selskap, og kan alltid få tida til å gå. Har med meg strikketøy, ei bok eller mobilen. Viss vi skal nå noko, t.d. kino, går eg berre inn og finner plassen. Det som ikkje er greit, er tilfeller som dette: 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg datet en som viste at han ville bli for sen, men aldri sa i fra før 5 min før. Si for eksempel at vi skulle møtes kl 18:00 på en restaurant, jeg kommer til resturantene setter meg ned å vente. Får en melding 17:55 «skal på visning klokken 18 blir 1 time forsinket». Dette skjedde flere ganger og er en av hovedgrunnene til at jeg kuttet han ut Anonymkode: c4ef0...b93 eller viss det er møter på jobb med fleire involverte.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #59 Skrevet 12. mai 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har mistet mange ferjer opp gjennom tidene jeg gitt. Når jeg skal ut og fly, så ber jeg en fast venninne om å kjøre meg. Hun er alltid tidlig ute, så da rekker jeg det. Men jeg flyr maks en gang annethvert år. Toget kommet alltid for sent til, men toget var heldigvis også forsinket hver dag, så jeg rakk det. Leger er jo oftest mer forsinket enn meg, og det er ikke så ofte jeg er hos legen heller. Kino rekker jeg fordi man skal møte opp 30 min før, så da møter jeg opp 25 min før. De fleste middagsinvitasjoner jeg får sier at man skal komme i 16-tiden, så det er ikke gitt at det er 16.00 presis. De fleste jeg kjenner er litt mer laidback enn de folkene som mener deres tid er så dyrebar at det er umulig og på grensen til vennedumping om de er 5 min forsinket. På jobb har jeg forresten fleksitid Anonymkode: 7ee45...663 Samme hvor mye du forsvarer deg og forsøker å rettferdiggjøre og bagatellisere din egen oppførsel, endrer ikke det på realitetene - det er jævlig irriterende og respektløst! At vi ikke nødvendigvis sier noe, betyr ikke at vi ikke tenker vårt om sånne som deg. Hvorfor ikke bare ta det til etterretning og forsøke å gjøre noe med det? Anonymkode: 66d94...118
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #60 Skrevet 12. mai 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg beregner alltid (i overkant) god tid. Min tid er ikke mer verdifull enn andres, og det er mitt ansvar å komme til tiden. Dermed er jeg veldig ofte for tidlig ute. På jobb sitter jeg på kontoret frem til møter skal starte. Kommer ca 2 min før møtestart, da jeg antar at møtet som er satt til 11 starter 11 og ikke fem minutter over. Til private avtaler i byen stikker jeg gjerne innom en kafé, gjør kjappe småærend etc. Til private avtaler hjemme hos folk venter jeg gjerne i bilen frem til avtalen, og parkerer da slik at bilen ikke synes fra huset. Svarer på mailer, betaler regninger eller gjør andre småting som uansett på gjøres. Jeg er nok i overkant nevrotisk, og er mye mer avslappet til at andre kommer for sent enn at jeg selv gjør det, men liker ikke når folk blir mer enn 5-10 min sene uten å gi beskjed. Anonymkode: 87a5b...173 Jeg gir beskjed om det blir mer enn 10 min. Hvis jeg kommer mer enn 10 min forsinket, så må det ha skjedd noe. Som den gangen jeg ble 2 timer og 30 min forsinket grunnet en bilulykke. Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #61 Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme hvor mye du forsvarer deg og forsøker å rettferdiggjøre og bagatellisere din egen oppførsel, endrer ikke det på realitetene - det er jævlig irriterende og respektløst! At vi ikke nødvendigvis sier noe, betyr ikke at vi ikke tenker vårt om sånne som deg. Hvorfor ikke bare ta det til etterretning og forsøke å gjøre noe med det? Anonymkode: 66d94...118 Det er ikke respektløst å komme 5 min for sent. Det ødelegger ikke noe Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #62 Skrevet 12. mai 2019 4 minutter siden, Valkyriemamma skrev: Kvifor skal vi alltid stresse over tid?! Eg kjem alltid 15 min før avtalt tid, men kan fint vente til det har gått 20 min etter avtalt tid. (Altså 35 min venting). Eg trivst i mitt eige selskap, og kan alltid få tida til å gå. Har med meg strikketøy, ei bok eller mobilen. Viss vi skal nå noko, t.d. kino, går eg berre inn og finner plassen. Det som ikkje er greit, er tilfeller som dette: eller viss det er møter på jobb med fleire involverte. Det hjelper absolutt ikke. Du blir et stressmoment. Bare respekter tiden du er invitert til. Anonymkode: 608f4...dba
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #63 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det hjelper absolutt ikke. Du blir et stressmoment. Bare respekter tiden du er invitert til. Anonymkode: 608f4...dba Men den respekten må gå begge veier. Man kan ikke alltid komme til den tiden man er invitert til. Jeg blir ofte invitert 17.00 på hverdager. Jeg rekker jo ikke å komme hjem fra jobb en gang da. Da må jeg jo svare at jeg ikke kan respektere den tiden jeg er invitert til og heller komme 30 min etter. Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #64 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke respektløst å komme 5 min for sent. Det ødelegger ikke noe Anonymkode: 7ee45...663 Kommer du 5 min for seint til jobb hver dag i en måned har dine kolleger brukt nesten 2 arbeidstimer på å vente på deg i løpet av en måned. I tillegg er det jo oftest slik at det går fem minutter til før man er klar til å gå i gang, for vedkommende skal jo bare henge opp jakken først og komme med en eller annen unnskyldning og så finne sine papirer frem osv. Anonymkode: 5e69b...718
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #65 Skrevet 12. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men den respekten må gå begge veier. Man kan ikke alltid komme til den tiden man er invitert til. Jeg blir ofte invitert 17.00 på hverdager. Jeg rekker jo ikke å komme hjem fra jobb en gang da. Da må jeg jo svare at jeg ikke kan respektere den tiden jeg er invitert til og heller komme 30 min etter. Anonymkode: 7ee45...663 Får man en invitasjon man vet man ikke rekker da må man jo si ifra. "Jeg vil veldig gjerne komme, men pga jobb/transport kan jeg ikke være der før 17.30." Da er det rene linjer. Det er ikke det samme som slltid å komme for seint. Anonymkode: 5e69b...718
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #66 Skrevet 12. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kommer du 5 min for seint til jobb hver dag i en måned har dine kolleger brukt nesten 2 arbeidstimer på å vente på deg i løpet av en måned. I tillegg er det jo oftest slik at det går fem minutter til før man er klar til å gå i gang, for vedkommende skal jo bare henge opp jakken først og komme med en eller annen unnskyldning og så finne sine papirer frem osv. Anonymkode: 5e69b...718 Du snakker som om en hver arbeidsplass går til grunne fordi en person er forsinket. I de aller fleste yrker er det sånn at de fleste ikke er uunnværlige. Jeg kommer aldri for sent på jobb. Jeg har innstilt hodet på at jeg jobber 8-16 og ikke har fleksitid. Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #67 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Får man en invitasjon man vet man ikke rekker da må man jo si ifra. "Jeg vil veldig gjerne komme, men pga jobb/transport kan jeg ikke være der før 17.30." Da er det rene linjer. Det er ikke det samme som slltid å komme for seint. Anonymkode: 5e69b...718 Men da får man ofte svaret «da får du kald mat. Vi andre spiser 17.00» Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #68 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du snakker som om en hver arbeidsplass går til grunne fordi en person er forsinket. I de aller fleste yrker er det sånn at de fleste ikke er uunnværlige. Jeg kommer aldri for sent på jobb. Jeg har innstilt hodet på at jeg jobber 8-16 og ikke har fleksitid. Anonymkode: 7ee45...663 Selvfølgelig går ikke arbeidsplassen til grunne, men det er dårlig arbeidsmoral og respektløst over for kollegene å alltid være for sein. Hvorfor skal de bruke sin arbeidstid på å vente på en person som bare ikke gidder passe tiden? Anonymkode: 5e69b...718
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #69 Skrevet 12. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig går ikke arbeidsplassen til grunne, men det er dårlig arbeidsmoral og respektløst over for kollegene å alltid være for sein. Hvorfor skal de bruke sin arbeidstid på å vente på en person som bare ikke gidder passe tiden? Anonymkode: 5e69b...718 Hvorfor skal de vente på en person i stedet for å begynne å jobbe? Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #70 Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da får man ofte svaret «da får du kald mat. Vi andre spiser 17.00» Anonymkode: 7ee45...663 Vertskapet må jo få lov å bestemme når de serverer mat. Det du oppnår med å si ifra er rene linjer, så ingen blir sur for at du kommer dalrende lenge etter alle andre. Om de inviterer flere kan du jo ikke forlange at de skal endre alle sine planer for å tekkes deg. Anonymkode: 5e69b...718
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #71 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal de vente på en person i stedet for å begynne å jobbe? Anonymkode: 7ee45...663 Ofte blir møter/prosjektarbeide meningsløst om ikke folk er til stede. Anonymkode: 5e69b...718
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #72 Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ofte blir møter/prosjektarbeide meningsløst om ikke folk er til stede. Anonymkode: 5e69b...718 Møter klokken 08.00 er meningsløst. Alle møter ved arbeidsstart er meningsløse. Det kan skje mye i trafikken om morgenen Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #73 Skrevet 12. mai 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vertskapet må jo få lov å bestemme når de serverer mat. Det du oppnår med å si ifra er rene linjer, så ingen blir sur for at du kommer dalrende lenge etter alle andre. Om de inviterer flere kan du jo ikke forlange at de skal endre alle sine planer for å tekkes deg. Anonymkode: 5e69b...718 Men da kan de heller ikke vente at jeg kommer over hodet. Jeg spiser ikke kald middag fordi jeg jobber. Anonymkode: 7ee45...663
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #74 Skrevet 12. mai 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men den respekten må gå begge veier. Man kan ikke alltid komme til den tiden man er invitert til. Jeg blir ofte invitert 17.00 på hverdager. Jeg rekker jo ikke å komme hjem fra jobb en gang da. Da må jeg jo svare at jeg ikke kan respektere den tiden jeg er invitert til og heller komme 30 min etter. Anonymkode: 7ee45...663 Da gjør man en avtale om det. Det er ikke å komme for sent. Jeg vil legge til at om man velger å komme 14 timer fir tidlig til en avtale på en café, så er det opp til hver enkelt. Men dersom man er invitert hjem til noen så kommer man ikke tidligere enn invitasjonen sier. Anonymkode: 608f4...dba
Mostly Harmless Skrevet 12. mai 2019 #75 Skrevet 12. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Om jeg beregner 10 min på en vei som tar 5 min, så kommer jeg likevel for sent. Du forstår vel at det ikke er med vilje? Anonymkode: 7ee45...663 Hvorfor tror du veien tar fem minutter hvis du aldri kommer frem på fem minutter? Fem minutter er ikke så farlig med mindre man skal rekke toget/jobb uten fleksitid/eksamen eller lignende. Men så har man sjarmørene som klarer å rekke eksamen, men synes det er helt kurant å la andre vente i tre kvarter når ikke får konsekvenser for dem selv. Jeg hadde en slik venninne, og endte med å gi henne ti minutter, og var hun ikke kommet til da, så gikk jeg. Hun fikk alltid velge tidspunkt, men lærte aldri å respektere tiden med et ok slingringsmonn, så vi mistet kontakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå