Gå til innhold

Kjenner dere noen som alltid kommer for sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei i min krets som alltid er forsinket, noen ganger mye også. 

Syns der er slitsomt og respektløst, men er usikker på hva men kan gjøre med det.

Kjenner du noen kroniske forsentkommere,  og hva gjør du med det?

Anonymkode: a5c27...ed6

Fortsetter under...

Skrevet

Har en kollega som er slik. Er kjempefrustrerende! Og ja, respektløst over for oss andre som gang på gang sitter og venter uten å kunne komme skikkelig i gang. Jeg vet ikke om det er noe å gjøre. Hun har alltid en ny unnskyldning, og så er hun en nøkkelpersoner det ikke er enkelt å erstatte. 

Anonymkode: 5e69b...718

Skrevet

Ja, jeg er det

Anonymkode: 38679...d52

Skrevet

Ja, en barndomsvenninne. Jeg synes det er respektløst og man kaster bort andres tid. Jeg ga beskjed til henne om hva jeg synes om det. Hun ble jo sur som ei potte og ingenting endret seg. Planlegger sjeldent noe med henne lengre.

Skrevet

Det aller, aller verste er folk som alltid kommer for tidlig. 

Enten om man skal ha barnebursdag, fest, har en avtale og skal bli hentet til et gitt klokkeslett..

Jeg har både folk som er litt sent ute og folk som er for tidlig ute i min omgangskrets. Og sistnevnte gir meg magesår, fordi de påfører meg stress selv om jeg er i rute. De står der liksom og tripper, sånn at jeg føler at jeg er sent ute, selv om det er 20 min til vi egentlig skulle møtes. 

Anonymkode: 608f4...dba

Skrevet

Min søster og hennes familie lommer alltid for sent og har generelt lite respekt for andres tid. Kom feks for sent til middagen i dåpen til sønnen vår. 

Det jeg har gjort er å slutte å stresse for å komme tidsnok til henne. Kommer når det passer oss. Føles godt.

Anonymkode: de2b1...95d

Annonse

Skrevet

Jeg kommer alltid for sent. Bare 5-10 min. Men alle vet det 

Anonymkode: 7ee45...663

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer alltid for sent. Bare 5-10 min. Men alle vet det 

At alle vet det betyr ikke at det er greit. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

At alle vet det betyr ikke at det er greit. 

Nei, det er mulig. Men uansett hva jeg gjør for å komme tidsnok, så går det ikke

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, det er mulig. Men uansett hva jeg gjør for å komme tidsnok, så går det ikke

Seriøst! Om du starter hjemmefra 5 min før, kommer du 5 min før frem. Det er ikke rakettvitenskap...

Skrevet

Seriøst! Om du starter hjemmefra 5 min før, kommer du 5 min før frem. Det er ikke rakettvitenskap...

Ja, seriøst. Reiser jeg 5 min før, så kan du banne på at jeg kommer bak en syklist eller trafikksinke eller noe annet. 

Uansett. Alle vet om det og jeg er helt ærlig med at jeg alltid er forsinket. Ingen etterlyser meg før det er gått 10 min heller. Blir det mer enn 10 min, så ringer jeg og sier fra

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det heter latskap. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 99456...d07

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det heter latskap. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 99456...d07

Det må du gjerne mene. Men det har veldig lite med latskap å gjøre. Det er til og med forsket på dette. 

Annonse

Skrevet

Svigerinnen min er kronisk for sen. Om det er julemiddag eller egne barn sin dåp/konfirmasjon så må alle vente på dem. 

Det er en egoisme som er ganske imponerende, faktisk. Fullstendig uten respekt for andres tid. Hun har kommet langt med et sjarmerende smil og oppgitt ‘typisk meg, altså’, men når man bikker 50 er det ikke mange som lar seg sjarmere. 

Et foreldrepar i klassen til ene barnet mitt er også alltid sene. De har ansvarsfulle jobber, begge to, og jeg skjønner ikke hvordan de får hverdagen med tre barn, to krevende og synlige (offentlige) jobber til å gå opp med så dårlig evne til å planlegge tiden sin. Vi bor i en utkantkommune og mannen som er ordfører og mye på reis får stadig båten til byen til å vente på han. Så da sitter en full båt med passasjerer som har egne avtaler å nå og venter i både 5 og 10 minutt. 

Folk som alltid er sene er frekkere enn flatlusa!

Anonymkode: b65dc...8ac

Skrevet

Men de som kommer 20-30 min for tidlig har respekt for andres tid? 

Skrevet

Men de som kommer 20-30 min for tidlig har respekt for andres tid? 

Nei? Var det spørsmålet i denne tråden?

Skrevet

Nei? Var det spørsmålet i denne tråden?

Alle begrunner forsentkomming med mangel på respekt for andres tid, og da kan det være rimelig å spørre om man anser det som respekt for andres tid å komme for tidlig.

Skrevet

Ja, mannen min og hele hans familie kommer så og si alltid minimum en halvtime for sent, gjerne opp mot to timer. Den ene verre enn den andre. Mannen min kommer alltid for sent på jobb. Jeg kommer for sent noen få ganger og hver gang skyldes det at mannen min må ventes på eller ikke har gjort det han skulle. 

Anonymkode: 086b7...64a

Skrevet

Jeg hadde en venninne som alltid var sen. En gang møtte jeg opp 45 min etter avtalt tid og lot vær å svare på mobilen i forkant. Da var hun grisesur for hun hadde ventet i et helt kvarter. Tanken på at jeg hadde vært nødt til å vente en halvtime på henne om jeg hadde møtt til riktig tid hadde hun ikke tenkt på før jeg sa det. Da holdt hun munn. Ble litt bedre etter det, men ikke mye. Vi studertesammen og hun var en av de jeg ikke opprettholdt kontakten med. 

Anonymkode: a5869...360

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle begrunner forsentkomming med mangel på respekt for andres tid, og da kan det være rimelig å spørre om man anser det som respekt for andres tid å komme for tidlig.

Det å ikke respektere et avtalt klokkeslett er vel like lite akseptert uansett hvilke vei det går? I begge tilfellene antar man at ens egne planer og ønsker er viktigere enn andres. 

Skrevet

Ja, mannen min og hele hans familie kommer så og si alltid minimum en halvtime for sent, gjerne opp mot to timer. Den ene verre enn den andre. Mannen min kommer alltid for sent på jobb. Jeg kommer for sent noen få ganger og hver gang skyldes det at mannen min må ventes på eller ikke har gjort det han skulle. 

Anonymkode: 086b7...64a

Da hadde min svigerfamilie fått kald mat ved middagsbesøk.

Anonymkode: a5869...360

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det å ikke respektere et avtalt klokkeslett er vel like lite akseptert uansett hvilke vei det går? I begge tilfellene antar man at ens egne planer og ønsker er viktigere enn andres. 

Det er faktisk mindre akseptert å komme 5 min for sent enn å komme 20 min for tidlig.

Skrevet
2 minutter siden, sug lut skrev:

Kjente. Har droppet dem.

Dropper du de som kommer for tidlig også? 

De som kommer 16.00 er akseptert, de som kommer 16.05 droppes og de som kommer 15.55 droppes. 

Skrevet

Dropper du de som kommer for tidlig også? 

De som kommer 16.00 er akseptert, de som kommer 16.05 droppes og de som kommer 15.55 droppes. 

Jeg har ingen i omgangskretsen som kommer uakseptabelt tidlig. Ti min til eller fra er innafor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...