Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #51 Skrevet 10. mai 2019 Jeg har en kjole fra byTiMo 😍 den er såååååååå fin. Anonymkode: 79d61...938
Admin Skrevet 10. mai 2019 #52 Skrevet 10. mai 2019 Tråden er ryddet for avsporinger og negativ brukerdebatt. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #53 Skrevet 10. mai 2019 Jeg synes at kjolen var fin, men jeg synes ikke at den passer til 17.mai. Kanskje til festen på kvelden, men ikke til bruk på dagen. Dersom jeg ikke bruker bunaden min, bruker jeg en blå eller rød knekort (eller litt kortere) enkel kjole med passende tilbehør. Blir det ikke bunad, blir det rødt, hvitt og blått. Det er det som er 17.mai for meg. Anonymkode: 0e9be...c53
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #54 Skrevet 11. mai 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ganske spesielt at det kommer så brått på. Bunaden er «plutselig» for liten. Jeg har også gått mye ned i vekt, men da kom det ikke som noen bombe at bunaden var alt for stor og det sjekka jeg for lenge siden og fikk den sydd inn. Du spør etter meninger på kjolen du linker til og da mener jeg du må tåle at folk ikke er enige med deg. Igjen. Anonymkode: 06b9c...43e For å ta det siste først ; jeg tåler helt fint at noen ikke er enig med meg. Når det kommer til bunaden har jeg ganske enkelt bare tenkt « den kan helt sikkert brukes i år» . Planen er å få sydd den inn når jeg har kommet dit jeg vil være vektmessig og ser at jeg klarer å holde vekten der. Bunaden fungerer bare ikke i år. Spesielt over brystene ser det bare veldig rart ut. Det er mulig ikke folk som ser meg i den ikke vil tenke mye over det men jeg føler meg ikke fin i den nå. Jeg synes i grunn at på en dag som 17 mai så bør man få lov å føle seg fin
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #55 Skrevet 11. mai 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en kjole fra byTiMo 😍 den er såååååååå fin. Anonymkode: 79d61...938 Det kan jeg tenke meg at den er😊
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #56 Skrevet 11. mai 2019 38 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: For å ta det siste først ; jeg tåler helt fint at noen ikke er enig med meg. Når det kommer til bunaden har jeg ganske enkelt bare tenkt « den kan helt sikkert brukes i år» . Planen er å få sydd den inn når jeg har kommet dit jeg vil være vektmessig og ser at jeg klarer å holde vekten der. Bunaden fungerer bare ikke i år. Spesielt over brystene ser det bare veldig rart ut. Det er mulig ikke folk som ser meg i den ikke vil tenke mye over det men jeg føler meg ikke fin i den nå. Jeg synes i grunn at på en dag som 17 mai så bør man få lov å føle seg fin Skjønner deg veldig godt HI. Det er fort gjort å tenke akkurat slik, hadde nok sitter i nøyaktig samme situasjon selv og du vil uansett trenge å bygge opp en ny garderobe av pentøy. kjolen du linket til er ikke min stil, men absolutt passsende for 17.mai feiring! Anonymkode: 14c41...0a2
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #57 Skrevet 11. mai 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Trist lesning... historie, tradisjon, tilhørighet, kultur, kunsthåndtverk - kanskje noe du bør bruke bittelitt av det neste året ditt på? Anonymkode: 962f7...c14 Hehe. Ja, for det betyr folk seg om i hverdagen! Det er ikke derfor de har på bunad, de har den på fordi de tror at andre tenker "se, jeg har råd til bunad!". (Tilnærmet alle i Norge har råd til bunad,da, men..). Etter 17.mai og konfirmasjoner går de på HM og kjøper seg klær. Som er sydd i u-land av folk under press. Klær med store feil ig skjevheter. Kunsthåndverk, sa du? Forresten eier jeg en bunad, men den bruker jeg ikke gitt. Anonymkode: 4dbff...026
Nodisc Skrevet 11. mai 2019 #58 Skrevet 11. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hehe. Ja, for det betyr folk seg om i hverdagen! Det er ikke derfor de har på bunad, de har den på fordi de tror at andre tenker "se, jeg har råd til bunad!". (Tilnærmet alle i Norge har råd til bunad,da, men..). Etter 17.mai og konfirmasjoner går de på HM og kjøper seg klær. Som er sydd i u-land av folk under press. Klær med store feil ig skjevheter. Kunsthåndverk, sa du? Forresten eier jeg en bunad, men den bruker jeg ikke gitt. Anonymkode: 4dbff...026 😳
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #59 Skrevet 11. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skjønner deg veldig godt HI. Det er fort gjort å tenke akkurat slik, hadde nok sitter i nøyaktig samme situasjon selv og du vil uansett trenge å bygge opp en ny garderobe av pentøy. kjolen du linket til er ikke min stil, men absolutt passsende for 17.mai feiring! Anonymkode: 14c41...0a2 Takk😊.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #60 Skrevet 11. mai 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: HI, den første kjolen du la ut var nesten skremmende å se. Altså, ikke kjolen, men modellen - det så ut som meg selv da jeg var en god del yngre. Hjelpes så likt! Det var faktisk litt spooky å se! Men kjolen var fin Jeg vet ikke om jeg har noe å ha på meg. Mulig jeg har en svart bukse, men tror faktisk ikke den passer. Og ingen bluse. Hvis det blir litt kaldt så har jeg en jakke som er såpass fin at hvis buksen passer så kan det hende at jeg lurer meg ut likevel for å se på toget. Men kan ikke være noe sted, for har faktisk ikke finklær i det hele tatt lenger. Har av den grunn ikke vært ute på flere 17. mai'er, og det er egentlig litt trist. (ingen barn det går utover... regner med at det spørsmålet også kommer). Anonymkode: 962f7...c14 Ta deg en tur på loppemarked i helgen. Der finner du sikkert pentøy for nesten ingenting. Anonymkode: 8d677...b92
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #61 Skrevet 11. mai 2019 Jeg synes kjolen var fin, med unntak av at jeg ikke liker fargen. Til 17.mai synes jeg likevell ikke den passer. Den er for lang til å leke i og ser for "sart" ut. Jeg oppfatter det som en innekjole som du bør ha tynne sko til. Det fungerer ikke slik vi feirer 17.mai i hvertal. Vi trenger klær og sko vi kan gå noen kilometer i, som ikke er for kaldt og som vi kan gjennomføre eggeløp of sekkeløp i. Den kjolen passer bedre til en formell middag og vals enn tog, grilling og trillebårløp. Anonymkode: 8d677...b92
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #62 Skrevet 11. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg synes kjolen var fin, med unntak av at jeg ikke liker fargen. Til 17.mai synes jeg likevell ikke den passer. Den er for lang til å leke i og ser for "sart" ut. Jeg oppfatter det som en innekjole som du bør ha tynne sko til. Det fungerer ikke slik vi feirer 17.mai i hvertal. Vi trenger klær og sko vi kan gå noen kilometer i, som ikke er for kaldt og som vi kan gjennomføre eggeløp of sekkeløp i. Den kjolen passer bedre til en formell middag og vals enn tog, grilling og trillebårløp. Anonymkode: 8d677...b92 Jeg kommer ikke til å leke i kjolen😊. Blir ikke noe grilling heller med kjolen . Ser nå at antrekk selvsagt har en sammenheng med hva man skal foreta seg i antrekket. Her blir det i grunn å se på toget. Være på skolen for å høre barna synge og møte andre foreldre. Det er kun barna som leker. Ikke skal jeg traske langt heller . Etter dette så skal vi rett i selskap
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #63 Skrevet 11. mai 2019 28 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg kommer ikke til å leke i kjolen😊. Blir ikke noe grilling heller med kjolen . Ser nå at antrekk selvsagt har en sammenheng med hva man skal foreta seg i antrekket. Her blir det i grunn å se på toget. Være på skolen for å høre barna synge og møte andre foreldre. Det er kun barna som leker. Ikke skal jeg traske langt heller . Etter dette så skal vi rett i selskap Tim 17 mai feiringen skal dere gjøre på deres måte skjønner jeg. For fine til vanlig feiring med leker og grilling? Ungene da? De synes jo det er gøy å ha med foreldre? Anonymkode: 98609...58a
*Miss Marple* Skrevet 11. mai 2019 #64 Skrevet 11. mai 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tim 17 mai feiringen skal dere gjøre på deres måte skjønner jeg. For fine til vanlig feiring med leker og grilling? Ungene da? De synes jo det er gøy å ha med foreldre? Anonymkode: 98609...58a Å. Du. Store. Alpakka.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #65 Skrevet 11. mai 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tim 17 mai feiringen skal dere gjøre på deres måte skjønner jeg. For fine til vanlig feiring med leker og grilling? Ungene da? De synes jo det er gøy å ha med foreldre? Anonymkode: 98609...58a Jøss, du er en sprø stalker. Anonymkode: c8cfd...58f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #66 Skrevet 11. mai 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tim 17 mai feiringen skal dere gjøre på deres måte skjønner jeg. For fine til vanlig feiring med leker og grilling? Ungene da? De synes jo det er gøy å ha med foreldre? Anonymkode: 98609...58a Altså ... 17 mai handler om tradisjon. For oss er det tradisjon med 17 mai selskap. Ikke grilling . Det betyr ikke på noen måte at det er feil med grilling på 17 mai. På barnas skole er lekene for barna. Ulike klasser har ulike oppgaver på 17 mai. I år har vi ingen oppgaver. Ett år stod vi ansvarlig for leker. Det året ville jeg ikke valgt den omtalte kjolen . Vi er med barna hele dagen. Bare fordi vi ikke har samme tradisjon betyr det ikke at slik vi feirer er feil
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #67 Skrevet 11. mai 2019 17 timer siden, Graciegirl skrev: Kjære Mamma til... Håper du finner en fin kjole til 17. mai. Jeg er sikker på at du blir fin! Så god du er som har fått til å gå ned i vekt. Jeg har selv gått ned en del og har opplevd det som både tøft og vanskelig. Noe av det som har motivert meg underveis er nettopp det å kunne passe inn i nye plagg og fasonger. I år skal jeg også spandere en ny "outfit" til 17.mai, fordi jeg har lyst til det! Her er det bare å feire nasjonaldag, ny kjole, vektnedgang og det du ellers måtte ønske å ferie. Så koselig svar du skrev 🌷❤ Anonymkode: 39d87...754
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #68 Skrevet 11. mai 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Ganske spesielt at det kommer så brått på. Bunaden er «plutselig» for liten. Jeg har også gått mye ned i vekt, men da kom det ikke som noen bombe at bunaden var alt for stor og det sjekka jeg for lenge siden og fikk den sydd inn. Du spør etter meninger på kjolen du linker til og da mener jeg du må tåle at folk ikke er enige med deg. Igjen. Anonymkode: 06b9c...43e Men hvis hun var ferdig med å slanke seg for 2 uker siden, så var det vel kanskje dumt å sy inn bunaden for 3 måneder siden for å få den klar til 17. mai? Det er jo litt kø nå når det nærmer seg 17. mai, så man må jo gjøre dette i god tid. Anonymkode: 30982...0de
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #69 Skrevet 11. mai 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tim 17 mai feiringen skal dere gjøre på deres måte skjønner jeg. For fine til vanlig feiring med leker og grilling? Ungene da? De synes jo det er gøy å ha med foreldre? Anonymkode: 98609...58a "Vanlig feiring med leker og grilling" - når ble det bestemt at det å grille er en 17.mai-aktivitet? Jeg kjenner ingen som griller på 17. mai. Har aldri gjort det selv, og kommer aldri til å gjøre det. Men det er helt uproblematisk for meg om jeg plutselig skulle høre at noen gjør det. Det er ungene som leker på 17.mai, og bare foreldrene til de veldig små trenger å være med å leke med dem. Anonymkode: 0e9be...c53
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #70 Skrevet 11. mai 2019 14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Altså ... 17 mai handler om tradisjon. For oss er det tradisjon med 17 mai selskap. Ikke grilling . Det betyr ikke på noen måte at det er feil med grilling på 17 mai. På barnas skole er lekene for barna. Ulike klasser har ulike oppgaver på 17 mai. I år har vi ingen oppgaver. Ett år stod vi ansvarlig for leker. Det året ville jeg ikke valgt den omtalte kjolen . Vi er med barna hele dagen. Bare fordi vi ikke har samme tradisjon betyr det ikke at slik vi feirer er feil Har aldri før hørt om skoler hvor leker er kun for barna. Alle er jo med. De fleste skoler har jo også utkledd fotballkamp mellom barn og foreldre. Dette er jo mest barnas dag, ikke en dag for «finere selskap». Blir bare oppgitt over folk som må omskrive alt til SITT behov. Anonymkode: 98609...58a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #71 Skrevet 11. mai 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har aldri før hørt om skoler hvor leker er kun for barna. Alle er jo med. De fleste skoler har jo også utkledd fotballkamp mellom barn og foreldre. Dette er jo mest barnas dag, ikke en dag for «finere selskap». Blir bare oppgitt over folk som må omskrive alt til SITT behov. Anonymkode: 98609...58a Det er jo akkurat dette du gjør hele tiden. Herrejesus, for et slitsomt gnag du er. Anonymkode: c8cfd...58f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #72 Skrevet 11. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har aldri før hørt om skoler hvor leker er kun for barna. Alle er jo med. De fleste skoler har jo også utkledd fotballkamp mellom barn og foreldre. Dette er jo mest barnas dag, ikke en dag for «finere selskap». Blir bare oppgitt over folk som må omskrive alt til SITT behov. Anonymkode: 98609...58a Da må vår skole skille seg markant ut. Det fungerer godt for både barn og voksne så det må vel være bra. 17 mai er dagen hvor vi alle feirer Norges dag. Store som små. Unger og voksne koser seg
amandine Skrevet 11. mai 2019 #73 Skrevet 11. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hehe. Ja, for det betyr folk seg om i hverdagen! Det er ikke derfor de har på bunad, de har den på fordi de tror at andre tenker "se, jeg har råd til bunad!". (Tilnærmet alle i Norge har råd til bunad,da, men..). Etter 17.mai og konfirmasjoner går de på HM og kjøper seg klær. Som er sydd i u-land av folk under press. Klær med store feil ig skjevheter. Kunsthåndverk, sa du? Forresten eier jeg en bunad, men den bruker jeg ikke gitt. Anonymkode: 4dbff...026 Ikke at det bryr meg det minste hva du mener, men du tar feil. Hvis det er meg og min bunad du har i tankene. Jeg har hverken skjeve klær fra underbetalte sultne arbeidere eller en bunad jeg bruker som statussymbol. Jeg har få klær men av god kvalitet, og bunaden min er sydd av min bestemor for 40 år siden, den er et utrolig viktig plagg for meg, den bærer tradisjon og historie i familien.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #74 Skrevet 11. mai 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo akkurat dette du gjør hele tiden. Herrejesus, for et slitsomt gnag du er. Anonymkode: c8cfd...58f Nei, dette er jo det hi gjør i alle sine tråder. Venter på neste sesong, gjør det som «er best for familien» (les seg selv). Det er gnag det. Anonymkode: 98609...58a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #75 Skrevet 11. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, dette er jo det hi gjør i alle sine tråder. Venter på neste sesong, gjør det som «er best for familien» (les seg selv). Det er gnag det. Anonymkode: 98609...58a Akkurat, hi sine tråder, ikke dine tråder. Det er hi sin tråd, og hva hun skriver er ikke din sak, hun kan skrive hva hun vil. Du kan hoppe over tråden i stedet for å være ei grinete kjerring. Det er dine innlegg som har blitt slettet i tråden, fordi du gnager og gnager om ting som ikke har noe med hi sitt innlegg å gjøre. Og nå er du i gang igjen. Anonymkode: c8cfd...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå