Gå til innhold

Du som ikke skal bruke bunad på 17 mai...

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det viktigste er ikke hva du har på deg men at du kommer deg ut og er med på feiringen . Er det økonomi som gjør at du ikke har penklær? Det finnes mye under gis bort på finn❤️

Jeg har faktisk sjekket finn i nærområdet, men ikke noe som vil passe i min størrelse. Men, jeg skal lage meg noe god mat og kose meg uansett om det blir tur ut eller ei :)

Den andre kjolen noen linket til, den blå, den synes jeg også var fin, men ikke fullt så feststemt som den du linket til, Hi. På 17. mai synes jeg godt man kan være ordentlig feststemt om man kan :)

Ps... husk å få bunaden din lagt inn til neste år, da ;)

Anonymkode: 962f7...c14

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI, den første kjolen du la ut var nesten skremmende å se. Altså, ikke kjolen, men modellen - det så ut som meg selv da jeg var en god del yngre. Hjelpes så likt! Det var faktisk litt spooky å se! 

Men kjolen var fin :)

Jeg vet ikke om jeg har noe å ha på meg. Mulig jeg har en svart bukse, men tror faktisk ikke den passer. Og ingen bluse. Hvis det blir litt kaldt så har jeg en jakke som er såpass fin at hvis buksen passer så kan det hende at jeg lurer meg ut likevel for å se på toget. Men kan ikke være noe sted, for har faktisk ikke finklær i det hele tatt lenger. Har av den grunn ikke vært ute på flere 17. mai'er, og det er egentlig litt trist. (ingen barn det går utover... regner med at det spørsmålet også kommer).

Selvfølgelig skal du gå ut. Du tar på deg det fineste du har, det er faktisk bra nok. :)

Anonymkode: c8cfd...58f

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skal du gå ut. Du tar på deg det fineste du har, det er faktisk bra nok. :)

Hvis jeg ikke har annen bukse enn blå jeans så holder jeg meg heller hjemme. Selv om jeg her helt enig i holdningen din. Jeg ville heller ikke tenkt stygt om andre kom i det på 17. mai, men for meg blir det bare feil, da vil jeg føle meg så lite vel at jeg ikke har glede av det blant alle de andre feststemte.

Skrevet

Har du ingenting fra før som passer?

Anonymkode: 8d677...b92

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI, den første kjolen du la ut var nesten skremmende å se. Altså, ikke kjolen, men modellen - det så ut som meg selv da jeg var en god del yngre. Hjelpes så likt! Det var faktisk litt spooky å se! 

Men kjolen var fin :)

Jeg vet ikke om jeg har noe å ha på meg. Mulig jeg har en svart bukse, men tror faktisk ikke den passer. Og ingen bluse. Hvis det blir litt kaldt så har jeg en jakke som er såpass fin at hvis buksen passer så kan det hende at jeg lurer meg ut likevel for å se på toget. Men kan ikke være noe sted, for har faktisk ikke finklær i det hele tatt lenger. Har av den grunn ikke vært ute på flere 17. mai'er, og det er egentlig litt trist. (ingen barn det går utover... regner med at det spørsmålet også kommer).

Ta deg en tur på loppemarked i helgen. Der kan du sikkert finne en kjole du liker til nesten ingenting. Forrige uke kjøpte jeg en fantastisk silkekjole til 50 kr og pensko til 20 kr. Det var ikke mulig å se at noen av dem var brukt.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ingenting fra før som passer?

Jeg har haugevis av sommerkjoler som sikkert passer men de passer ikke til 17 mai. Alt pentøy er for stort 

Skrevet
4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg har haugevis av sommerkjoler som sikkert passer men de passer ikke til 17 mai. Alt pentøy er for stort 

Har du virkelig ingen klassisk kjole? Gjør ingenting om det er litt stort.

Anonymkode: e2420...fbd

Skrevet
5 timer siden, amandine skrev:

Jeg hadde heller ikke valgt en lang selskapskjole til 17.mai, hadde jeg vært uten bunad hadde jeg valgt noe litt klassisk og enkelt i mørk blått og hvitt med 17.maisløyfe.

Vært uten bunad. Som om det er noe å "være uten". Bunader er grelle. Hvis målet er å se ut som en dement oldemor som rasket frem noe fra skapet, så vær så god...

Anonymkode: d5440...9e1

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vært uten bunad. Som om det er noe å "være uten". Bunader er grelle. Hvis målet er å se ut som en dement oldemor som rasket frem noe fra skapet, så vær så god...

Anonymkode: d5440...9e1

Trist lesning... historie, tradisjon, tilhørighet, kultur, kunsthåndtverk - kanskje noe du bør bruke bittelitt av det neste året ditt på?

Skrevet
13 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nei nei nei, nå må du ikke skryte alt for mye, da kommer nok anonym 58a stormende igjen 😂 Gratulerer med vekttapet, det er gøy når man ser det på tøyet :)

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du virkelig ingen klassisk kjole? Gjør ingenting om det er litt stort.

Anonymkode: e2420...fbd

Jeg har ingen klassisk kjole som passer til 17 mai nei. Jeg vil ha på meg en pen kjole jeg føler meg flott i som faktisk passer. Er det ille å kjøpe en ny kjole mener du? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei nei nei, nå må du ikke skryte alt for mye, da kommer nok anonym 58a stormende igjen 😂 Gratulerer med vekttapet, det er gøy når man ser det på tøyet :)

Tusen takk!! Det har vært hard jobbing men Gud bedre som det har vært verdt det. 😊

Skrevet

Kjære Mamma til...

Håper du finner en fin kjole til 17. mai. Jeg er sikker på at du blir fin!

Så god du er som har fått til å gå ned i vekt. Jeg har selv gått ned en del og har opplevd det som både tøft og vanskelig. 
Noe av det som har motivert meg underveis er nettopp det å kunne passe inn i nye plagg og fasonger. 
I år skal jeg også spandere en ny "outfit" til 17.mai, fordi jeg har lyst til det! 

Her er det bare å feire nasjonaldag, ny kjole, vektnedgang og det du ellers måtte ønske å ferie. 

Skrevet

Aner faktisk ikke hva jeg skal ha på meg dersom bunaden ikke passer. Er gravid i 5. måned, så det er en mulighet for at den ikke gjør det, men jeg har liksom brukt den de siste 20 siste årene på 17. mai, så jeg vet heller ikke hva annet man kan kle på seg, har liksom bare bunad eller julekjole.

Skal prøve bunaden i helga og se om den passer, og evt skylle opp skjorta.

Anonymkode: b3ae7...6f8

Skrevet
17 minutter siden, Graciegirl skrev:

Kjære Mamma til...

Håper du finner en fin kjole til 17. mai. Jeg er sikker på at du blir fin!

Så god du er som har fått til å gå ned i vekt. Jeg har selv gått ned en del og har opplevd det som både tøft og vanskelig. 
Noe av det som har motivert meg underveis er nettopp det å kunne passe inn i nye plagg og fasonger. 
I år skal jeg også spandere en ny "outfit" til 17.mai, fordi jeg har lyst til det! 

Her er det bare å feire nasjonaldag, ny kjole, vektnedgang og det du ellers måtte ønske å ferie. 

Tusen takk for ett veldig hyggelig svar😊

Skrevet
2 timer siden, Pashla skrev:

Nydelig kjole. Gå for den.

Jeg skal dra å prøve den i morgen og hvis den er pen på så kjøper jeg den😊😊

Skrevet

Jeg har kjøpt en helt fantastisk nydelig buksedress fra Floyd som jeg skal ha 😁 så fornøyd

Skrevet

Litt enig i at lang kjole ikke er heeelt passende på 17., selv om den rosa var veldig fin altså 😊

Jeg skal ha denne tror jeg....

AC458B64-C38C-46FE-85F8-5753F3659518.thumb.png.c74a85516687213cd36a818fde0346e7.png....med en marine blazer eller noe... allværsjakke (neida) 🤪❄️💦

Skrevet
6 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ganske spesielt at det kommer så brått på. Bunaden er «plutselig» for liten. Jeg har også gått mye ned i vekt, men da kom det ikke som noen bombe at bunaden var alt for stor og det sjekka jeg for lenge siden og fikk den sydd inn. 

Du spør etter meninger på kjolen du linker til og da mener jeg du må tåle at folk ikke er enige med deg. Igjen. 

Anonymkode: 06b9c...43e

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ganske spesielt at det kommer så brått på. Bunaden er «plutselig» for liten. Jeg har også gått mye ned i vekt, men da kom det ikke som noen bombe at bunaden var alt for stor og det sjekka jeg for lenge siden og fikk den sydd inn. 

Du spør etter meninger på kjolen du linker til og da mener jeg du må tåle at folk ikke er enige med deg. Igjen. 

Hun tåler da at folk ikke er enig med henne.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ganske spesielt å tro at alle er som deg... eller skriver du bare for å fremheve hvor flink du selv er...? Det er slik du fremstiller deg selv, nemlig.

Jeg har svart tidligere i tråden, har ikke noe finklær - tro det eller ei, men selv om jeg har hatt det slik i flere år så kom det brått på meg i går da jeg atter en gang innså at jeg heller ikke i år har noe å ha på meg på 17. mai.

En venninne av meg som hadde en god del ekstra kilo skulle bare gå ned litt slik at hun kom inn i bunaden. Hun kom godt i gang, så skjedde det veldig mye annet i livet hennes som gjorde at det siste som stod i hodet hennes var bunaden hun hadde tenkt på flere måneder før. Tre dager før 17. mai oppdaget hun at den var for stor til at hun kunne bruke den det året. Slikt skjer.

Men du har vel perfekt kontroll på alle små detaljer i livet ditt til enhver tid uansett, tenker jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...