Gå til innhold

Du som ikke skal bruke bunad på 17 mai...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bunad er plutselig blitt for stor så jeg må bruke noe annet. Hva velger dere som ikke skal bruke bunad? 

Fortsetter under...

Skrevet

Nå blir jeg vel slaktet her men jeg skal bruke festdrakt å er fornøyd med det.

Screenshot_20190510-092346_Chrome.jpg

Anonymkode: 1ec46...19a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Niesen min har akkurat denne, og den er kjempefin :)

Anonymkode: 0adf6...619

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den var veldig pen. Ingen grunn til slakt det, vel!

Anonymkode: 6afe2...273

Annonse

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Niesen min har akkurat denne, og den er kjempefin :)

Så bra :) Kjøpte den i år så blir første 17.mai jeg bruker den :)

Skrevet
5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

https://www.floyd.no/knytekjole-wrappy-dus-rosa jeg lurer på å kjøpe denne. Synes den ser enkel og pen ut. Jeg trodde bunaden ville passe men det ser dessverre ikke bra ut 

Så morsom kjole, som kan brukes på flere måter! Veldig pen, godt valg for syttendemai også.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den var veldig pen. Ingen grunn til slakt det, vel!

Har bare vært så mange kommentarer her om hvor billig festdrakt ser ut å hvor stygge de er. Jeg syns flere av de er flotte så kjøpte en i år til meg selv.

Skrevet
39 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

https://www.floyd.no/knytekjole-wrappy-dus-rosa jeg lurer på å kjøpe denne. Synes den ser enkel og pen ut. Jeg trodde bunaden ville passe men det ser dessverre ikke bra ut 

Så den på TV her om dagen, de viste frem kjoler som var passende som brudepikekjoler egentlig. Men kjolen var veldig fin, synes absolutt du kan ha den på 17.mai ja :)

Så ut som den var littegranne vanskelig å "knyte" da, hun som viste den frem måtte ha litt hjelp for å få det pent. Så det er sikkert greit å øve litt på forhånd ;)

Skrevet
1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Denne syns jeg ikke noe om til 17 mai. Til en uformell sommerfest i hagen kanskje men ikke på 17.mai. 

Anonymkode: 06b9c...43e

Skrevet

Jeg skal bruke pentøy som er i skapet, regner med det blir en kjole. Jeg har bunad, men tror jeg ikke skal ha den i år. Kroppen spiller ikke helt på lag, så når jeg har vondt overalt er den ikke noe god å ha på seg. Prøvde å overtale ene ungen til å bytetlåne bunad i år siden hennes er veldig nett og lett iforhold til min, men det var helt uaktuelt. 

Jeg syns man bruker bunad om man har, om ikke bruker man vanlig pentøy. Jeg har ikke sansen for liksombunadene, da syns jeg det er bedre å bruke pengene på fintøy som en kan bruke til andre anledninger også. Her har meg og to unger bunader vi har arvet, eller minste får sin neste år siden den er til omsying og reprasjon (oldemor mente den var så slitt og gammel, egentlig burde den kastes men jeg og barnet syns den er helt perfekt. Mulig hun kan bruke bunaden hun hadde i fjor, men jeg tror hun har blitt for høy)

Anonymkode: a7e0c...f2d

Skrevet

I år som alle de 31 foregående årene blir det korpsuniform på 17.mai🎺🎷📯🎶🎵🎶🎵

Anonymkode: c5eef...9df

Annonse

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Denne syns jeg ikke noe om til 17 mai. Til en uformell sommerfest i hagen kanskje men ikke på 17.mai. 

Oj!! I en uformell sommerfest så ville jeg aldri ha funnet på å ha på meg en så pynta kjole 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? Syntes det var en flott kjole som passer til 17. mai jeg.

Anonymkode: 494f7...c7e

Skrevet

Denne tenkte jeg og bruke.

https://www.zalando.no/dorothy-perkins-petite-black-floral-dress-jerseykjole-black-dp721c09u-q11.html

Anonymkode: 494f7...c7e

Skrevet

Jeg hadde heller ikke valgt en lang selskapskjole til 17.mai, hadde jeg vært uten bunad hadde jeg valgt noe litt klassisk og enkelt i mørk blått og hvitt med 17.maisløyfe.

Skrevet
3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Den synes jeg ikke passer til 17 mai altså. Lange selskapskjoler pssser ikke helt da. Bunaden kan da umulig være så stor at den ikke kan brukes?

Anonymkode: 98609...58a

Skrevet

Jeg skal gå med sort bukse med striper, og en sort genser/topp

Anonymkode: c8cfd...58f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Den synes jeg ikke passer til 17 mai altså. Lange selskapskjoler pssser ikke helt da. Bunaden kan da umulig være så stor at den ikke kan brukes?

Anonymkode: 98609...58a

Hvis alle hadde valgt akkurat det samme på 17 mai så hadde det vært kjedelig så det er godt vi har forskjellig smak. Angående bunaden så er den virkelig for stor ja. Den ser virkelig ikke bra ut på og på 17 mai har jeg lyst til å føle meg skikkelig flott

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er i hvertfall ingen uformell sommerkjole.
Jeg synes du kan bruke den på 17 mai hi, den var veldig fin :) Folk her inne har så mange rare regler for seg, man kan gå med hva man vil bare man er pyntet synes jeg

Anonymkode: c8cfd...58f

Skrevet

HI, den første kjolen du la ut var nesten skremmende å se. Altså, ikke kjolen, men modellen - det så ut som meg selv da jeg var en god del yngre. Hjelpes så likt! Det var faktisk litt spooky å se! 

Men kjolen var fin :)

Jeg vet ikke om jeg har noe å ha på meg. Mulig jeg har en svart bukse, men tror faktisk ikke den passer. Og ingen bluse. Hvis det blir litt kaldt så har jeg en jakke som er såpass fin at hvis buksen passer så kan det hende at jeg lurer meg ut likevel for å se på toget. Men kan ikke være noe sted, for har faktisk ikke finklær i det hele tatt lenger. Har av den grunn ikke vært ute på flere 17. mai'er, og det er egentlig litt trist. (ingen barn det går utover... regner med at det spørsmålet også kommer).

Anonymkode: 962f7...c14

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI, den første kjolen du la ut var nesten skremmende å se. Altså, ikke kjolen, men modellen - det så ut som meg selv da jeg var en god del yngre. Hjelpes så likt! Det var faktisk litt spooky å se! 

Men kjolen var fin :)

Jeg vet ikke om jeg har noe å ha på meg. Mulig jeg har en svart bukse, men tror faktisk ikke den passer. Og ingen bluse. Hvis det blir litt kaldt så har jeg en jakke som er såpass fin at hvis buksen passer så kan det hende at jeg lurer meg ut likevel for å se på toget. Men kan ikke være noe sted, for har faktisk ikke finklær i det hele tatt lenger. Har av den grunn ikke vært ute på flere 17. mai'er, og det er egentlig litt trist. (ingen barn det går utover... regner med at det spørsmålet også kommer).

Anonymkode: 962f7...c14

Det viktigste er ikke hva du har på deg men at du kommer deg ut og er med på feiringen . Er det økonomi som gjør at du ikke har penklær? Det finnes mye under gis bort på finn❤️

Skrevet
6 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg likte denne veldig godt😊

Anonymkode: 824f1...c81

Skrevet

Jeg skal ha på turklær,da vi i år skal feire 17 mai på hytta. Siste året det er mulighet, til høsten har vi har skolebarn 😊

Anonymkode: 824f1...c81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...