Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha mens idag ifølge flo appen, men enda ikke kommet. Tok denne testen nå(ikke morgenurin). Er en veldig svakt rosafarget strek. Men lurer på om det bare er en skyggestrek(?) hva ser dere?:)C78350A3-BD78-4B6B-9080-4DE494D0A0D4.thumb.jpeg.ab217df1b086ff1826ddf0e211c013a3.jpeg

Anonymkode: 407f2...40a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gravid

Anonymkode: 837d1...247

Skrevet

Ikke gravid? Jeg ser to rosa streker. Ta en ny test med morgenurinen i morgen 🙂

Anonymkode: effbe...0c3

Skrevet

Ser bare en strek. 

Anonymkode: 44472...9a9

Skrevet

Jeg ser 2 streker. Ta ny i morgen 

Anonymkode: 96b8f...2fb

Skrevet (endret)

Kan noen her hjelpe meg? Tok nettopp denne testen, men ser ut som den er ødelagt? 

19493101-D8A6-4E21-BDCF-8A7C7DD667A3.jpeg

D3CF74FC-B435-4886-8A08-A1FF77B1763A.jpeg

Endret av Charlo99e
Ekstra bilde
Skrevet

Hvordan ødelagt?

Synes den ser svakt positiv ut jeg, når forventer du mens?

Anonymkode: 85c29...93e

Skrevet

Skyggestrek

Anonymkode: 4aa40...022

Skrevet

Syns den ser positiv ut jeg! Ligner på den jeg hadde, - for snart 9 måneder siden. Kan trygt si, jeg er - veldig - gravid! 

lykke til med videre testing! :) 

FA19D9F7-24CC-4C3F-A6C0-8CEF7F0BC5C5.png

Anonymkode: cf06f...06e

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan ødelagt?

Synes den ser svakt positiv ut jeg, når forventer du mens?

Anonymkode: 85c29...93e

Idag, 

Skrevet

Den nederste set positiv ut, gratulerer

Anonymkode: e8db2...0ae

Skrevet

Skimter en svak strek, ja. Ta en ny i morgen med morgenurin!

Anonymkode: 15136...663

Skrevet

Hjelp! Nå skjønner jeg ingenting, har tatt fire tester (to med morgenurin og to ettermiddagsurin) som alle viser svaaak positiv (hvert fall i mine øyne). Tok to torsdag (begge positiv) så kom mensen(!), men har tatt to likevel og de viser det samme som de første. 

Blør fortsatt...

Er jeg gravid? Kan man ha mensen selv om man er gravid?

legger ved bilder av 3 av testene

FCBEB814-E280-483A-BD0A-C023C9248E02.jpeg

04D6AB14-7C93-42CE-9902-DF26C36F8450.jpeg

Anonymkode: cd691...87e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelp! Nå skjønner jeg ingenting, har tatt fire tester (to med morgenurin og to ettermiddagsurin) som alle viser svaaak positiv (hvert fall i mine øyne). Tok to torsdag (begge positiv) så kom mensen(!), men har tatt to likevel og de viser det samme som de første. 

Blør fortsatt...

Er jeg gravid? Kan man ha mensen selv om man er gravid?

legger ved bilder av 3 av testene

FCBEB814-E280-483A-BD0A-C023C9248E02.jpeg

04D6AB14-7C93-42CE-9902-DF26C36F8450.jpeg

Spontanabort?

Anonymkode: 976d3...614

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Spontanabort?

Anonymkode: 976d3...614

Har ingen smerter

Skrevet

Typisk ved kjemisk graviditet:

Bare omtrent en tredjedel av alle befruktninger ender i faktiske svangerskap. Ca. 60% av alle befruktninger ender som såkalt «kjemisk graviditet». Det er er klinisk terminologi for en meget tidlig abort som skjer før ultralydundersøkelse kan påvise noe hjerteaktivitet (innen 3 uker etter eggløsning/5 ukers svangerskap).

Kjemisk graviditet er veldig vanlig, mye vanligere enn abort senere i svangerskapet. Mange kvinner er ikke klar over at de har blitt befruktet engang, da de gjerne får menstruasjonen til omtrent riktig tid. «Normale» graviditetstester ikke vil slå ut på det, men de mest sensitive graviditetstestene kan fange det opp og gi noe som gjerne oppfattes som et «falskt» positivt utslag før de går tilbake til å vise negativt resultat.

Årsakene til kjemisk graviditet kan være mange, som f.eks. for dårlig livmorslimhinne, lave hormonnivå, defekt lutealfase eller andre ukjente årsaker. Den vanligste antakelsen er at utviklingen går galt, f.eks. pga. dårlig egg- eller spermkvalitet, genetiske avvik eller unormal celledeling.

Anonymkode: 1f3a9...1e6

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Typisk ved kjemisk graviditet:

Bare omtrent en tredjedel av alle befruktninger ender i faktiske svangerskap. Ca. 60% av alle befruktninger ender som såkalt «kjemisk graviditet». Det er er klinisk terminologi for en meget tidlig abort som skjer før ultralydundersøkelse kan påvise noe hjerteaktivitet (innen 3 uker etter eggløsning/5 ukers svangerskap).

Kjemisk graviditet er veldig vanlig, mye vanligere enn abort senere i svangerskapet. Mange kvinner er ikke klar over at de har blitt befruktet engang, da de gjerne får menstruasjonen til omtrent riktig tid. «Normale» graviditetstester ikke vil slå ut på det, men de mest sensitive graviditetstestene kan fange det opp og gi noe som gjerne oppfattes som et «falskt» positivt utslag før de går tilbake til å vise negativt resultat.

Årsakene til kjemisk graviditet kan være mange, som f.eks. for dårlig livmorslimhinne, lave hormonnivå, defekt lutealfase eller andre ukjente årsaker. Den vanligste antakelsen er at utviklingen går galt, f.eks. pga. dårlig egg- eller spermkvalitet, genetiske avvik eller unormal celledeling.

Så bør teste igjen når mensen er over da for å være helt sikker? 

Skrevet
Akkurat nå, Charlo99e skrev:

Så bør teste igjen når mensen er over da for å være helt sikker? 

Ja, det er nok lurt, men hadde du vært gravid hadde nok streken blitt sterkere til nå.

Jeg får aldri blendahvite tester, er alltid en ultrasvak teststrek selv om jeg ikke er gravid.

Skrevet (endret)

.

Endret av Charlo99e
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er nok lurt, men hadde du vært gravid hadde nok streken blitt sterkere til nå.

Jeg får aldri blendahvite tester, er alltid en ultrasvak teststrek selv om jeg ikke er gravid.

Jeg har fått blendahvite tester frem til torsdag når jeg testet og fikk svake streker. Og jeg har testet et par ganger..

Skrevet

Hvordan går det med deg? 

Anonymkode: 5380e...789

• 2 uker senere...
Skrevet
På 19.5.2019 den 0.27, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det med deg? 

Anonymkode: 5380e...789

Det var nok en kjemisk graviditet ifølge legen. 

Vi har prøvd igjen, så nå teller vi ned på dagene til vi kan begynne å teste :) 

• 2 uker senere...
Skrevet

Ser disse positive ut?

Har ikm imorgen. Dette er billigtester. Øverste tatt på morgenen idag, og nederste på kvelden idag. Bilde er tatt innenfor 5 minutter. 

B3789B6F-7BDE-484B-AEC3-DAF0A1632489.jpeg

F1152EC1-3FDC-437A-A2B1-5E280050264A.jpeg

Anonymkode: 407f2...40a

Skrevet

Veldig positiv ☺️ Gratulerer ☺️

Skrevet

Absolutt positive!! Gratulerer!! 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...