Gå til innhold

Kan jeg få banken med på det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 200000 på sparekonto. Vurderer å sette det inn på huslånet. Men mister buffer. Så ønsker å spørre om jeg kan ha de som rammelån i tilfelle i stede.

Anonymkode: 3485b...945

Skrevet

Eneste som kan svare på det er jo en rådgiver i banken? Ring og hør da vel. Verste som skjer er at du får et nei ;) 

Anonymkode: 17d1d...ed1

Skrevet

Du kan ikke ha de som rammelån så lenge du ikke konverterer boliglånet til det nei. 

Anonymkode: 93a0e...245

Skrevet

Du kan ikke få bare de som rammelån, da må du gjøre om hele boliglånet til rammelån. Det krever at du er under 60% finansiering av boligen.

Anonymkode: 98ef1...a7f

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke få bare de som rammelån, da må du gjøre om hele boliglånet til rammelån. Det krever at du er under 60% finansiering av boligen.

Boligen er verd 6 mill. Har 1,9 igjen av lånet.

Hi

Anonymkode: 3485b...945

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Jeg har et boliglån og et rammeplan som jeg har fått med sikkerhet i boligen. Det er to forskjellige lån, med forskjellige betingelser

Anonymkode: 4801e...678

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hæ? Jeg har et boliglån og et rammeplan som jeg har fått med sikkerhet i boligen. Det er to forskjellige lån, med forskjellige betingelser

Rammelån, ikke plan

Skrevet

Jeg gjorde dette. Banken min krevde at minimum 1 mill. var rammelån så da makset jeg like gjerne ut rammen med 1,8 mill. (bolig verdt ca. 3,5 mill.), greit å ha i tilfelle jeg trenger lån og min økonomiske situasjon endrer seg (f.eks. for å hjelpe ungene med boligkjøp). Jeg betaler uansett kun rente på det som er i bruk (per nå ca. 260.000). Jeg betaler ned så mye jeg kan på restlånet i mnd. og setter inn alt av ekstra penger uten om fondsparing til ungene der.

Anonymkode: b920f...1f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...