Gå til innhold

Tips til en ikke for fancy men likevel kjempegod middag jeg kan servere daten min?

Anbefalte innlegg

Han er ikke kresen og jeg har allerede vært gjennom alt av guttemat som pizza, fajihitas, burger osv. Noen gode ideer til noe smakfullt men ikke for tidskrevende eller fancy? Jeg suger på biffsteking så det er uaktuelt. Wok og suppe utgår også. Ellers er jeg god på å lage mat, bare helt tom for ideer 🙂

Anonymkode: 49956...195

Fortsetter under...

quesadillas
fylte pannekaker
vårruller med forskjellig dipp,
kyllingfilet fylt med ost og surret i spekeskinke/bacon servert med søtpotetbåter og ovnsbakte grønnsaker
butter chicken
tapas
burger med kyllingfilet

Anonymkode: af90f...0d2

Stifado, boeuf bourguignon el. Ikke vanskelig, bare litt lang koketid og veldig godt. Litt kjappere er finnbiffgryte og potetstappe. Om du vil ha fisk, så er bakt torsk med rød pesto veldig godt. 

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde blitt imponert om jeg måtte spise fisk på date..

Anonymkode: bc460...065

Det som er så godt og sunt?!

Skjønner det hvis du bare er vokst opp med fiskeboller eller "kokt torsk med poteter", men det er jo utrolig mange nydelige fiskeretter der ute (som ikke smaker typisk fisk😉). 

Jeg føler at det blir litt som å si at du "ikke liker kjøtt", for det går an å tilberede det på så mange ulike måter, at det finnes nok en fiskemiddag som du også liker. 

Ovnsbakt fisk er ofte en innertier dersom man ikke er så fan av fisk som trekker i vann. Anbefaler oppskriftene fra "3iuka" eller Trinesmatblogg.no 

Reker og loff med aioli mm

en eller annen gryte med focaccia brød til

lasagne

pitabrød med noe digg i, feks laks med hjemmelaget tzatziki, oliven og diverse

Kyllingfilet fylt med brie, tomat og urter, og så surret serranoskinke rundt😋

Anonymkode: ef6d9...ae3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...