Gå til innhold

17 mai antrekk til 12 årig jente. Nekter å gå i bunad, kjole eller skjørt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

La henne ha på seg akkurat det hun vil. Bortsett fra hettegenser. 

Anonymkode: 7b9ea...f99

Skrevet

Ta henne med ut på handletur, finnes jo masse fine bukser og topper og. Har selv en jente som aldri har likt kjoler, hun hadde hvit bukse, hvit topp og blå dress jakke, da hun konfirmerte seg. Selv i bryllupet vårt, da hun var 2 år gammel, hadde hun på seg bukse og topp, vi fant en fin silke kina bukse og topp, så hun var jo kjempefin. For hun skrek hysterisk da hun fikk på seg kjole som liten.

Anonymkode: 961cc...3a4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

La henne ha på seg akkurat det hun vil. Bortsett fra hettegenser. 

Anonymkode: 7b9ea...f99

Hvis jeans eller lyseblå capribukse med rosa sømmer en ok, burde hettegenser også være det.

Anonymkode: 32993...970

Skrevet

Min jente på 13,5 år skal ha dette antrekket + dongerijakke..Søstra på 11,5 har kjøpt ei mørk blå vis bukse og en hvit topp som hun skal ha dongerijakke til 😊 Kjoler ol er ikke aktuelt!

20190502_095624.jpg

Anonymkode: cd921...072

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Min jente på 13,5 år skal ha dette antrekket + dongerijakke..Søstra på 11,5 har kjøpt ei mørk blå vis bukse og en hvit topp som hun skal ha dongerijakke til 😊 Kjoler ol er ikke aktuelt!

20190502_095624.jpg

Sånn bukse på 11,5 åringen, bare den er mørk blå 😊

Screenshot_20190507-150812_Samsung Internet.jpg

Skrevet

Spør henne hva hun vil gå i? Ser virkelig ikke poenget med å presse på henne kjoler eller bunad. Er mye pent man kan pynte seg med på 17 mai. 

Skrevet

Så lenge hun vil pynte seg, så mener jeg det meste må være ok. Og nei, jenter eller kvinner MÅ ikke ha kjole, skjørt eller bunad for å være pyntet. 

Anonymkode: 9c178...f16

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

20190502_095624.jpg

Pysj?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Pysj?

Haha,nei dette er da ikke pysj! 😂

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pysj?

Klærne i serien med dette mønsteret selger veldig bra, både til store og små jenter.

Anonymkode: 8f208...5da

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha,nei dette er da ikke pysj! 😂

Sikker? Det ser ut som en pysj og er plasert ved undertøyet i butikken.

Skrevet

Jeg har en sånn pysjbukse🤗

Anonymkode: 1dded...dc8

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikker? Det ser ut som en pysj og er plasert ved undertøyet i butikken.

Helt sikker! Det er undertøysavdelingen du ser på siden der,åsså starter barneklærne der den prøvedukka står 😉 Og hun på butikken så det var en veldig populær sommerbukse! Og buksa hang sammen med andre bukser på stativet, laaaaangt unna pysjene..Og visst hun på 13,5 år hadde syns det ligna på en pysjbukse så hadde hun aldri i verden kjøpt den til 17 mai 🙈😂

Skrevet
På 7.5.2019 den 11.20, Anonym bruker skrev:

Takk for tips. Hun liker overhodet ikke feminine klær, så bukse, dressjakke og slips tror jeg kanskje hun vil like 👍. Hun sier selv at det følelse som om hun kler seg ut, at hun skal på karneval når hun må bruke kjole. Den følelsen skal hun slippe tenker jeg. Har ytret et ønske om å reise inn til Oslo på Pride. Så kanskje på tide å ta et hint 😲😅😂

Anonymkode: dfa0c...949

Hva med en mørk bukse med en fargerik lang overdel (ikke kjole) hvis det viser seg at hun ikke føler seg som jente blir det helt galt med kjole etc.. jeg skjønner det men samtidig er det viktig at hun ikke skiller seg for mye fra de andre jentene i klassen ellers kan hun få problemer med venninner.

Skrevet
14 minutter siden, Toneelise skrev:

Hva med en mørk bukse med en fargerik lang overdel (ikke kjole) hvis det viser seg at hun ikke føler seg som jente blir det helt galt med kjole etc.. jeg skjønner det men samtidig er det viktig at hun ikke skiller seg for mye fra de andre jentene i klassen ellers kan hun få problemer med venninner.

Hæ? Da er det noe riv ruskende galt. Må man være lik de andre i klesveien for å ikke få problemer? Nei, ja til et samfunn med mangfold og respekt for hverandre. Det er faktisk ungdom i dag veldig opptatt av. 

Anonymkode: 15211...b9b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Da er det noe riv ruskende galt. Må man være lik de andre i klesveien for å ikke få problemer? Nei, ja til et samfunn med mangfold og respekt for hverandre. Det er faktisk ungdom i dag veldig opptatt av. 

Anonymkode: 15211...b9b

Jeg tenkte akkurat det samme

Anonymkode: 0052d...527

Skrevet
På 7.5.2019 den 10.48, sug lut skrev:

Da får du bare få tak i ei fin bukse, og akseptere at hun ikke er skikkelig pyntet på 17. mai. Alternativt får du kreve. Det er anledninger da egen særhet har lite med saken å gjøre.

Man kan fint pynte seg selv om man bruker bukse altså. I fjor orket jeg ikke ha på kjole da jeg jobba til kl 15 på 17. Skulle på et arrangement etter jobb og trakk i blazer, matchende bukse og en fin topp. Pensko. 

Hvis ikke det blir varmere til 17. vurderer jeg å gå i bukse i år igjen. Har ikke bunad og orker ikke å fryse meg gjennom en festdag.

Skrevet

Jeg tenker at så lenge man har på seg noe som er rent og helt, så kan det vel være samme pokker hva man går i på 17. mai?

Fikk en gang en invitasjon til et bryllup der dresskoden var "Ta på deg noe du selv synes er fint" og jeg skulle ønske vi alle kunne vise hverandre den rausheten også på 17. mai.

Anonymkode: bd7b7...43f

Skrevet
På 7.5.2019 den 10.48, sug lut skrev:

Da får du bare få tak i ei fin bukse, og akseptere at hun ikke er skikkelig pyntet på 17. mai. Alternativt får du kreve. Det er anledninger da egen særhet har lite med saken å gjøre.

Så utrolig lite raus du er

Anonymkode: 0052d...527

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...