Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Hun har telemarksbunad som passer, men hater å gå i den. Hun vil heller ikke gå i kjole eller skjørt. Dette respekterer jeg fult ut, og både hun og jeg er enige om at man uansett pynter seg til 17 mai. Men hva i all verden skal hun ha på seg da?? Har aldri likt kjole/skjørt, men bunad har hun godtatt frem til nå, så første gang vi står ovenfor den utfordringen. Noen gode tips? Anonymkode: dfa0c...949
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Da kjøper du en fin bukse og bluse/topp. Man må ikke gå i skjørt selv om man er jente. Anonymkode: 5e26b...18d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 Jumpsuit? Pen bukse og bluse. Godtar hun vide bukser? De har noen fine på KappAhl. Var der i går og såg på klær til min jente på 10 som heller ikke er fan av å pynte seg i kjole. Vi endte ikke opp med noe i går, men der var et par alternativer, deriblant jumpsuit som hun ville tenke litt på. De vide buksene likte jeg godt, men min jente var ikke helt enig der. Her er et par eks.https://www.kappahl.com/nn-NO/barn/25-pa-alla-barnbyxor/jumpsuit/593533 https://www.kappahl.com/nn-NO/barn/25-pa-alla-barnbyxor/jumpsuit/590794 Anonymkode: 8f208...5da
gale damen Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 Har du spurt henne hva hun har lyst til å ha på seg?
sug lut Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Da får du bare få tak i ei fin bukse, og akseptere at hun ikke er skikkelig pyntet på 17. mai. Alternativt får du kreve. Det er anledninger da egen særhet har lite med saken å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 16 minutter siden, sug lut skrev: Da får du bare få tak i ei fin bukse, og akseptere at hun ikke er skikkelig pyntet på 17. mai. Alternativt får du kreve. Det er anledninger da egen særhet har lite med saken å gjøre. Jeg går i bunad, men ellers aldri i kjole og skjørt. Har mye fine klær og er pyntet selv om jeg ikke har bare bein. Anonymkode: a8a80...ec0
Valkyriemamma Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 12 minutter siden, sug lut skrev: Da får du bare få tak i ei fin bukse, og akseptere at hun ikke er skikkelig pyntet på 17. mai. Alternativt får du kreve. Det er anledninger da egen særhet har lite med saken å gjøre. Kva då «ikke er skikkelig pyntet på 17. mai»? Pga buksa? Eg forstod ikkje heilt den 🤔 Året før eg fekk bunaden, gjekk eg med lyseblå jeans capribukse med rosa saumer, og ein kvit bluse. Min eigen versjon av det norske flagget 😄🇳🇴
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 I år som det er så mange fine jumpsuits er det jo enkelt Ellers finnes det mange fine bluser og topper, så med en pen bukse og pene sko blir hun jo pyntet. Eller hun kan ha en tunika med en tight bukse under og sandaler? Mye fint her: https://www2.hm.com/no_no/barn/produkter/jente-134-170/skjorter-bluser.html?sort=stock&image-size=small&image=stillLife&offset=0&page-size=72 Ellers kan det være ganske kult med jenter som kler seg i gutteklær, hva heter det angronymt? Kjøpe en pen bukse til henne, en bluse også har hun på slips eller sløyfe fra gutteavdelingen... Anonymkode: 5c56c...9c9
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 Som andre nevner er jo jumpsuit et fint alternativ, ellers kan dress være skikkelig stilig på jenter også Anonymkode: ded02...c7d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 Takk for tips. Hun liker overhodet ikke feminine klær, så bukse, dressjakke og slips tror jeg kanskje hun vil like 👍. Hun sier selv at det følelse som om hun kler seg ut, at hun skal på karneval når hun må bruke kjole. Den følelsen skal hun slippe tenker jeg. Har ytret et ønske om å reise inn til Oslo på Pride. Så kanskje på tide å ta et hint 😲😅😂. Anonymkode: dfa0c...949
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 42 minutter siden, sug lut skrev: Da får du bare få tak i ei fin bukse, og akseptere at hun ikke er skikkelig pyntet på 17. mai. Alternativt får du kreve. Det er anledninger da egen særhet har lite med saken å gjøre. Så dumt? Er man liksom ikke nok pyntet i jumpsuit, dress eller bukse og bluse? Dummeste jeg har hørt på lenge, faktisk. Anonymkode: 68b00...2b7
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 53 minutter siden, sug lut skrev: Da får du bare få tak i ei fin bukse, og akseptere at hun ikke er skikkelig pyntet på 17. mai. Alternativt får du kreve. Det er anledninger da egen særhet har lite med saken å gjøre. Hun er da vel pyntet om hun stiller i bukse. Pen olabukse med bluse og dressjakke funker det og. 🇳🇴 Anonymkode: cdb68...11b
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 1 time siden, sug lut skrev: Da får du bare få tak i ei fin bukse, og akseptere at hun ikke er skikkelig pyntet på 17. mai. Alternativt får du kreve. Det er anledninger da egen særhet har lite med saken å gjøre. Jeg har på meg sort penbukse hver 17. mai, og har aldri trodd at noen tenker at jeg ikke er skikkelig pyntet. Det er leit å tenke på. Anonymkode: 2fa3c...834
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 Så lenge hun pynter seg, så må hun selv få velge om det er bunad, kjole, skjørt eller bukse. Anonymkode: e38b3...347
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #15 Skrevet 7. mai 2019 En pen jumpsuit eller en ny sort bukse og en pen overdel. Man kan være pyntet uten kjole, skjørt og bunad. Anonymkode: 0be7e...53a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #16 Skrevet 7. mai 2019 Det er vel å gå på butikken sammen da så avgjør du hva som er pent nok av det hun liker. Anonymkode: f86b1...233
amandine Skrevet 7. mai 2019 #17 Skrevet 7. mai 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er da vel pyntet om hun stiller i bukse. Pen olabukse med bluse og dressjakke funker det og. 🇳🇴 Anonymkode: cdb68...11b Nei, jeans funker ikke. Pene bukser, jakke og bluse kan gå, men jeans er ikke og har aldri vært pentøy.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #18 Skrevet 7. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for tips. Hun liker overhodet ikke feminine klær, så bukse, dressjakke og slips tror jeg kanskje hun vil like 👍. Hun sier selv at det følelse som om hun kler seg ut, at hun skal på karneval når hun må bruke kjole. Den følelsen skal hun slippe tenker jeg. Har ytret et ønske om å reise inn til Oslo på Pride. Så kanskje på tide å ta et hint 😲😅😂. Anonymkode: dfa0c...949 Jeg var akkurat i konfirmasjon og den ene jenta der hadde svart bukse, hvit skjorte/bluse og en slags type "slips" i halsen - det var noen litt lange type snorer. Jeg tror hun er konfirmant neste, så da er hun 14 år, hun var kjempetøff. Jeg var sånn når jeg var yngre, hatet skjørt og kjoler, følte jeg kledde meg ut, følte meg dum og ikke fin. Flott at du respekterer henne, man kan være fint pyntet selv om man går i bukse. Anonymkode: 0052d...527
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #19 Skrevet 7. mai 2019 2 timer siden, sug lut skrev: Da får du bare få tak i ei fin bukse, og akseptere at hun ikke er skikkelig pyntet på 17. mai. Alternativt får du kreve. Det er anledninger da egen særhet har lite med saken å gjøre. For noen gamle forstokkede holdninger du har. Anonymkode: 0052d...527
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #20 Skrevet 7. mai 2019 2 hours ago, sug lut said: Da får du bare få tak i ei fin bukse, og akseptere at hun ikke er skikkelig pyntet på 17. mai. Alternativt får du kreve. Det er anledninger da egen særhet har lite med saken å gjøre. Mm, tving ei jente som lurer på om hun er lesbisk i kjole. Det glemmer hun sikkert... Dette er en så uviktig kamp. La henne finne klær som hun liker, som er mer pyntet enn hverdagsklær Anonymkode: be1a3...e2d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #21 Skrevet 7. mai 2019 2 timer siden, Valkyriemamma skrev: Kva då «ikke er skikkelig pyntet på 17. mai»? Pga buksa? Eg forstod ikkje heilt den 🤔 Året før eg fekk bunaden, gjekk eg med lyseblå jeans capribukse med rosa saumer, og ein kvit bluse. Min eigen versjon av det norske flagget 😄🇳🇴 Det hørtes helt forjævlig ut! Lyseblå capribuser ville jeg ikke bli sett med når jeg går med søpla engang! Anonymkode: 6b85f...257
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #22 Skrevet 7. mai 2019 2 timer siden, Valkyriemamma skrev: Kva då «ikke er skikkelig pyntet på 17. mai»? Pga buksa? Eg forstod ikkje heilt den 🤔 Året før eg fekk bunaden, gjekk eg med lyseblå jeans capribukse med rosa saumer, og ein kvit bluse. Min eigen versjon av det norske flagget 😄🇳🇴 Det hørtes helt forjævlig ut! Lyseblå capribuser ville jeg ikke bli sett med når jeg går med søpla engang! Anonymkode: 6b85f...257
Valkyriemamma Skrevet 7. mai 2019 #23 Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det hørtes helt forjævlig ut! Lyseblå capribuser ville jeg ikke bli sett med når jeg går med søpla engang! Anonymkode: 6b85f...257 Så bra vi er forskjellige! 🥰
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #24 Skrevet 7. mai 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hørtes helt forjævlig ut! Lyseblå capribuser ville jeg ikke bli sett med når jeg går med søpla engang! Anonymkode: 6b85f...257 Det er da totalt irrelevant? Din klesstil bryr da ikke oss. Anonymkode: 68b00...2b7
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2019 #25 Skrevet 7. mai 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hørtes helt forjævlig ut! Lyseblå capribuser ville jeg ikke bli sett med når jeg går med søpla engang! Anonymkode: 6b85f...257 Jøss, for en dritt måte å snakke til andre på Anonymkode: 0052d...527
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå