GÃ¥ til innhold

Hvilke blomster ville dere plantet i en altankasse og endel krukker om dere skulle gjort det i dag?🌼

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bytte ut påskeliljene etterhvert🙄😊 Trenger inspirasjon🌺🌻 Både store og små potter, og det er på vestlandet😊

Anonymkode: 12bc7...422

Skrevet

Stemor.

Det er ikke så mye annet som tåler kuldegrader

Anonymkode: 25c29...fa6

Skrevet

Da ville jeg latt krukkene stå tomme til de kan fylles med sommerblomster. Om du må plante nå, så hadde jeg satt stemor, tusenfryd og ranunkler.

Skrevet

Hvis du vil ha noe som funker i uforutsigbar norsk vår, hi, må du ha store nok potter og plante en blanding av stauder og løker, eller være fornøyd med stemor. Jeg har masse stauder og løker i potter og kasser, det blomstrer masse ruteliljer og scilla og tulipaner og akeleier, påskeliljer og krokus er ferdigblomstret. Hvis du fx drar på hagesenteret og kjøper deg et par kryp-floks og planter dem innimellom løkene, vil de ta over og skjule løkene med sitt bladverk, og blomstre når løkene er ferdige. Vips har du vedvarende kasser og slipper å kjøpe og plante hvert år.

Skrevet
15 timer siden, sug lut skrev:

Akkurat nå: juletre.

I går stod naboens syrin og blomstret i sidelengs snøvær😊. Juletre var ingen dum ide 

Skrevet

Jeg kjøpte noe pyntgress, strandnellik eller hva det heter og en lavendel igår for å plante. Om de blir hver for seg eller sammen aner jeg ikke enda, ikke aner jeg om de passer helt sammen heller men syns alle var fine og klarte ikke å bestemme meg. Så jeg får begynne med disse og evt kjøpe mer.  Jeg har pleid å ha lavendel og margeritter, men nå ville jeg ha noe helt annet og det ble det. 

Anonymkode: c89b7...8b7

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Hvis du vil ha noe som funker i uforutsigbar norsk vår, hi, må du ha store nok potter og plante en blanding av stauder og løker, eller være fornøyd med stemor. Jeg har masse stauder og løker i potter og kasser, det blomstrer masse ruteliljer og scilla og tulipaner og akeleier, påskeliljer og krokus er ferdigblomstret. Hvis du fx drar på hagesenteret og kjøper deg et par kryp-floks og planter dem innimellom løkene, vil de ta over og skjule løkene med sitt bladverk, og blomstre når løkene er ferdige. Vips har du vedvarende kasser og slipper å kjøpe og plante hvert år.

Jeg er så dårlig på hage og planter, men jeg liker blomster😂 Men, er det ikke for sent å plante løker nå? 

Jeg har stemor sammen med påskeliljene og de står fint, så de skal få stå ennå, men liljene er ferdig. Jeg ser for meg bugnende potter, men mulig jeg er for utålmodig og bør vente litt🙈 

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøpte noe pyntgress, strandnellik eller hva det heter og en lavendel igår for å plante. Om de blir hver for seg eller sammen aner jeg ikke enda, ikke aner jeg om de passer helt sammen heller men syns alle var fine og klarte ikke å bestemme meg. Så jeg får begynne med disse og evt kjøpe mer.  Jeg har pleid å ha lavendel og margeritter, men nå ville jeg ha noe helt annet og det ble det. 

Anonymkode: c89b7...8b7

TÃ¥ler de kulde? Her var det frost og 1grad i morges.

Jeg har også kjøpt Hengelobelia- og Kantlobelia-frø, men de kan jeg ikke plante/så ute ennå, men kan jeg så i mindre potter inne og plante de ut når "varmen" er mer stsbil, altså næmere juni?😊

Anonymkode: 12bc7...422

Skrevet

Her ville jeg valgt stemorsblomster, de tåler vel både kulde og snøvær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...