Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 Hjelp, hva gjør vi, vi og min søster har konfirmant samme år. Oppsatte konfirmasjonsdatoer er samme helg (dvs valgmulighet er lørdag eller søndag). Mannen min har litt familie her vi bor, min familie bor nær min søster. Det er såpass langt at det tar ca 10 timer i bil, fly er beste alternativ. Noen som har vært borti lignende problemstilling? Vi ønsker selvsagt å delta i vår nevøs konfirmasjon, og holde konfirmasjon for vår egen sønn, men familie, men dette ser umulig ut 😱 (er om to år)... Vi klarer jo ikke å klargjøre selskap, reise så langt og delta i to konfirmasjoner på to dager, og det samme gjelder jo min søster... Anonymkode: eb0a9...365
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #2 Skrevet 5. mai 2019 Jeg konfirmerte meg i nabokirken, for at det ikke skulle komme på samme dato som min kusine. Er det en mulighet? Anonymkode: 7ae74...1d3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #3 Skrevet 5. mai 2019 Var nesten samme dilemma i min og min kusines konfirmasjoner. Nå var det ikke så langt å reise, men var samme dag. Her løste vi det slik at jeg ble konfirmert en annen helg. Det var litt rart, men å ha konfirmasjon eventuelt uten besteforeldre tilstede hadde vært veldig mye verre! Gruppebilde tok jeg sammen med "min egen" konfirmantgruppe den dagen vi prøvde kappene, det er uansett det vanlige her. Har bare gode minner rundt det, man må være løsningsorientert. Dere har jo også to år å planlegge det på☺ Anonymkode: feba1...973
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #4 Skrevet 5. mai 2019 Er det bare en helg med konfirmasjon begge plassene? Anonymkode: f12dc...9b9
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #5 Skrevet 5. mai 2019 Jeg vet om ei som hadde undervisningen her (Østlandet), men stod konfirmant i nord fordi det var lettere for den lille familien her å reise nordover enn for alle i nord å reise hit. Går det an å sjekke om de kan konfirmeres sammen, men ha undervisningen på hvert sitt sted? Anonymkode: 78281...641
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #6 Skrevet 5. mai 2019 Jeg var i konfirmasjon på vestlandet i fjor hvor konfirmanten hadde hatt undervisning i Oslo men så valgte foreldrenes hjembygd og samme dato som fetteren. Anonymkode: e48b1...f07
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #7 Skrevet 5. mai 2019 Takk for gode forslag.... Er evt snakk om en i kirken og en borgerlig (vårt barn), og da er det samme dato for de ulike lokallagene her. Men mange gode tips, vi finner vel en løsning . HI Anonymkode: eb0a9...365
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #8 Skrevet 5. mai 2019 Takk for gode forslag.... Er evt snakk om en i kirken og en borgerlig (vårt barn), og da er det samme dato for de ulike lokallagene her. Men mange gode tips, vi finner vel en løsning . HI Anonymkode: eb0a9...365
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #9 Skrevet 5. mai 2019 Hva med at dere feirer sønnen din på fredag og at det avsluttes med seremonien på lørdag og så reiser opp til nevø og feirer hans dag på søndag. Absolutt ikke optimalt, men kan være en løsning. Jeg hadde tatt meg en feriedag eller avspasering for å kunne delta i konfirmasjonsselskap på en fredag. Anonymkode: ec75c...382
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #10 Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med at dere feirer sønnen din på fredag og at det avsluttes med seremonien på lørdag og så reiser opp til nevø og feirer hans dag på søndag. Absolutt ikke optimalt, men kan være en løsning. Jeg hadde tatt meg en feriedag eller avspasering for å kunne delta i konfirmasjonsselskap på en fredag. Anonymkode: ec75c...382 Det vil jo da være tungvint for min søsters familie som da skal pynte/dekke/ordne lokaler til konf på søndagen.. de skal jo også være gjester hos oss... Anonymkode: eb0a9...365
hysterika Skrevet 5. mai 2019 #11 Skrevet 5. mai 2019 Kan en av dere ha selskapet helga før eller etter selve konfirmasjonen?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #12 Skrevet 5. mai 2019 Har en venninne hvor datteren ble konfirmert borelig i går, men de skal ha festen neste helg. Anonymkode: 9ef0a...a1e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #13 Skrevet 5. mai 2019 Høres merkelig ut, selv her som er et tettsted et godt stykke unna nærmeste (små)by er det tre helger å velge mellom, og 7 datoer. Og så har dere begge kommet til steder med å lite å velge i? Har de noen forklaring på rigiditeten? Anonymkode: ba043...9af
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #14 Skrevet 5. mai 2019 16 minutter siden, hysterika skrev: Kan en av dere ha selskapet helga før eller etter selve konfirmasjonen? Denne løsningen ville jeg også ha valgt i denne situasjonen. Litt kjedelig å ikke ha festen rett etter konfirmasjonen, men enda kjedeligere om halve familien ikke kan være tilstede. Anonymkode: 024a5...610
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #15 Skrevet 5. mai 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres merkelig ut, selv her som er et tettsted et godt stykke unna nærmeste (små)by er det tre helger å velge mellom, og 7 datoer. Og så har dere begge kommet til steder med å lite å velge i? Har de noen forklaring på rigiditeten? Anonymkode: ba043...9af Og jeg bor i en småby og her er det ikke det. Her er den borgerlige konfirmasjonen allt første helga i mai, i år hadde de så mange konfirmanter at de måtte ha tre seremonier, og alle var i går (kl 11, kl 13 og kl 15) I den vanlige kirken har de også konfirmasjon første helgen i mai, to seremonier i går og en i dag. Frikirken og Sørlandskirken han siste helgen i april. Anonymkode: 9ef0a...a1e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #16 Skrevet 5. mai 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne løsningen ville jeg også ha valgt i denne situasjonen. Litt kjedelig å ikke ha festen rett etter konfirmasjonen, men enda kjedeligere om halve familien ikke kan være tilstede. Anonymkode: 024a5...610 Men med denne løsningen rekker heller ikke vi å delta i nevøs konfirmasjon, da vi selv har konfirmasjon, selv om selve festen vår hadde vært helga etter... og ingen hadde kommet i arrangementet til vår... Anonymkode: eb0a9...365
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #17 Skrevet 5. mai 2019 33 minutes ago, Anonym bruker said: Det vil jo da være tungvint for min søsters familie som da skal pynte/dekke/ordne lokaler til konf på søndagen.. de skal jo også være gjester hos oss... Anonymkode: eb0a9...365 Det er ikke lett å finne en løsning på dette. Anonymkode: ec75c...382
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #18 Skrevet 5. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men med denne løsningen rekker heller ikke vi å delta i nevøs konfirmasjon, da vi selv har konfirmasjon, selv om selve festen vår hadde vært helga etter... og ingen hadde kommet i arrangementet til vår... Anonymkode: eb0a9...365 Er det selve sermonien du tenker på? Det er vel ikke vanlig at alle bli med på den. Det er bare de som har mulighet til det. Her er det vanlig at bare nærmeste blir med, foreldre, søsken og ev besteforeldre. Anonymkode: 0d201...e26
hysterika Skrevet 5. mai 2019 #19 Skrevet 5. mai 2019 Det er kun de aller nærmeste som er med på seremonien i kirken, faddere, søsken, foreldre og besteforeldre.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #20 Skrevet 5. mai 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men med denne løsningen rekker heller ikke vi å delta i nevøs konfirmasjon, da vi selv har konfirmasjon, selv om selve festen vår hadde vært helga etter... og ingen hadde kommet i arrangementet til vår... Anonymkode: eb0a9...365 En av de må ha selve konfirmasjonsseremonien på lørdag, og reiser deretter til de som har konfirmasjon på søndag. Siden dine foreldre bor nære din søster, virker det greiest at disse har lørdagskonfirmasjon, så får besteforeldre lettest med seg begge. Helgen etter blir det fest hos de som hadde lørdagsseremoni. Ikke helt enkelt, men det burde være gjennomførbart, og jeg kan ikke se noen annen og enklere løsning. Da måtte i så fall en av konfirmantene stått konfirmant i en fremmed kirke eller rådhus, og det er ikke så kult det hellet, iallefall ikke uten søskenbarnet. Anonymkode: 024a5...610
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #21 Skrevet 5. mai 2019 3 minutter siden, hysterika skrev: Det er kun de aller nærmeste som er med på seremonien i kirken, faddere, søsken, foreldre og besteforeldre. Det vet du da ikke, det er forskjellig praksis rundt om i landet. Jeg var i konfirmasjon i går, det var ingen restriksjoner på hvem som kunne komme i kirken. Men jeg har og vært i konfirmasjonhvor bare nærmeste familie kunne være i kirken Anonymkode: 797cc...20d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #22 Skrevet 5. mai 2019 Møtes på midten og samle familien til en stor feiring? Anonymkode: 3894a...015
It's all about me Skrevet 5. mai 2019 #23 Skrevet 5. mai 2019 Deres konfirmeres lørdag, din søsters på søndag. Etter deres konfirmasjon lørdag tar dere middag ute for en liten feiring og reiser rett til din søsters del av landet. Så har dere felles selskap og feirer begge konfirmantene med komplett familie på søndag.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #24 Skrevet 5. mai 2019 Borgerlig konfirmasjon - ER det egentlig konfirmasjon? (Høres jo bare tullete ut, og kan derfor utgå). Hilsen gammeldags. Anonymkode: 50601...e98
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #25 Skrevet 5. mai 2019 En ting er jo hvordan du og din søsters familie løser det, men dere kan ikke forvente at øvrig familie kan reise i to konfirmasjoner på en helg! Anonymkode: 8bd68...6ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå