Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 Jeg trenger hjelp til å få løst saken min der. Jeg skrev her inne tidligere om sjefen min som ga oppsigelsen etter at den mye måneden hadde startet og som bare lot meg jobbe ut den måneden. Jeg fikk avslag på dagpenger fra Nav fordi de mener jeg ifølge arbeidsmiljøloven har krav på jobb/ lønn i to mnd etter oppsigelsen (noe min kontrakt sier). Etter disse to mnd får jeg dagpenger. Tror dere Forliksrådet kan hjelpe meg og er det dyrt? Jeg har ikke krav på fri rettshjelp, jeg sjekket. Anonymkode: a9a73...5c2
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #2 Skrevet 5. mai 2019 DET ER IKKE DYRT Den koster et rettsgebyr for å få en sak behandlet av forliksrådet. Den som taper saken blir som regel dømt til å betale sakens kostnader. http://www.forliksraadet.no/index.php?page_id=30 Anonymkode: 7cd6d...b94
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2019 #3 Skrevet 5. mai 2019 Arbeidsrettslige tvister behandles ikke i forliksrådet, du må ta ut søksmål for tingretten. Og det er strenge krav til frister. Ikke vent for lenge! Du kan eventuelt kontante Jurk, de bistår gratis. Men som jeg skrev i den andre tråden også, tilbyr mange advokater no cure no pay. Anonymkode: e1440...6c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå