Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Jeg faster fra ca kl 18-19, og da hender det at jeg trener en hard styrke/intervall-økt om kvelden. Man skal jo liksom alltid spise litt etter en sånn treningsøkt, men jeg har lyst til å vente til neste morgen når fasten skal brytes. Noen som vet om dette er veldig dumt? Hvis jeg spiser etter treningen må jeg vente så fryktelig lenge neste morgen før jeg kan spise og det vil jeg helst unngå. Anonymkode: 6c60d...256
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Når du trener brytes musklene ned. Da trenger kroppen proteiner, væske og andre næringsstoffer for å bygge opp igjen muskelmassen. Men det er jo ditt valg om du vil bryte ned kroppen din eller det motsatte. Ernæringen er viktig for å styrke kroppen, for å restituere seg og for å forebygge overbelastninger og skader. Så lenge du trener hardt på kvelden bør du kanskje velge en annen diett. Eller du kan trene tidligere på dagen slik at du spiser etter treningen. Anonymkode: f02bb...b35
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 Men jeg mener å ha lest et sted at dette gjelder spesielt for folk som prøver å bygge muskler og som kanskje trener er par ganger om dagen. Mosjonister som vil ned i vekt får i seg det de trenger gjennom resten av dagen? Men jeg vil jo selvsagt ikke bryte ned kroppen heller, hvis det er det som skjer. Men noen ganger passer det bare å trene rundt slutten av spisevansker, eller etterpå. hi Anonymkode: 6c60d...256
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men jeg mener å ha lest et sted at dette gjelder spesielt for folk som prøver å bygge muskler og som kanskje trener er par ganger om dagen. Mosjonister som vil ned i vekt får i seg det de trenger gjennom resten av dagen? Men jeg vil jo selvsagt ikke bryte ned kroppen heller, hvis det er det som skjer. Men noen ganger passer det bare å trene rundt slutten av spisevansker, eller etterpå. hi Anonymkode: 6c60d...256 Spisevinduet, ikke spisevansker (autokorrektur) Anonymkode: 6c60d...256
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 Jeg faster fra ca 1700 til 0900 hver dag, og trener endel på kveldstid. Jeg har gått ned 15 kg, men skal ned minst 10 til. Og dette funker for meg Anonymkode: 6d7ec...4c6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2019 #6 Skrevet 3. mai 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg faster fra ca 1700 til 0900 hver dag, og trener endel på kveldstid. Jeg har gått ned 15 kg, men skal ned minst 10 til. Og dette funker for meg Anonymkode: 6d7ec...4c6 Godt å høre! Jeg endte med å ikke spise i går kveld, og jeg var i hvert fall ikke sulten i løpet av natten. Da skal jeg ikke bekymre meg neste gang jeg trener på kvelden og ikke spiser. Så flink du er som har gått ned så mye? Er det pga den periodiske fasten? Anonymkode: 6c60d...256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå