Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Utleier ønsker å legge føringer på hvor mange minutter jeg, mannen min og våre barn bruker på å dusje. Hva er rimelig med tanke på varighet? Jeg er allergiker og dusjer kropp&hår nøye for å få bort allergenene, men tipper gjennomsnittsdusjingen min tar 10-15 minutter. Anonymkode: c539d...942
Tipp topp Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Utleier har da ingen myndighet til å bestemme hvor lenge dere skal dusje. Mener han det skal stå i kontrakten da, kun lov å dusje i 5 min?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 Kjære vene. Jeg har leid ut to leiligheter i henholdsvis 12 og 8 år og dette legger jeg meg da virkelig ikke oppi. Veldig veldig spesielt Anonymkode: 1ac4d...88d
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Hadde dusjet ekstra lenge bare på faen! Anonymkode: 3f3f5...b31
TinaK 1990 Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 Her hadde jeg løpt.. dette er virkelig ikke greit!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 7 minutter siden, Tipp topp skrev: Utleier har da ingen myndighet til å bestemme hvor lenge dere skal dusje. Mener han det skal stå i kontrakten da, kun lov å dusje i 5 min? 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjære vene. Jeg har leid ut to leiligheter i henholdsvis 12 og 8 år og dette legger jeg meg da virkelig ikke oppi. Veldig veldig spesielt Anonymkode: 1ac4d...88d 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hadde dusjet ekstra lenge bare på faen! Anonymkode: 3f3f5...b31 1 minutt siden, TinaK 1990 skrev: Her hadde jeg løpt.. dette er virkelig ikke greit!!!! Takk for svar. Svarer alle: Jeg synes jo ikke det er greit jeg, heller, men ble nysgjerrig på hvor lenge det faktisk er rimelig å dusje. Utleieren banket på døra, kom busende inn, rasende og kjeftet på mannen min fordi det suste i rørene. Det måtte være en lekkasje et sted (han visste at vi dusja, ble bare skikkelig forbannet og skulle komme og plage oss). Jeg synes det var dårlig gjort. Og synes ikke 15 min hver er ille heller, midt i pollensesongen. Anonymkode: c539d...942
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #7 Skrevet 2. mai 2019 Jeg er i dusjen ca 10 minutter. Da har jeg vasket meg grundig både kropp og hår. Skynder meg ikke noe spesielt så kan ikke se for meg at andre trenger så innmari lengre tid. At huseier lager regel om vannforbruk er jo fordi det faktisk koster. Men å skulle telle minutter er likevel latterlig. Må da holde at han ber dere om å begrense dere/tenke over unødvendig vannforbruk og håpe det beste 🙄 Anonymkode: 198f9...052
TinaK 1990 Skrevet 2. mai 2019 #8 Skrevet 2. mai 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Svarer alle: Jeg synes jo ikke det er greit jeg, heller, men ble nysgjerrig på hvor lenge det faktisk er rimelig å dusje. Utleieren banket på døra, kom busende inn, rasende og kjeftet på mannen min fordi det suste i rørene. Det måtte være en lekkasje et sted (han visste at vi dusja, ble bare skikkelig forbannet og skulle komme og plage oss). Jeg synes det var dårlig gjort. Og synes ikke 15 min hver er ille heller, midt i pollensesongen. Anonymkode: c539d...942 Flytt!!!!! Dette er så ugreit som det kan få blitt og overtramp i privatlivets fred. Leier man ut kan man ikke holde på sånn!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #9 Skrevet 2. mai 2019 Jeg bruker 2-3 minutter hvis jeg bare skal vaske kroppen, og 15-20 minutter hvis jeg skal både vaske håret og barbere beina. Har MYE hår (både på hodet og kroppen), så det tar tid. Så to-tre ganger i uka bruker jeg mellom 15-20 og resten bruker jeg to-tre. Anonymkode: da3c7...d8f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #10 Skrevet 2. mai 2019 Leier dere med strøm? I så fall vil jeg tro det er derfor, fordi strømmen er blitt mye dyrere enn han trodde den skulle være når han satte leia og inkluderte strøm. Hvis strøm ikke er inkludert er det kanskje fordi han har liten varmtvannstank og at den som er er felles for huset? I så fall er det hans ansvar, er han ikke fornøyd så må han skaffe en større, eller aller helst en til dere og en til dem. En gang i uken bruker jeg 20-30 minutter, skrubber hele kroppen grundig (tar litt tid pga. veldig høy hudcelleproduksjon, og jeg må få det bort), barberer strategiske steder og vasker håret. En til to andre ganger i uken bruker jeg 2-10 minutter i dusjen. På sommeren dusjer jeg nesten hver dag, men da blir det jo som regel bare et par-tre minutter. Men da hender det jeg også har to langdusjer i uka, fordi hudproduksjonen er høyere på sommeren av en eller annen grunn. Men helt seriøst - begynn å lete etter et annet sted å leie. Slike huseiere er et mareritt, og de blir ikke bedre. Han kommer til å trakassere dere til dere flytter, eller sier dere opp på et tidspunkt det er vanskelig å finne noe å leie bare for å være j..lig. Begynn å kikke nå fremover, for det er ofte mer nå som skolene nærmer seg årsslutt. Anonymkode: 0f8c8...936
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #11 Skrevet 2. mai 2019 Såfremt dere ikke deler varmtvannstank og strømregning har ikke huseier noe med hvor lenge du dusjer mener jeg. Deler dere varmtvannstank så er det en annen sak. Men jeg syns det er mektig rart at dere skulle dele varmtvanntank også, da burde den være så stor at en ti min dusj på alle i husholdningen burde holde. Jeg har to tennåringer i hus og holder på med kampen om at vannet må deles. 16åringen mener 5min holder for å bli ren og pen. 14 åringen mener det å tømme varmtvannstanken er for kort tid. Selv syns jeg det er utrolig kjedelig å stå i dusjen, så jeg bruker nok min når jeg vasker meg fra topp til tå, kanskje noen minutter lenger når hår fjernes. Anonymkode: 10d6a...e77
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #12 Skrevet 2. mai 2019 Jeg bruker knapt 2 miutter til daglig. Vasker håret en gang i uka. Da bruker jeg ca 7 minutter. Anonymkode: 5968b...a42
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #13 Skrevet 2. mai 2019 Jeg bruker ca 10 minutter når jeg vasker håret. Har ganske langt hår. Skal jeg barbere legger og armhule så kan man sikkert legge på fem minutter til. Om man leier ut så burde man kanskje heller ta høyde for slikt i utleieprisen, om det handler om penger... Anonymkode: 0183f...9ee
MammatilArild Skrevet 2. mai 2019 #15 Skrevet 2. mai 2019 15 minutter er vell passe greit. dyrt når man betaler for varmtvann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå