Gå til innhold

Hvor mye har du/dere på bufferkonto?

Anbefalte innlegg

Ser i annet innlegg at noen hevder det er lite å ha 10 000,- på bufferkonto i tilfelle bilen/vaskemaskin/varmtvannstanken ryker.

Jeg pleier å ha 5000-10 000,- på bufferkonto, akkurat nå har jeg ingenting pga problemer med mannens utbetalinger fra nav.
Vil heller ikke si at det egentlig var penger satt av til buffer, heller framsiktig sparing til konfirmasjon neste år.

Men jeg har sikkerhet i hus, og vet at jeg kan gå i banken å få utvidet lånet på dagen hvis varmtvannstanken ryker. Vi klarer oss uten bil en periode hvis den skulle streike fullstendig.

Anonymkode: 26ce9...279

Fortsetter under...

Jeg begynte å spare i bufferkonto i januar, og har nå 7.000 kr. Det synes jeg er altfor lite. Målet er minst 50.000 kr, men vil helst ha mer. Gjerne 100.000, men det har jeg inne på BSUen. Så skulle vi havne i virkelig krise, har jeg noe å hente der, som ikke er låst ennå.

Anonymkode: 34501...e97

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte å spare i bufferkonto i januar, og har nå 7.000 kr. Det synes jeg er altfor lite. Målet er minst 50.000 kr, men vil helst ha mer. Gjerne 100.000, men det har jeg inne på BSUen. Så skulle vi havne i virkelig krise, har jeg noe å hente der, som ikke er låst ennå.

Hvorfor er ikke bsu pengene dine låst? Det er mine, jeg kan bare ta ut det jeg har satt inn samme år, og rentene fra i fjord. Nå som jeg er for gammel til å spare der mer, utgjør det ca 7-10 000,- pr år i renteinntekter.

He he ja det er meg med 10000 i buffer. Vi har normalt mer men vi kjøpte nytt hus og pusset/pusser opp en del der. Vi valgte å ha minst mulig lån. Så nå har vi en enebolig på 340’kvm og kun 1800 000 i lån. Så vi kan med sikkerhet si at vi har mye penger låst i eiendom.

Anonymkode: 0b5b0...7da

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er ikke bsu pengene dine låst? Det er mine, jeg kan bare ta ut det jeg har satt inn samme år, og rentene fra i fjord. Nå som jeg er for gammel til å spare der mer, utgjør det ca 7-10 000,- pr år i renteinntekter.

Beklager at jeg ikke var tydeligere! 😅 De pengene jeg har spart tidligere, er låst, men ikke de jeg har spart i år. Har derfor nesten 30.000 kr totalt hvis noe skulle skje nå. 

Annonse

Hva skal vi med buffer når vi har kredittkort 🤔??

Neida, men akkurat nå er det tomt på bufferkonto, pga flere uheldige ting som kostet penger, og hadde buffer på rundt 5000kr som ble for lite. Så jobber med å starte å bygge opp igjen 👍🏻

Anonymkode: 4d1e4...1de

Annonse

Vi har vel ca 70k, tror jeg, men disse er satt av til å kjøpe bil for. Ellers har vi lite lån på leiligheten, så vi har mulighet for å ta opp mer der om det trengs. Sparer for å kjøpe hus, men velger å betale ned på eksisterende lån fremfor å spare på konto. Vi betaler ca 5000 ekstra på boliglånet hver måned

Anonymkode: f7a73...0cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...