Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Noen som vet om det finnes regelen for slikt? Naboen har høner, ender og you name it som går fritt rundt i nabolaget her. Plutselig er de rundt om i hagen til oss andre, i bedet osv. I fjor lå det en død høne i blomsterbedet mitt. Begynner å bli møkka lei disse naboene! Husene her er ganske tett til hverandre. Anonymkode: 8939f...584
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Jeg har nylig flyttet hit jeg bor nå, og et av husene i gata hadde høner gående fritt på uinngjerdet tomt. Overhørte nettopp en samtale mellom eier og nærmeste nabo som ga inntrykk av at det der hadde vært en konflikt hvor naboen på en ordentlig måte tok opp temaet høner igjen. Eier gikk totalt i forsvar og var ganske ufin og spyttet ut av seg tilslutt at nå var det ikke lenger noe problem for de var alle slaktet. Mener det var en sak om dette i media nylig også, mulig du finner den om du googler. Noen som måtte flytte eller slakte hønene de hadde i hagen i boligstrøk. Personlig syntes jeg det var et ganske koselig innslag i nabolaget, og jeg observerte aldri hønene utenfor hagen de bodde i, men de kan jo ha vært et problem for nærmeste nabo likevel. Gjess bør du egentlig være litt glad i, HI, de tar ofte brunsnegler. Jeg synes det er positivt at barn får litt mer nærhet til dyr i hverdagen, ikke bare hund og katt. Det du kan ta opp med naboen er at de bør ha inngjerding eller en hønsegård med netting over også, i tilfelle de flyr ut. Det bør du kunne kreve siden de går til alle andre. Det er jo heller ikke helt forsvarlig for fuglenes del, da de risikerer å komme ut i trafikk osv. (det var uforsvarlig med hønseholdet i gata jeg bor, huset ligger helt inntil en vei, ingen sikring.). Anonymkode: 30344...a7c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har nylig flyttet hit jeg bor nå, og et av husene i gata hadde høner gående fritt på uinngjerdet tomt. Overhørte nettopp en samtale mellom eier og nærmeste nabo som ga inntrykk av at det der hadde vært en konflikt hvor naboen på en ordentlig måte tok opp temaet høner igjen. Eier gikk totalt i forsvar og var ganske ufin og spyttet ut av seg tilslutt at nå var det ikke lenger noe problem for de var alle slaktet. Mener det var en sak om dette i media nylig også, mulig du finner den om du googler. Noen som måtte flytte eller slakte hønene de hadde i hagen i boligstrøk. Personlig syntes jeg det var et ganske koselig innslag i nabolaget, og jeg observerte aldri hønene utenfor hagen de bodde i, men de kan jo ha vært et problem for nærmeste nabo likevel. Gjess bør du egentlig være litt glad i, HI, de tar ofte brunsnegler. Jeg synes det er positivt at barn får litt mer nærhet til dyr i hverdagen, ikke bare hund og katt. Det du kan ta opp med naboen er at de bør ha inngjerding eller en hønsegård med netting over også, i tilfelle de flyr ut. Det bør du kunne kreve siden de går til alle andre. Det er jo heller ikke helt forsvarlig for fuglenes del, da de risikerer å komme ut i trafikk osv. (det var uforsvarlig med hønseholdet i gata jeg bor, huset ligger helt inntil en vei, ingen sikring.). Anonymkode: 30344...a7c Jeg synes ikke det er koselig! De er ikke inngjerdet og går fritt rundt her. Når jeg kommer kjørende nekter de å flytte seg og jeg må vente til de går vekk. De kommer bort til oss og står gjerne i flokk utenfor inngangsdøra. Driter rundt her og er irriterende! Både vi og naboen bor også rett ved en trafikkert vei. Er ikke interessert i å ha daue høner i blomsterbedet og hønedrit her. Anonymkode: 8939f...584
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #4 Skrevet 1. mai 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes ikke det er koselig! De er ikke inngjerdet og går fritt rundt her. Når jeg kommer kjørende nekter de å flytte seg og jeg må vente til de går vekk. De kommer bort til oss og står gjerne i flokk utenfor inngangsdøra. Driter rundt her og er irriterende! Både vi og naboen bor også rett ved en trafikkert vei. Er ikke interessert i å ha daue høner i blomsterbedet og hønedrit her. Anonymkode: 8939f...584 Varsle Mattilsynet. Har man dyr har man også plikt til å gi dem et trygt liv, og det er det ikke om de fritt kan gå ut i veien. Jeg svarte over her at jeg syntes det var koselig, men hadde faktisk lurt på om jeg skulle ta en telefon til Mattilsynet fordi jeg synes det er uforsvarlig at de går uinngjerdet så nært veien. Det er en del regler man må følge om man har høns i nabolag, og dine naboer følger ikke disse reglene. Mattilsynet kan pålegge dem å oppfølge disse reglene for forsvarlig dyrehold, gjør de ikke det kan Mattilsynet frata dem retten til å ha fuglene. Det er krav til inngjerding, isolert hus for fuglene, blending slik at hanen ikke forstyrrer nabolaget med galing før kl. 7, m.m. Anonymkode: 30344...a7c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 Vi har to høner i hagen, de får ikke gå fritt rundt uten tilsyn siden de kan gå over til naboer. Da plukker jeg de opp med en gang og setter de tilbake i huset som er inngjerdet. Dessuten må de passes på for at ikke hauk eller rev skal ta de. Eneste utfordringen med de er at de kakler veldig når de skal verpe eller vil ut. Håper ikke det er plagsomt, det bråker jo mindre enn hundene her når de bjeffer, men er uansett litt redd de skal vekke folk hvis de starter veldig tidlig. Tenker det er en selvfølge at ikke naboer skal få høner i hagen sin. Mitt dyr, mitt ansvar. Anonymkode: 8dbcd...ff6
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har to høner i hagen, de får ikke gå fritt rundt uten tilsyn siden de kan gå over til naboer. Da plukker jeg de opp med en gang og setter de tilbake i huset som er inngjerdet. Dessuten må de passes på for at ikke hauk eller rev skal ta de. Eneste utfordringen med de er at de kakler veldig når de skal verpe eller vil ut. Håper ikke det er plagsomt, det bråker jo mindre enn hundene her når de bjeffer, men er uansett litt redd de skal vekke folk hvis de starter veldig tidlig. Tenker det er en selvfølge at ikke naboer skal få høner i hagen sin. Mitt dyr, mitt ansvar. Anonymkode: 8dbcd...ff6 Men er det noe verre enn nabokatter i hagen sin, da? Anonymkode: 169e5...a1d
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #7 Skrevet 2. mai 2019 Å, jeg hadde elsket det hvis mine naboer hadde hatt høner! De kunne gjerne fått gå litt omkring i gatene og bort til oss også (selv om det nok ikke hadde vært så hyggelig hvis de ble pøkjørt eller noen av hundene hadde i nabolaget hadde fått tak i dem). Du kan sikkert be dem gjerde dyrene bedre inn hvis du syns det er plagsomt - det kan de jo ikke bli sure for hvis du ghjør det på en OK måte. Anonymkode: 55d51...7de
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #8 Skrevet 2. mai 2019 Så koselig.-Ville gjerne hatt naboer som har høner. Anonymkode: 10f6c...f4e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #9 Skrevet 2. mai 2019 Er du samme dama som HATER trampoline? Må¨være ganske grusomt å ha det så vondt med seg selv. Anonymkode: 8d59c...ebb
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2019 #10 Skrevet 2. mai 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du samme dama som HATER trampoline? Må¨være ganske grusomt å ha det så vondt med seg selv. Anonymkode: 8d59c...ebb Nei, men har sett hønene oppi trampolina til en av naboene også😂 Anonymkode: 8939f...584
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå