Gå til innhold

Ny nabo m 3 barn har satt opp en monstertrampoline. Kan jeg legge en lapp i postkassa om at jeg håper de vil vise hensyn med tanke på skrik og leven hele dagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange barn får være på trampolinen om gangen?

Anonymkode: 715f2...5ab

4 stykk har faktisk gått greit :) Har og alltid hatt de største trampolinene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha, du skal klage på forskudd, i tilfelle det blir bråk 😉 

Uff, du må ikke gjøre deg til gatas surpomp før de har blitt kjent med deg. Gi de en sjanse til å bevise at de er skikkelige folk, før du angriper dem.

De fleste er nemlig det, skikkelige folk. Det finnes selvfølgelig de som ikke er det, men da får du evt ta problemet når det dukker opp 

Noe må du tåle da, unger må få være ute og leke og lage normal lyd uten at sure naboer skal forhindre de i det. Skulle du ha fått nabobarn som lager mer støy enn normalt snakker du med dem (og dropper lapp i postkassen) 

Anonymkode: eda5b...ddd

Gjest Antarctica
Skrevet

Snakker om å starte et nytt naboskap på negativ måte 🤣

Skrevet

Dette er ikke små barn . Og jeg har hatt "gleden" av deres støy nå i ca 3 uker. Og tenker vel at lydnivået går heller opp enn ned når trampoline er klar til bruk. 

Anonymkode: 4f84c...07e

Skrevet

Naboer som klager profylaktisk, er det verste jeg vet av naboskap. Vent til det eventuelt blir et problem. 

Skrevet

Haha. Håper du gjør det. La naboen hq noe å le av

Anonymkode: 4ef87...92c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke små barn . Og jeg har hatt "gleden" av deres støy nå i ca 3 uker. Og tenker vel at lydnivået går heller opp enn ned når trampoline er klar til bruk. 

Eg ville ha venta 1-2 veker til. Lysten for å hoppe på trampoline dabbar forhåpentlegvis av. 

Skrevet
On 4/29/2019 at 11:07 PM, Anonym bruker said:

Hater disse forbanna trampolinene. 

Og ser for meg full fart og sene kvelder med hyl og skrik. 

Er vel ikke en unge som klarer å hoppe uten å skrike så man tror det er like før de stryker med. 

Flytt hvis du ikke tåler lyd

Anonymkode: 3adc8...5ff

Skrevet

Da har du ett problem. 

Barn skal ha det gøy og lage lyd. 

Kanskje du bør flytte?

Skrevet
På 29.4.2019 den 23.07, Anonym bruker skrev:

Hater disse forbanna trampolinene. 

Og ser for meg full fart og sene kvelder med hyl og skrik. 

Er vel ikke en unge som klarer å hoppe uten å skrike så man tror det er like før de stryker med. 

Jeg har ikke lest tråden, så jeg vet ikke om noen har svart det samme. 

Jeg tenker at man i et boligområde må tåle at barn leker, men at det ikke er greit at barna bråker unødig mye. Mine barn har også trampoline. De hopper og ler og skravler, men de får absolutt ikke lov til å skrike. I et boligområde må hensyn gå begge veier, og det er ikke greit å åpne munnen og la lyd strømme ut kun for å lage lyd. Denne regelen gjelder hele dagen, alle dager. Og så håper jeg naboene tåler å høre at barn koser seg med fysisk aktivitet. 

Anonymkode: 8aaa1...60e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke lest tråden, så jeg vet ikke om noen har svart det samme. 

Jeg tenker at man i et boligområde må tåle at barn leker, men at det ikke er greit at barna bråker unødig mye. Mine barn har også trampoline. De hopper og ler og skravler, men de får absolutt ikke lov til å skrike. I et boligområde må hensyn gå begge veier, og det er ikke greit å åpne munnen og la lyd strømme ut kun for å lage lyd. Denne regelen gjelder hele dagen, alle dager. Og så håper jeg naboene tåler å høre at barn koser seg med fysisk aktivitet. 

Anonymkode: 8aaa1...60e

Takk. Du er tydeligvis den eneste som tenker som meg. Har ikke noe imot barn som leker og har det gøy. Men når de er fra 8-10 års alderen og opp og krangler, sloss og vræler, da synes jeg det er greit å si ifra. 

Det var forresten trampolineåpning i dag og jeg holdt kjeft og sa ingenting. Men sånn som de holdt på så kommer de helt klart til å beskjed om å dempe seg. 

1 mai og nydelig vær ble tilbragt inne med lukkede vinduer. Og slik har ikke jeg tenkt å ha det resten av sesongen. 

Merkelig at det alltid er vi som ønsker litt ro som må flytte til skogs, mens de som lager et helvetes leven bare kan kjøre på. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Du er tydeligvis den eneste som tenker som meg. Har ikke noe imot barn som leker og har det gøy. Men når de er fra 8-10 års alderen og opp og krangler, sloss og vræler, da synes jeg det er greit å si ifra. 

Det var forresten trampolineåpning i dag og jeg holdt kjeft og sa ingenting. Men sånn som de holdt på så kommer de helt klart til å beskjed om å dempe seg. 

1 mai og nydelig vær ble tilbragt inne med lukkede vinduer. Og slik har ikke jeg tenkt å ha det resten av sesongen. 

Merkelig at det alltid er vi som ønsker litt ro som må flytte til skogs, mens de som lager et helvetes leven bare kan kjøre på. 

Du leser tydeligvis ikke svarene du får...

Det du spurte om var jo om du kunne legge en lapp i postkassa til den nye naboen før de i det hele tatt hadde fått opp trampolinen, for å be dem ikke bråke. I tillegg så du for deg at de kom til å hyle og skrike hele dagene på trampolinen - også det før trampolinen var satt opp. Det var det folk reagerte mest på. For din del, fordi hvis det skulle vise seg at dette blir et problem, da vil en nabo trolig være mindre villig til å la seg "diktere" enn om du heller forsøkte å få et bedre naboforhold på forhånd. Folk tar ofte mer hensyn til folk de liker og kjenner.

Hvis man bor i et nabolag må man forvente en del lyder fra naboene, barn som leker kan variere i støy ut fra hva de leker, sånn er det bare. Men unødvendig bråk, hyling og skriking og roping, det kan man si fra om.

Du går i dette svaret forferdelig i forsvar. Ingen har sagt noe om at unger skal være bråkete monster uten at man kan si fra. Men du tok i Hi for gitt at det kom til å bli uholdbart, før du visste noe om det, og det var det folk reagerte på og som gjorde at du fikk så mange svar som du oppfattet som negative eller kritikk av deg selv. Du skrev jo også at ingen barn kan hoppe på trampoline uten å skrike og rope, helt til sene kvelder. Veldig negativt det også, og helt sikkert noe som ikke stemmer - mange barn kan nemlig godt bruke trampoline uten for mye bråk.

Du så kun helsvart på dette og hadde konkludert med ting som ikke stemmer for alle. Ingen, heller ikke du, vet hvordan dette vil gå. Jeg lurer på om du kanskje er noe lydsensitiv?

Om det er slik at de fortsetter å bråke ekstremt mye, da kan du selvfølgelig ta dette opp med naboene. Men da bør du ta det opp med dem på en ordentlig måte, ansikt til ansikt. Igjen, folk er ofte mer villig til å ta hensyn til folk de kjenner. Å legge en lapp i postkassa tror jeg bare vil virke negativt.

Håper dagen i dag bare var gledesbråk pga. trampolinen var ny og at det var første dag - og at det går seg til. Hvis ikke, snakk med naboene slik at dere kan få til en ordning som er levelig for alle. Helt lydløst kan det ikke bli, de er barn, men det skal være på et nivå slik at du også kan sitte ute.

Anonymkode: 51ca3...5bb

Skrevet

Nei det kan du ikke.

Anonymkode: 64c96...05f

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå må du gi deg, absolutt alle i tråden har da svart akkurat det samme!

Nei, du kan ikke legge en lapp i postkassen i tilfelle de kommer til å bråke.

Om de bråker mer enn normale barn som leker gjør kan du ta det opp skikkelig, ansikt til ansikt.

Ingen har svar noe annet her altså.

Vi er mange som har barn med trampoliner, selv har jeg fire barn og en stor trampiline. Den blir brukt mye, til all slags lek, en av favorittene er å leke blindebukk på den, eller å ha masse vannballonger på den. Men ingen får lov til å skrike bare for å skrike. Normal språkvolum, latter og lek er greit, men man skriker ikke bare for å skrike, man tar litt hensyn til naboene og det skal ikke høres ut som noen blir drept på den.

Anonymkode: eda5b...ddd

Skrevet

Herregud, Hi

Anonymkode: 7a0ff...250

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk tar ofte mer hensyn til folk de liker og kjenner.

Tror vi er ved kjernen her, ja. Ikke starte naboskapet med surmuling, men heller prøve å få et forhold til både voksne og barn i nabohuset først. Og så snakke med dem etterpå, hvis de lager mye støy. Ingen ønsker jo å plage sine venner. Men den sure megga bak gardinene tar de neppe hensyn til.

Anonymkode: 9b239...aab

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror vi er ved kjernen her, ja. Ikke starte naboskapet med surmuling, men heller prøve å få et forhold til både voksne og barn i nabohuset først. Og så snakke med dem etterpå, hvis de lager mye støy. Ingen ønsker jo å plage sine venner. Men den sure megga bak gardinene tar de neppe hensyn til.

Anonymkode: 9b239...aab

Her er jeg nå. Hvis jeg skal snakke med naboen, må jeg ta kontakt, jeg må ta initiativ til dialog og kontakt. Sist jeg snakket med naboen, fikk jeg en skyllebøtte uten like. Naboen min er ikke interessert i dialog, så da må jeg gjøre så godt jeg kan, uten avtaler. Det er synd, for vi bor vegg i vegg, uten å hilse når vi treffes på gaten. Hvorfor skal jeg gidde? Neste gang vi skal vedlikeholde gjerde og hekk som står på tomtegrensen kommer jeg til å gjøre som jeg vil,  uten å ta hensyn til den sure naboens ønsker. 

Anonymkode: ba587...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...