Gå til innhold

Ny nabo m 3 barn har satt opp en monstertrampoline. Kan jeg legge en lapp i postkassa om at jeg håper de vil vise hensyn med tanke på skrik og leven hele dagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater disse forbanna trampolinene. 

Og ser for meg full fart og sene kvelder med hyl og skrik. 

Er vel ikke en unge som klarer å hoppe uten å skrike så man tror det er like før de stryker med. 

Anonymkode: 4f84c...07e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkje ta sorgene på forskudd. Vent å sjå korleis det går. Det er mogleg foreldrene har regler.

Skrevet

Nei, det kan du ikke.

Anonymkode: 53d93...ccc

Skrevet

Sikkert på at du har valgt rett bosted/form? 

Anonymkode: eba37...8e9

Skrevet

Om du ønsker et anspent naboskap er det bare å gjøre det. 

Hvorfor ikke heller ta det opp om det blir et reelt problem? 

Anonymkode: b2720...05e

Skrevet

Hvis du ikke tåler lekende nabobarn vil du nok trives bedre ute i skogen, med litt avstand mellom deg og naboene. Lekende barn gir liv og glede i gaten. La de holde på, så sant de følger normal folkeskikk. 

Anonymkode: ba587...a94

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hater disse forbanna trampolinene. 

Og ser for meg full fart og sene kvelder med hyl og skrik. 

Er vel ikke en unge som klarer å hoppe uten å skrike så man tror det er like før de stryker med. 

Anonymkode: 4f84c...07e

De blir fort leie, har erfart det selv 😉

Anonymkode: a0b87...d37

Skrevet

Vi er flere foreldre som oppdrar unga våre til å vise hensyn til andre, og som sender dem inn fra trampolina om de ikke oppfører seg noen lunde sivilisert. Du kan jo håpe naboene dine tenker på samme måte.

Anonymkode: ceb75...7d0

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du klage før det er noe å klage på? 

Det er virkelig bare surpomper som klager for sikkerhets skyld altså. 

Anonymkode: eda5b...ddd

Skrevet

Er du seriøs? Vi har fire barn og en monstertrampoline, men det betyr jo ikke skråling, hyling og roping dagen lang. Her er de veldig på de første dagene når vi setter den opp etter vinteren, da blir den brukt mye, deretter blir den brukt periodevis og i ulik grad av de ulike barna. Ofte leker de mer på den enn hopper, f.eks. blindebukken, og da er det mer latter og sånt. Og prating. To av barna, eller ungdommer som de nå har blitt, hopper alene for turn og trim sin del, så det er det kun hoppelyder. Uansett får de ikke bruke den verken veldig tidlig eller sent, vi tar jo hensyn. 

Anonymkode: a4aa7...59e

Skrevet

Nei, det kan du ikke.

Anonymkode: c6d26...65b

Skrevet

Nei, det kan du ikke. La barn være barn. De er fremtiden og fortjener å kose seg ute. Foreldrene passer nok på. 

Anonymkode: 448d7...8d4

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det kan du ikke.

Anonymkode: 53d93...ccc

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det kan du ikke.

Anonymkode: c6d26...65b

Selvfølgelig kan hun det...

Anonymkode: 864f1...3e9

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe før det evt ble et problem. Og om det ble et problem ville jeg snakket med foreldrene, ikke lagt en lapp i postkassa.

Skrevet

Så du vil lage sur stemning før du vet om det blir noe å klage på? Det tror jeg er en dårlig valgt linje, du vil i hvert fall bli nabolagskjendis med negativt fortegn.

Anonymkode: 032d6...8b0

Skrevet

For det første bør du ikke klage før det blir et problem. For drt andre bør du eventuelt snakke med dem, ikke legge en lapp i postkassa.

Kan du ikke heller bale et berett med boller og ta med over for å ønske dem velkomne som naboer? Da er sansynligheten mye større for et godt naboforhoød enn om du dtarter med sure lapper i postkassa.

Anonymkode: 6a228...186

Skrevet

Du får ta hevn, sette deg ut i Hagen med et monster av et stereoanlegg , skru lyden på full guffe og kos deg 😊 Det fungerte her.

Anonymkode: afaad...cb0

Skrevet

Du kan, men du bør ikke gjøre det. Du klager ikke dør det er noe å klage på. Skal du klage bør du snakke med dem, ikke sende en feig lapp i postkassa. 

Anonymkode: 9b8f0...868

Skrevet

Men kjære deg - HELE dagen? Er ikke barna på skole / barnehage? og event du i jobb? Og ungene skal nok legge seg før neste dag også og ser ikke problemet. Det er sommer, unger er ute igjen istedet for PS4 og inne. Unger trenger aktivitet, og foreldrene kan ha regler som de fleste oppegående foreldre UTEN borrelås på skoa!

Hatt trampoline i 20 år, kjørt regler mht skrik & skrål, antall barn på som være på trampolinen og sengetid. ALDRI etter kl 21.00 i ferier.

Så ikke ta sorgene helt på forskudd :)

Skrevet
3 timer siden, Pæddan skrev:

Men kjære deg - HELE dagen? Er ikke barna på skole / barnehage? og event du i jobb? Og ungene skal nok legge seg før neste dag også og ser ikke problemet. Det er sommer, unger er ute igjen istedet for PS4 og inne. Unger trenger aktivitet, og foreldrene kan ha regler som de fleste oppegående foreldre UTEN borrelås på skoa!

Hatt trampoline i 20 år, kjørt regler mht skrik & skrål, antall barn på som være på trampolinen og sengetid. ALDRI etter kl 21.00 i ferier.

Så ikke ta sorgene helt på forskudd :)

Hvor mange barn får være på trampolinen om gangen?

Anonymkode: 715f2...5ab

Skrevet

Klaging for sikkerhets skyld FØR det er et problem.

Gratulerer med å ha blitt en gammel, gretten kjerring 

Skrevet

Nei, det kan du ikke. 

Dersom du har din hage rett ved deres, kan du spør om de kan la være å hoppe om du skal ha konfirmasjonsfest, bryllup, dåp eller lignende. Det er innafor, mener jeg. En vanlig dag? Nei, det må du besten bare finne deg i.

Skrevet

Jeg har fått naboklage fra hun jeg deler hage med: ungene hopper for lite og lager for lite lyder når de hopper. Så unger må ikke hoppe dagen lang eller bråke dagen lang. Naboen min er heldigvis som meg som syns det er hyggelig å høre unger leke ute og det gjør hele nabolaget her. Unger leker og de lager lyder, noe som er veldig deilig å høre på. 

Anonymkode: c1a3a...5ca

Skrevet

Jeg hadde et innlegg her for noen uker siden om samme tema, men da var/er det allerede et stort problem.. Jeg ville ventet og sett hvordan det blir først.

Klart unger skal få leke og ha det gøy, og det er kjekt å høre barn som koser seg, men her hos oss er det til tider uutholdelig og vi holder oss inne med vinduer og dører lukket. Her snakker vi hopping og skriking, krangling og roping hele dagen. Både på og rundt trampolinen. På fridager starter de gjerne tidlig, fra 09 og kan holde på hele dagen med kun små pauser innimellom. 

Jeg tenker at hensyn og forståelse skal gå begge veier i et naboskap. Jeg/vi tåler en god del, men jeg syns det er en uting å la unger i alder 8-12 skrike og hoie dagen lang, mye krangling og roping, kalle hverandre stygge ting og ønske hverandre død osv. Jeg tenker for meg selv at her er det dårlig oppdragelse. Våre får ikke holde på sånn lenge av gangen, selv om de aldri har vært i nærheten av naboungene.

Anonymkode: 2adbc...8fa

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde et innlegg her for noen uker siden om samme tema, men da var/er det allerede et stort problem.. Jeg ville ventet og sett hvordan det blir først.

Klart unger skal få leke og ha det gøy, og det er kjekt å høre barn som koser seg, men her hos oss er det til tider uutholdelig og vi holder oss inne med vinduer og dører lukket. Her snakker vi hopping og skriking, krangling og roping hele dagen. Både på og rundt trampolinen. På fridager starter de gjerne tidlig, fra 09 og kan holde på hele dagen med kun små pauser innimellom. 

Jeg tenker at hensyn og forståelse skal gå begge veier i et naboskap. Jeg/vi tåler en god del, men jeg syns det er en uting å la unger i alder 8-12 skrike og hoie dagen lang, mye krangling og roping, kalle hverandre stygge ting og ønske hverandre død osv. Jeg tenker for meg selv at her er det dårlig oppdragelse. Våre får ikke holde på sånn lenge av gangen, selv om de aldri har vært i nærheten av naboungene.

Anonymkode: 2adbc...8fa

Et sånt bråk er selvfølgelig ikke akseptabelt - har du snakket med foreldrene? (har ikke lest tråden din)

Til Hi - jeg ville gjort som en annen foreslo. Bak en kake eller et brett med boller og ta med til naboene eller inviter dem hjem til deg for å ønske dem velkommen til nabolaget. Folk har en tendens til å ta mer hensyn til noen de liker enn noen de føler seg urettferdig angrepet av. Så det smarte av deg, Hi, det er å gi naboene et ønske om å ta hensyn uten å si noe om det. Hvis det mot formodning så skulle bli et problem er det også da større sjanse for at du og ev. andre naboer som også sliter pga. bråk blir hørt og at ting roer seg.

Ellers er jeg veldig enig i det Pæddan skriver - alt som får barn til å være aktive og som får dem bort fra skjermbruk og stillesitting er positivt og bør oppmuntres. Norske barn beveger seg altfor lite. Noe lyd blir det jo av unger i lek, men det er viktig å skille mellom normal lydbruk (som også kan ha kortere blaff av mye lyd) og det som blir unormal langvarig og hyppig ekstrem lydbruk.

Anonymkode: 51ca3...5bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...