Anonym bruker Skrevet 28. april 2019 #1 Skrevet 28. april 2019 Begge barna ble syke rett før påsken var over, med høy feber og veldig kraftig hoste. Eldste ble bedre, men smittet lillesøster som er fortsatt syk(bare kraftig hoste, så mye hoste at hun spyr) etter mye og men så tok vi begge barna til legevakten å fikk dem undersøkt. Eldste (gutten) hadde normal crp og fine lyder fra lungene. Mens lillesøster hadde noen lyder i lungen og CRP på 14. Begge hoster enda, men gutten blir bedre for hver dag. Det har vært noen slitsomme dager, med våkennetter å tørke spy konstant. For å toppe det hele, så har gutten begynt å klage den siste uken med magevondt. I går våknet han flere ganger i løpet av natta med gråt å klaget over magevondt. Så vi dro til legevakta igjen. De tok sukkerprøve, blodprosent og CRP + urin. Alle prøvene var fine. Legen undersøkte magen til barnet også som sa den var myk og fin. Han har mindre appetitt, men det hadde han også når han var syk med hoste og feber, så det henger jo litt igjen fra der. I tillegg har barnet sluttet med bleier nå nylig, han har bleie på natta men tisser på dagen. Vært bleiefri i over 3 uker. Han har problemer med forstoppelse så han får Laktuolse, bæsjet kun 1 gangen på toalettet. Ellers må vi sette på bleie når han skal bæsje fordi han virker redd å nekter og bæsje på wc. Virker som han har sett for seg at han «aldri kan tisse mer» fordi han holder seg. Om vi ikke «tvinger» (påminne) han til å gå på do så holder han bare. Samme med avføring. Han har flere ganger måtte bæsje, men når vi tar han med på do så nekter han. Det gikk 4 dager før han bæsjet, etter bleieslutt. Men da måtte vi sette på bleia. Legen mente han hørte noen lyder fra tarmen som kunne være at han da har en mild forstoppelse. Skal også sies at han har svettet mye på natta etter par ganger, mens han var syk å etter det. Jeg blir livredd for at legen han oversett noe, eller jeg. Han klager over magevondt hele tiden. Kan det også være at han også har begynt å sove alene i sin egen seng? Jeg sover fortsatt på samme rom som han men han har sin seng og jeg min. Begge barna har ikke vært i bhg siden før påske. Hva skal jeg si til bhg når de forteller at sønnen din klager over magen sin hele tiden? Hilsen fortvilet mamma Anonymkode: c8837...08a
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 Forstoppelse gjør vondt. Uro/redsel kan også gjøre vondt i magen, generelt ubehag er det også typisk de lokaliserer til magen. Mesenteriell lymfadenitt/hovne lymfeknuter i magen er også en mulighet sånn etter en infeksjon. Ikke farlig, men plagsomt og kan vare ei stund. https://nhi.no/sykdommer/magetarm/bukhule/betente-lymfeknuter-i-bukhulen/ Anonymkode: cc15e...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå