Gå til innhold

Koagulert blod under mensen (sorry detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker p-piller og av ymse årsaker så utsatte jeg mensen for 2 mnd siden med å begynne på nytt brett.  Forrige mnd stoppa jeg en begynnende blødning med primolut. Så begynte jeg på nytt brett forrige mandag og nå på mandag begynte jeg å blø. Men det er svære klumper!! Skikkelig koagulert blod! Jeg blør svært lite og kort når jeg bruker p-piller, men er det sånn at kroppen har samla opp nå da eller? Og nå skal alt ut? Hvor lenge er det OK at jeg går sånn?

Anonymkode: 9ffc9...b73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal da ikke ta primolut samtidig som man tar p-piller?

Primolut er det mye hormoner i, og når du tar det samtidig som du tar p-piller blir det veldig mye i kroppen. Mener jeg hørte en gang at man ikke kan ta p-piller i fire uker etter at man har tatt primolut?

Det er ikke uvanlig at primolut fucker opp hele systemet, fordi de er såpass sterke. Vet folk som har fått blødningsforstyrrelser, blitt veldig hormonelle osv av de. Jeg er i et idrettsmiljø og de fleste sier faktisk at det er bedre å ha mensen i en konkurranse enn å ta primolut for å hindre den, så jeg regner med du merker ettervirkningene av dem..

Om du går på p-piller kan du bare forskyve mensen med dem. Jeg tar tre brett rett etter hverandre uten pause også har jeg en blødning før jeg begynner på nytt. Det fungerer greit for meg. Vet noen tar 6 brett etter hverandre også, uten blødning, men om jeg gjør det begynner jeg spotte, så det blir for lenge uten bortfallsblødning for meg. Du må prøve deg frem og se hva kroppen din synes er greit, men du trenger ikke ha en bortfallsblødning hver måned når du bruker p-piller altså.

Når det kommer til det at du har tatt p-piller og primolut samtidig og nå blør så mye tror jeg nesten jeg ville spurt en lege om råd altså. Jeg googlet nå for sikkerhets skyld og ser i felleskatalogen at jeg husker riktig, man skal ikke ta de samtidig om ikke legen mener det er helt nødvendig...

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-primolut-n-bayer-ab-562976

Anonymkode: bdca0...e3e

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man skal da ikke ta primolut samtidig som man tar p-piller?

Primolut er det mye hormoner i, og når du tar det samtidig som du tar p-piller blir det veldig mye i kroppen. Mener jeg hørte en gang at man ikke kan ta p-piller i fire uker etter at man har tatt primolut?

Det er ikke uvanlig at primolut fucker opp hele systemet, fordi de er såpass sterke. Vet folk som har fått blødningsforstyrrelser, blitt veldig hormonelle osv av de. Jeg er i et idrettsmiljø og de fleste sier faktisk at det er bedre å ha mensen i en konkurranse enn å ta primolut for å hindre den, så jeg regner med du merker ettervirkningene av dem..

Om du går på p-piller kan du bare forskyve mensen med dem. Jeg tar tre brett rett etter hverandre uten pause også har jeg en blødning før jeg begynner på nytt. Det fungerer greit for meg. Vet noen tar 6 brett etter hverandre også, uten blødning, men om jeg gjør det begynner jeg spotte, så det blir for lenge uten bortfallsblødning for meg. Du må prøve deg frem og se hva kroppen din synes er greit, men du trenger ikke ha en bortfallsblødning hver måned når du bruker p-piller altså.

Når det kommer til det at du har tatt p-piller og primolut samtidig og nå blør så mye tror jeg nesten jeg ville spurt en lege om råd altså. Jeg googlet nå for sikkerhets skyld og ser i felleskatalogen at jeg husker riktig, man skal ikke ta de samtidig om ikke legen mener det er helt nødvendig...

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-primolut-n-bayer-ab-562976

Anonymkode: bdca0...e3e

Jeg har fått de av legen for å stoppe småblødninger som jeg sleit med, og fikk ikke beskjed om å ikke bruke de samtidig med p-pillene? Men da er nok det årsaken ja! Takk for svar :) 

Anonymkode: 9ffc9...b73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...