Gå til innhold

Nye regler for nedbetaling av kredittkort

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette har jeg ikke fått med meg engang. Merkelig at man ikke får informasjon hvis lån/kredittkort man allerede har får endrede innbetalingssummer.

Men jeg synes dette er bra, det er alt for lett å få unødvendig gjeld. Nesten hver uke får jeg tilbud i postkassa, om forbrukslån

Anonymkode: 05ead...e2d

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står på fakturaen som ligger i nettbanken, hvis du har e-faktura, på min står det at det øker fra 3 til 4 prosent av utestående beløp per måned

Anonymkode: 2ad15...126

Sto det det denne måneden? Jeg sjekket de som var betalt i april, jeg ser ikke noe på noen av de. Alle er e-faktura.

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står på fakturaen som ligger i nettbanken, hvis du har e-faktura, på min står det at det øker fra 3 til 4 prosent av utestående beløp per måned

Vil det si 3-4 % av utestående beløp i tillegg til det månedsbeløpet man allerede betaler?

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man må betale 4 % av utestående, pluss renter og eventuelt gebyrer hver måned. Kan sikkert bli tøft for noen i starten, men det blir jo rasere bedre 

Det er jo bra, for da hindrer det de kreditorene som bare fakturerer minimumsbeløp, som gjør at gjelden omtrent ikke går ned. Men at eksisterende kunder ikke har fått beskjed om dette, synes jeg er ille. For meg er dette ganske ille, jeg lever allerede på minimums og har ikke stort mer å legge i gjeld.

Det er jo bra, for da hindrer det de kreditorene som bare fakturerer minimumsbeløp, som gjør at gjelden omtrent ikke går ned. Men at eksisterende kunder ikke har fått beskjed om dette, synes jeg er ille. For meg er dette ganske ille, jeg lever allerede på minimums og har ikke stort mer å legge i gjeld.

Ja det er kjipt, men man vil jo betale litt mindre for hver gang

Annonse

Med tilbakevirkende kraft vil jo dette bare øke inntektene til inkassoselskapene. Og løser på ingen måte «problemet» ved eksisterende lån. Bra for fremtidig praksis, særdeles uheldig for nåværende kunder som allerede betaler på eksisterende lån. 

Anonymkode: 78483...72b

Økonomien min går akkurat i null hver måned, på grunn av de nye reglene så går alt til helvete. Bør ikke være lov å plutselig endre på vilkårene slik en må betale mer hver måned, en det man beregnet med ved avtale inngåelse. 

Alenemor til tre, som ble nødt til å bruke kredittkort når jeg havna på aap og inntekten raste ned. Etter en operasjon så ble jeg heldigvis frisk, men økonomien var rasert. Og har ikke klart å komme ovenpå igjen siden. Sint over å betale 70.000 i skatt hvert år og når jeg trengte støtte fra 1 års sykemelding og 1 år på aap, så ble livet snudd på hodet. Har jobbet siden jeg var 14 år, er nå 46 år og betalt vanvittige summer i skatt i disse årene. 

Nå går huset på salg. Helvetes nye regler !!!

Anonymkode: 87044...487

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Økonomien min går akkurat i null hver måned, på grunn av de nye reglene så går alt til helvete. Bør ikke være lov å plutselig endre på vilkårene slik en må betale mer hver måned, en det man beregnet med ved avtale inngåelse. 

Alenemor til tre, som ble nødt til å bruke kredittkort når jeg havna på aap og inntekten raste ned. Etter en operasjon så ble jeg heldigvis frisk, men økonomien var rasert. Og har ikke klart å komme ovenpå igjen siden. Sint over å betale 70.000 i skatt hvert år og når jeg trengte støtte fra 1 års sykemelding og 1 år på aap, så ble livet snudd på hodet. Har jobbet siden jeg var 14 år, er nå 46 år og betalt vanvittige summer i skatt i disse årene. 

Nå går huset på salg. Helvetes nye regler !!!

Noe av det samme her, har AAP, så har ingen mulighet til å få inn mer inntekt. Jeg har ikke sjangs til å betale alt med de nye reglene, akkurat nå har jeg mest lyst til å grine. Det vil jo bare ende med at jeg ikke kan betale for meg, det er jo ikke bedre for noen det.

Pluss renter

Selvfølgelig, fortsatt ikke helt våken. Siden en del får sjokk av å høre at nominell rente er "papirrente", nevner jeg bare sånn forsiktig at det altså er den effektive renta som må tas med i betraktning, og den kan enkelte ganger være godt gjemt. 

Anonymkode: 51bcc...a6a

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står ingen steder at dette har tilbakevirkende kraft. 

Anonymkode: 78483...72b

Fra juni måned økes måneds beløpene, så selvom avtalen ble signert for 2 år siden. Så endrer de plutselig vilkårene nå. Dette har jeg fått varsel om. 

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står på faktura for både mars og april når jeg gikk inn og sjekket fakturaarkivet hos santander

C5CCBC05-A7FA-4E63-A689-8D959AAFB902.jpeg

Dette vil gå mange hus forbi, og bli en stygg vekker i mai/juni.

Jeg mener at det er helt riktig at regjeringen endelig tar tak i problemet med privat gjeldsvekst, det er helt sprøtt hvor mye tilbud om forbrukslån folk får kastet etter seg. Burde vært reklameforbud på lik linje med røyk og alkohol.

Anonymkode: 48340...e1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...